Voeding Action LSC ledstrip zoemt hard als LED's UIT staan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:09
Hoi,

Ik heb (tot op heden) twee LED strips van de Action (LSC) op mijn dochters hun kamers hangen.
Nu zoemt de voeding echt hard als de LED's UIT staan, als ik ze aan zet (harder dan 5%) stopt het zoemen.

Dit is de voeding waar het om gaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-1J6Om5ovU_D_ZrL-YThkzW3zA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TjkLAlgEuPypgSvadT9Q4n5g.jpg?f=fotoalbum_large

Hebben jullie een suggestie om dit op te lossen?

Ik kan de voeding niet buiten de kamer hangen oid.
Isoleren is een optie, maar die voeding moet wel zijn warmte kwijt kunnen, dus hoe kun je beide voor elkaar krijgen?

eventueel een andere voeding aanschaffen vindt ik geen probleem, maar waar moet je dan op letten (om niet met hetzelfde probleem te zitten, of een ander probleem) behalve voltage en amperage (en plus min buiten of binnen)

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Wat zit er aan de andere kant van deze voeding? Een plug?
Zo te zien is het een driver maar een normale 12VDC 2,0A voeding werkt in mijn ervaring ook prima.
Je kan deze bijvoorbeeld van een router/modem of iets gebruiken.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:33
Je zou kunnen overwegen om er een schakelaar voor te zetten, zodat uit ook echt uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Jim423 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:30:
Wat zit er aan de andere kant van deze voeding? Een plug?
Zo te zien is het een driver maar een normale 12VDC 2,0A voeding werkt in mijn ervaring ook prima.
Je kan deze bijvoorbeeld van een router/modem of iets gebruiken.
Dit is de andere kant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pIQKsCl7piYOMp_uXGeWnp_25tM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o0ummjHhlgcRIaoniT9v4f1V.jpg?f=fotoalbum_large

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Lapa schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:32:
Je zou kunnen overwegen om er een schakelaar voor te zetten, zodat uit ook echt uit is.
Dat zou het probleem inderdaad oplossen, maar dan is het slimme ook meteen uit de LED strip.
Nu kan ik hem vanaf de Tuya app of Home Assistant bedienen en wordt hij ook automatisch aan en uit gezet.

Dus in mijn geval is dat niet echt een oplossing.

Kan wel een slimme schakelaar er weer voor zetten, maar dat is wel een erg omslachtige oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 14:35

TommieW

Numa numa.

Ik denk zelf dat een (goede!) andere voeding de beste oplossing is. Iets van een paar euro van de Action (permanent) aan het netstroom hangen voel ik me niet zo prettig bij. Vaak zijn dat soort voedingen van een redelijk twijfelachtige kwaliteit.
Het zal wel niet zo hard lopen, maar als je brand krijgt van zoiets ben je heel veel verder van huis.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
TommieW schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 22:01:
Ik denk zelf dat een (goede!) andere voeding de beste oplossing is. Iets van een paar euro van de Action (permanent) aan het netstroom hangen voel ik me niet zo prettig bij. Vaak zijn dat soort voedingen van een redelijk twijfelachtige kwaliteit.
Het zal wel niet zo hard lopen, maar als je brand krijgt van zoiets ben je heel veel verder van huis.
Prima, kan ik mij in vinden, maar hoe kom ik aan een goede voeding, welk merk of waar moet ik dan extra op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Zou dit een goed merk zijn?
https://nl.hama.com/i/001...Voeding#technical-details

Moet dan nog wel even kijken of de goede plug er bij zit, al is dat altijd op te lossen door de originele over te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 16:55

MsG

Forumzwerver

Probeer anders eerst met iets bestaands of hij niet ook piept.

Tig apparaten in een gemiddeld huis zijn 12 volt en op z'n minst 1 ampère. Router voedingen, switch voedingen, externe 3.5 inch hdd schijven.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:25
MavhRik schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:58:
[...]

Dat zou het probleem inderdaad oplossen, maar dan is het slimme ook meteen uit de LED strip.
Nu kan ik hem vanaf de Tuya app of Home Assistant bedienen en wordt hij ook automatisch aan en uit gezet.

Dus in mijn geval is dat niet echt een oplossing.

Kan wel een slimme schakelaar er weer voor zetten, maar dat is wel een erg omslachtige oplossing...
Gooi er een Sonoff voor. Tasmota erop en gaan vanuit Home Assistant

(Edit: oeps.. niet goed gelezen… dat was blijkbaar geen optie)

[ Voor 6% gewijzigd door breew op 01-05-2022 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
MavhRik schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 23:16:
Zou dit een goed merk zijn?
https://nl.hama.com/i/001...Voeding#technical-details

Moet dan nog wel even kijken of de goede plug er bij zit, al is dat altijd op te lossen door de originele over te zetten...
Hama is in mijn ervaring wel goed.
Die plug zal er vast wel bijzitten. Het enige is dat de ene gewoon een voeding is en de Action een (constant current?) driver. Misschien dat iemand nog kan zeggen of dat een probleem is.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Jim423 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 09:47:
[...]

Die plug zal er vast wel bijzitten. Het enige is dat de ene gewoon een voeding is en de Action een (constant current?) driver. Misschien dat iemand nog kan zeggen of dat een probleem is.
Ik zie inderdaad dat het een specifieke LED driver is, even snel gelezen en misschien is het toch verstandig om een alternatieve te zoeken specifiek voor LED, maar ik heb er geen verstand van... misschien dat iemand daar wat zekerheid over kan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Even een update:

Ik heb enkele weken geleden deze toch maar gekocht: https://nl.hama.com/i/001...Voeding#technical-details

Werkt prima, maakt VEEL minder geluid, als hij uit staat zelfs helemaal niet, als hij aan staat op sommige waardes wel een beetje, maar bij lange na niet wat de originele voeding voor een kabaal produceert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:26
Jim423 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 09:47:
[...]

Het is gewoon een constant voltage driver oftewel gewoon een voeding.

Iedere willekeurige 12VDC adapter gaat prima werken als vervanger. :)

Op een CV driver staat een uitgansspanning en de maximale stroom vermeld (zoals hier). Op een CC driver staat de uitgangsstroom (bijvoorbeeld 350mA) vermeld en wordt het spanningsbereik (bijvoorbeeld 3 - 36V) en/of vermogensbereik (bijvoorbeeld 1-8W) vermeld.

Zeg maar zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4oxu8a8xTWLj8mJcAs_xPuLX89s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ftUeNc5ckyrDxhIXW50d0Y9I.jpg?f=fotoalbum_large
Dat lijkt dus niet op de voeding uit de TS. :)

LED-strips komen vrijwel altijd met CV voeding, de verschillende segmenten van de LED-strip zijn namelijk vrijwel altijd parallel verbonden. Anders zou je de strip ook niet zomaar kunnen inkorten.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1