Mijn vraag
Mijn pc vertoont enorme traagheid (fps naar 1 of 2 voor ongeveer 4 secobde) bij het spelen van games. Soms kan ik na het opstarten 3u gamen zonder problemen, de andere keer krijg ik elke 10/15 seconde een fps drop voor een seconde of 4.
Wat opvallend is:
Als er na het opstarten geen problemen zijn, ontstaan ze ook later niet totdat ik hem afsluit.
Als er na het opstarten wel problemen zijn, blijven ze ook en helpt een reboot niet. Als ik dan 1 of 2 dagen later probeer kan de pc zomaar weer werken zoals het hoort.
Gisteren had ik geen willekeurige drops, maar gewoon constant 10fps in BF2042. Terwijl ik normaal 90 haal
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb deze pc overgenomen via Marktplaats en direct een nieuwe win10pro erop geïnstalleerd met alle relevante drivers (meest recente chipset, motherboard en gpu AMD Adrenalin drivers):
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb verschillende monitors getest (60,75,144hz), maar allemaal vertoonde ze deze problemen.
Ik heb alle temps in de gaten gehouden en niks komt boven de 75 graden.
Het is een nieuwe installatie en het probleem was er direct, dus schoner dan dit lukt niet denk ik.
Ik heb de Microsoft Gamebar uitgeschakeld in het register.
Ik weet niet of het 100% aan mijn gpu ligt, maar aangezien het alleen bij de applicaties is waar ik mijn gpu intensief gebruik, is dat wel de hoek waarin ik zoek. Ik heb nog garantie op alle hardware, dus die optie heb ik ook nog.
Woensdag ontvang ik een 6600xt van een vriend van me om te proberen.
Alle suggesties zijn welkom; ik weet niet meer zo goed waar ik meer zoeken.
Mijn pc vertoont enorme traagheid (fps naar 1 of 2 voor ongeveer 4 secobde) bij het spelen van games. Soms kan ik na het opstarten 3u gamen zonder problemen, de andere keer krijg ik elke 10/15 seconde een fps drop voor een seconde of 4.
Wat opvallend is:
Als er na het opstarten geen problemen zijn, ontstaan ze ook later niet totdat ik hem afsluit.
Als er na het opstarten wel problemen zijn, blijven ze ook en helpt een reboot niet. Als ik dan 1 of 2 dagen later probeer kan de pc zomaar weer werken zoals het hoort.
Gisteren had ik geen willekeurige drops, maar gewoon constant 10fps in BF2042. Terwijl ik normaal 90 haal
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb deze pc overgenomen via Marktplaats en direct een nieuwe win10pro erop geïnstalleerd met alle relevante drivers (meest recente chipset, motherboard en gpu AMD Adrenalin drivers):
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 238,50 | € 238,50 |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | € 125,95 | € 125,95 |
1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 6600 XT Gaming X 8G | € 519,- | € 519,- |
1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox MB520 Zwart | € 58,45 | € 58,45 |
2 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 77,98 | € 155,96 |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE Gold 650 | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 87,90 | € 87,90 |
Totaal | € 1.185,76 |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb verschillende monitors getest (60,75,144hz), maar allemaal vertoonde ze deze problemen.
Ik heb alle temps in de gaten gehouden en niks komt boven de 75 graden.
Het is een nieuwe installatie en het probleem was er direct, dus schoner dan dit lukt niet denk ik.
Ik heb de Microsoft Gamebar uitgeschakeld in het register.
Ik weet niet of het 100% aan mijn gpu ligt, maar aangezien het alleen bij de applicaties is waar ik mijn gpu intensief gebruik, is dat wel de hoek waarin ik zoek. Ik heb nog garantie op alle hardware, dus die optie heb ik ook nog.
Woensdag ontvang ik een 6600xt van een vriend van me om te proberen.
Alle suggesties zijn welkom; ik weet niet meer zo goed waar ik meer zoeken.
[ Voor 7% gewijzigd door StealthyPeanut op 01-05-2022 09:48 ]