Komoot hulp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GritX
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 28-04 12:44
Ik gebruik nu enkele maanden Komoot en is een prachtige route tool.
Maar ik mis enkele zaken die mij mateloos storen.
Ik mis een zoekfunctie. Ik wil bv een Komoot gravel route die ik via google heb zien staan
terugvinden in Komoot. Dan zie ik niet waar ik de naam 'Gravel & Coffee, Brugse Ommeland' kan
ingeven. Of zie ik iets over het hoofd?
Een tweede puntje die mij mateloos stoort is wanneer ik van een bestaande route het startpunt wil wijzigen via 'route opnieuw plannen-startpunt selecteren'.
Ik wil een startpunt creëren van bij mij thuis die dan aansluit op het dichtste punt van de route.
Dan wordt de route automatisch en op een zeer vreemde manier aangepast en wordt het aantal kilometers veel te groot.
Waarom wordt er niet gewoon een lijn getrokken van punt A, het gewenste vertrekpunt, bv thuis, naar het dichtste punt van de route en start vanaf daar punt 1?
Bestaat er nergens een Komoot handleiding of een puur Komoot gerelateerd forum om dit soort problemen op te lossen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 20:14
Voor 1: zoek de Komoot tour op via Google en sla 'm daarna op. In Komoot verschijnt ie dan onder Profiel => Gepland

Voor 2: Bewerk de Tour en kies / voeg een waypoint toe dichtbij je huis. Klik op het waypoint en selecteer Wijzig start. Dat waypoint wordt nu het begin van de route (de andere WPs schuiven op) . Eventueel kun je daarna Komoot nog vragen om je erheen te navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrose
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 20-10-2022
Ik gebruik Komoot regelmatig tot tevredenheid maar vindt het volgende vervelend (of eigenlijk vindt m’n vrouw dat).
Ik plan een nieuw route en geef aan dat ik een toerfiets heb en kom dan regelmatig een paadje tegen dat alleen geschikt is voor mountainbikers. Dat vindt m’n vrouw heel vervelend en begint een beetje een hekel te krijgen aan de app. Hoe kan ik dit voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Van tevoren even de ondergrond / wegtypes checken?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/K7kqmHs.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-04 11:27
Sinds kort merk ik dat Komoot, en dan met name de kaart om een route te plannen/wijzigen, er traag werkt. Ik heb dit getest op meerdere computers, meerdere browsers (Edge en Chrome). Heb de laatste updates, cache geleegd etc. Maar resultaat blijft hetzelfde.
Heb dit gemeld bij Komoot support, maar ze geven aan geen andere meldingen te hebben ontvangen. En zij zien ook geen problemen.
Heeft iemand hetzelfde probleem ook? En belangrijker, hoe krijg ik het gefixt?

Dit probleem is pas sinds kort opgedoken. Heb eigenlijk altijd prima kunnen werken met Komoot.

[ Voor 9% gewijzigd door Barryz op 08-08-2022 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-05 16:33

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Edge en Chrome zijn hetzelfde, probeer eens met Firefox. Ik zie hier geen problemen in ieder geval...
Je kan ook eens proberen om incognitomodus te gebruiken zonder plugins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:07
ik vind in de desktop versie geen statistieken terug enkel op de app. en kan ik ergens mijn fiets ingeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jee_r
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 03-04 20:53
Kan Komoot ook knooppunten weergeven?
Zodat je via de knooppunten kan fietsen?
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJAV
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-04 18:20
Op vakantie in het buitenland geeft Komoot soms suggesties voor routes met een indrukwekkend aantal hoogtemeters. Want als de route door een tunnel gaat of onder een overhangende rotspartij door neemt Komoot de hoogte over de berg. Verrassend dat je soms met stijgingspercentages van >30% wordt geconfronteerd, en altijd weer een meevaller als dat niet zo blijk te zijn :) .
Ik heb dit onder meer ervaren bij de route naar Cap Formentor op Mallorca, en bij het rondje Iseomeer, waarbij je door een tunnel en/of overhangende rotsen gaat. Het meest vervelende is de onbetrouwbaarheid bij het selecteren van routes in onbekende gebieden, daar heb je Komoot toch eigenlijk voor. Maar je kunt niet vertrouwen op de hoogtemeter informatie die er bij staat. Bijvoorbeeld rondje Iseomeer wordt door Komoot aangegeven met 840 hm terwijl het in werkelijkheid minder dan 200 hm zijn volgens mijn Karoo registratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-05 01:18
Als ik een route heb gepland op komoot (Android phone) kan ik die route niet meer annuleren.
Als ik op stop druk links onder wordt de knop even wat groter, maar daar blijft het ook bij, ik heb al geprobeerd lang in te houden, of klikken, niks werkt, en ik ben blijkbaar de enige met dat probleem als ik Google of reddit zoek.
Please help.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank v. O.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-04 16:07
Hoi, ik heb komoot gekoppeld met mijn Apple Watch/Iphone. Nu heb ik sinds een paar dagen een Bosch Smart-fiets met de flow-app. Ik zie nu sommige tochten 3 x in komoot staan.
Iemand een tip wat de beste instellingen zijn ? Als uitgangspunt moet de flow-app van Bosch het uitgangspunt zijn. Die start nl automatisch en stuurt automatisch naar Komoot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5q5WoCPkgEBY4RHQqR7MzlHAeHY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lmq08YwextArWJ7vhZTe52Jf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Gek idee? Niet al je apparaten automatisch naar Komoot laten synchroniseren? Alleen de app waarvan je het wilt dat die het doet.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Pagina: 1