Toon posts:

Zware boxen slecht voor het systeem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier op de grond 2 Pioneer 70 watt boxen staan op FULL met een flinke BEAT. En mijn stoel en tafel trillen mee! (terwijl de boxen los van de tafel op een betonnen vloer staan. MIjn systeemkast krijgt hierdoor ook veel klappen en trilling. Is dit schdelijk op lange termijn??

Verwijderd

Schroefjes die lostrillen, en je mobo valt er uit straks :D

Als alles trilt lijkt het me niet echt geweldig nee.

• volder
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:06
Mij persoonlijk lijkt het helemaal niet safe als je HD draait, redelijke kans op crashen lijkt mij.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:51

Klippy

Still Game

Enige waar 't slecht voor kan zijn is je harde schijf, rest is normaal wel redelijk bestand tegen trillen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ok, misschien zal ik ze eens wat verder bij de PC vandaan moeten plaatsen, maarkzit hier een beetje met ruimte gebrek. Ik weet niet of jullie dat kennen :D !

Verwijderd

Ik zou er anders eens wat tempex onder leggen, onder je speakers.
Dat vermindert de trillingen aanzienlijk! :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 augustus 2001 20:14 schreef SunStorm het volgende:
Ik zou er anders eens wat tempex onder leggen, onder je speakers.
Dat vermindert de trillingen aanzienlijk! :)
hmmm..tempex heh, das misschien idd wel een goed plan!

thx :) !

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:38
geluid minder hard zetten :? .. :P

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 19:13

Wietse

¯¯¯¯¯

kheb hier 2X 600watt (staat op de verpakking >:) ) boxen naast met monitor staan als ik een nummer met net iets te veel bass aan heb staan zit ik ook te schudden op men stoel en trekt men beeld richting de boxen, maarja...who cares :)

Verwijderd

Als je zware boxen voor je pc koopt, moet je ook niet gaan zeuren over trillingen....
Volgens mij kan dat trouwens geen kwaad voor je systeem. Zolang alles maar goed vast in je kast zit

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:51
pheww, waar mensen zich wel niet druk om maken tegenwoordig :z

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:52

Sharky

Skamn Dippy!

Op vrijdag 24 augustus 2001 20:52 schreef ZeTt het volgende:
kheb hier 2X 600watt (staat op de verpakking >:) ) boxen naast met monitor staan als ik een nummer met net iets te veel bass aan heb staan zit ik ook te schudden op men stoel en trekt men beeld richting de boxen, maarja...who cares :)
PA speakers?
das effectief iets van 10 watt ofzo.

This too shall pass

• bazs2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op vrijdag 24 augustus 2001 21:16 schreef sharkyOnline het volgende:

[..]

PA speakers?
Heh heh, daar zat ik ook meteen aan te denken. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Bij brande van cd's kun je ze ook beter zachtzette :P

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Op vrijdag 24 augustus 2001 21:25 schreef Schaamhaarkapper het volgende:
Bij brande van cd's kun je ze ook beter zachtzette :P
Burnproof, heb ook altijd de muziek zo aan staan dat je de bassen goed kan voelen. Alles shacked, dus ook m'n pc. Branders hebben daar alle 3 geen problemen mee. Zelfs die Sony zonder burnproof doet het dan nog.

• dop
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 05:37

dop

Windows needs to reboot now

hehe die pc kan er wel tegen

maar je oortjes niet

maar ff over je boxen
begreep ik het goed dat die op de grond staan ?

als je een beetje fatsoenlijk geluid wilt kun je ze tog beter ophangen
kans is groot dat je pc er dan ook niet meer trilt

