HomeAssistant en Tuya

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mk23
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-07 17:59
Ik heb voor weinig twee wifi IP44 stekkers op de kop getikt waarmee ik deze zomer en winter twee lichtsnoeren wil aansturen. Beide gebruiken Tuya en worden in eerste instantie ook zo herkend door mijn HomeAssistant.

Ik ben nu drie avonden aan het zoeken geweest om de integration aan het werk te krijgen en ik krijg alleen foutmeldingen in HA, bijvoorbeeld error 1106.
Het frustreert me enorm dat ik het niet werkend krijg en ik geen idee heb in welke richting ik de oplossing moet zoeken.

Voordat ik Tuya Local ga proberen, wil ik weten of dat wel zin heeft en of het iemand gelukt is om het eigenlijk werkend te krijgen.

...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Homeassistant 220407 op een INTEL NUC met een CONBEEII stick.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
  • 2 nieuwe accounts aangemaakt, voor zowel de app als het IoT platform
  • Wachtwoord getweaked want dat blijkt nauw te luisteren en komt niet overeen met "eisen"
  • land en country server gecontroleerd
  • App en IoT platform zijn verbonden
  • Add User geprobeerd - met een onbekende foutmelding in het Chinees; was tip die ik op forum tegen kwam.

DS1817+ DX513 - DS923+ DX517

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:59

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Is die foutmelding letterlijk Chinees als in: '这是中国人。', of bedoel je dat je de melding in een bekende taal voor je gewoon niet begrijpt? In dat geval kan je het door Google Translate halen.

[ Voor 15% gewijzigd door AW_Bos op 30-04-2022 23:43 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mk23
Letterlijk Chinees....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mk23
Na veel geprobeer heb ik de handdoek in de ring geworpen. Aangezien ze toch alleen voor de prikkabel verlichting zijn laat ik het zo en doe de bediening wel via de app. In het ergste geval kan mijn zus ze krijgen als ik toch een set IP44 zigbee schakelaars vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jcombee
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-09-2024
Heb je al eens naar Tasmota gekeken? Ik heb hier een Alecto SP20 van voozien waarmee je hem letterlijk uit de cloud haalt. Heb deze nu rechtstreeks gekoppeld aant Home Assistant. https://tasmota.github.io/docs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mk23
jcombee schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 07:03:
Heb je al eens naar Tasmota gekeken? Ik heb hier een Alecto SP20 van voozien waarmee je hem letterlijk uit de cloud haalt. Heb deze nu rechtstreeks gekoppeld aant Home Assistant. https://tasmota.github.io/docs/
Bedankt voor je reactie en tip, alles uit de cloud houden spreekt me aan en was ook reden om voor HA te gaan.
Maar hoe flash je die dan, zo zonder USB aansluting? En ik draai DeConz om de devices te verbinden met mijn HomeAssistant, geen MQTT.

Ik zit in een spagaat tussen zelf doen en gewoon €'s ertegenaan gooien en het probleem zo afkopen. Vandaag ook met IPcam gedaan. 3e camera gekocht waarvan ik weet hoe ik hem moet instellen, Surveillance Station licentie in plaats van installatie op mijn tweede NAS. Niet goedkoopste, wel makkelijkste en snelste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:53

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Mk23 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:55:
[...]
Maar hoe flash je die dan, zo zonder USB aansluting?
Daar gebruikte ik altijd Tuya Convert voor.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-07 17:36
Als je ze niet hebt bijgewerkt met een app wat Gizz zegt met de Tuya-Convert.

Als je ze wel hebt bijgewerkt moet je ze open maken, en dan draadjes solderen op de juiste pinnen en dan flashen met tasmota. maja, ip44 stekkers en open maken is meestal niet goed voor de waterdichtheid.

Als je dat teveel werk vind Zigbee of Z-Wave stekkers kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensjeh1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-07 19:53
Ik heb Tuya Local werkend gekregen, je moet zien dat je de secrets eruit krijgt hiervoor heb ik de volgende video gevolgd.

YouTube: HOW TO - Get All Local Tuya Keys (ALL KEYS, SIMPLE, NO SOLDERING)

Hierna kun je ze gewoon aanroepen in automatiseringen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07 21:44
log je in met je IOT account of je smartlife inlog
hier ging het bij mij fout
ik heb het HA Tuya addon aanstaan en werkt (na inloggen met je IOT account, HA herstarten)

en gebruik in wachtwoord geen speciale tekens dus alleen letters en cijfers

[ Voor 18% gewijzigd door xtrme op 23-05-2022 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:42
Hmm. Ik heb hier ook een dozijn "smart plugs" van Tuya en die werken allemaal prima i.c.m. Home Assistant. Ook op een intel NUC en ook met een Conbee II stick (maar de Conbee stick gebruik ik alleen voor m'n Zigbee spul, en niet voor m'n Wifi smart plugs).

Ik gebruik zelf de "LocalTuya" integratie (via HACS), en daarmee gaat de communicatie geheel buiten de cloud om. Werkt perfect. Het lastigste deel is het opzoeken van de "local key" van je Tuya devices op de Tuya website. Als je die eenmaal hebt is het verder een fluitje van een cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 14:24
Is het mogelijk om met de 'gewone' HA (Docker) instance de LocalTuya add-on te installeren?
Alles wat ik tegen kom gaat over de HACS versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:49
Piet400 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 12:15:
Is het mogelijk om met de 'gewone' HA (Docker) instance de LocalTuya add-on te installeren?
Alles wat ik tegen kom gaat over de HACS versie.
Er is geen HACS versie van HA.
HACS is een custom integratie die op elke versie van HA te installeren is. HACS wordt gebruikt om custom components makkelijk te installeren up to date te houden, en is dus zelf ook een custom component.
Local Tuya is ook een custom component, welke je dus via HACS kunt installeren (maar ook manueel, door het te downloaden in in de custom_components folder van HA te zetten).

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 14:24
Werkt inmiddels als een zonnetje, bedankt!

[ Voor 255% gewijzigd door Piet400 op 02-01-2023 17:09 ]

Pagina: 1