EPC Debian Gnu Linux

Verwijderd

Eigenlijk kan er niets gebeuren met je HD. (als-ie-goed-is)
Ik had vroeger zo'n bas dreun in mijn kamer dat de CD speler hierdoor oversloeg. Harddisken vonden het prima.
Als je echt 'veilig' bezig wilt zijn zou ik het volgende doen :
-Als de vloer omhoog & omlaag gaat door de luchtdruk is het het beste om de harddisk op zijn kant te zetten.
-Als de muur heen & weer gaat dan zou ik de harddisk plat in je kast leggen.
Een harddisk kan nu eenmaal beter tegen tikken/vibraties van de zijkant dan van de bovenkant. De kop kan niet tegen de behuizing aanslaan maar wel tegen de oppervlakte van de disk.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Op vrijdag 24 augustus 2001 21:59 schreef MagicTheIceman het volgende:
Eigenlijk kan er niets gebeuren met je HD. (als-ie-goed-is)
Ik had vroeger zo'n bas dreun in mijn kamer dat de CD speler hierdoor oversloeg. Harddisken vonden het prima.
Als je echt 'veilig' bezig wilt zijn zou ik het volgende doen :
-Als de vloer omhoog & omlaag gaat door de luchtdruk is het het beste om de harddisk op zijn kant te zetten.
-Als de muur heen & weer gaat dan zou ik de harddisk plat in je kast leggen.
Een harddisk kan nu eenmaal beter tegen tikken/vibraties van de zijkant dan van de bovenkant. De kop kan niet tegen de behuizing aanslaan maar wel tegen de oppervlakte van de disk.
Waar is jouw huis van gemaakt ??

Mother, will they like this song?

• marshal
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

ik heb ooit ergens gelezen dat je als je draaitafels overslaan dat je ze dan op moet hangen aan het plafond. Misschien een ideetje voor een casemod >:)

• gabberjoost
  • Laatst online: 14:24
Op vrijdag 24 augustus 2001 20:06 schreef Ro2 het volgende:
Ik heb hier op de grond 2 Pioneer 70 watt boxen staan op FULL met een flinke BEAT. En mijn stoel en tafel trillen mee! (terwijl de boxen los van de tafel op een betonnen vloer staan. MIjn systeemkast krijgt hierdoor ook veel klappen en trilling. Is dit schdelijk op lange termijn??
Misschien als de buren komen binnenstormen en een deuk in je kast meppen :o

Verwijderd

Ik vind 't een beetje overdreven allemaal. heb zelf een el cheapo 300W subwoofer setje, wat dus werkelijk maar iets van 15-30W opleverd, en mijn bureau van +/- 25kg 'trilt' ook mee. Het slaat natuurlijk nergens op :p denk je nou echt dat het hele bureau trilt???

• damouzer
  • Laatst online: 17-08 15:49
Ik heb hier een Pioneer 130Watt subwoofer op de grond staan. (niet zo'n el-cheapo ding) en de ramen trillen er bijna uit. Lekkere beat als je onder de douch staat :)

Of het kwaad kan aan het systeem mmm. Mijn sub staat op vloer bedekking en me comp case staat op een soort krukje (is mini tower). Ik vind dat ik goed geluid moet hebben, en als dan je hd eens in de zoveel jaar stuk zou gaan, dan koop ik maar weer een nieuwe hd :)

Als ik jou was zou ik gewoon voor de dikke beats gaan, want das gewoon phat!

update:

Misschien een idee: Spikes onder je speakers zetten? *D

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 21:16 schreef sharkyOnline het volgende:
PA speakers?
wat een bullshit... :?

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:00
He jongens, denken we wel even aan de buren?

• koentjuh
  • Laatst online: 14:16
Hehe... Ik vind het altijd wel lache... het beeld op je beeldscherm trilt altijd zo gezellie mee op de beat... :)

Verwijderd

Het zal wel nix zijn ,maar kun je niet een paar van die spikes onder je boxen stoppen of zoiets?

Sorry dinoracer zei het al

Verwijderd

Hmmm met de DTT-2500 met 63 Watt RMS krijg je ook een force-feedback-muis en 'alternatief hartritme', zelfs op half vermogen :o

Bij mij staat de subwoofer van de DTT-2500 op een soort voetenbankje naast de kast, dat scheelt veel geluid voor beneden. Als je dan nog iets dempends gebruikt als glaswol ofzo en dat ook eventueel aan de onderkant van je kast bevestigd, dan verminder je het trillen behoorlijk, terwijl je net zoveel hoort (en dat voelen zit ook wel goed).

Ik gebruik zelf geen glaswol en mn hdd leeft nog :)

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 15:28

Akropolis

Still stupid...

Haha volgensmij is het bijna onmogelijk om je HD te laten crashen door te veel trillingen, want een vriend van mij heeft 4 speaker van 350 Watt (48 cm Sub) op z'n kamer met 2 x een zelfgebouwde versterker van 300 Watt (als je de inschakel vertraging er tussenuit haalt en dan een versterker aanzet dan vlieg 16 Amp stop er spontaan uit >:) ) Dus als er met zijn HD niks gebeurd danne...
Pagina: 1