Facebook Catalogus koppelen met Whatsapp Catalogus

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supervinnie40
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 12:29
Allereerst: als ik dit topic in de verkeerde rubriek heb geplaatst dan mijn excuses. Ik heb het forum doorgeklikt maar kon eigenlijk geen andere rubriek vinden waar dit topic bij paste.

Hoi Tweakers,

Ik heb een eigen zaak en heb mijn producten ook op Facebook staan via de Facebook Catalog onder mijn bedrijfspagina. Deze wordt automatisch gesyncd met mijn CMS.

Ik heb ook Whatsapp Business voor klantenvragen en dergelijke. Deze heeft de optie "Catalogus", waar je producten kunt toevoegen. Dit moet voornamelijk handmatig, wat nogal een gedoe is met enkele honderden producten. Het is echter ook mogelijk om de Facebook Catalogus te koppelen met Whatsapp. Je FB catalogus komt dan automatisch in je Whatsapp terecht. Zover ik weet is dat de enige manier om je Whatsapp catalogus dynamisch bij te houden.

Het lukt mij echter niet om Facebook te verbinden met Whatsapp.
Ik heb mijn Whatsapp ingesteld op Facebook. En dat werkt prima.
Ik heb ook een werkende en live catalogus op Facebook.
Deze catalogus is momenteel gekoppeld met Instagram, maar op die plek zou ik dan ook "Whatsapp" moeten zien. Dat is echter niet het geval.

In deze uitleg wordt gesproken over een "Meta Whatsapp Manager", welke bij mij niet aanwezig is in het genoemde menu.
https://www.facebook.com/business/help/158662536425974

In deze uitleg wordt gesproken over "Ads and Channels" waaronder je de optie "Add Whatsapp Account" zou moeten vinden. Maar daar is "Whatsapp" niet terug te vinden.
https://www.facebook.com/business/help/668495207103111

Ik heb inmiddels al heel wat tutorials gelezen, en Whatsapp is ingesteld op Facebook en werkt ook. Ik kan ook Whatsapp-advertenties maken en alle overige functies die ik kan vinden zijn aanwezig en werken. De koppeling voor de Whatsapp Catalogus lijkt de enige te zijn die ik niet kan vinden.

Heeft iemand hier ervaring mee? Heeft iemand anders het wel? Misschien heb ik toch nog ergens iets fout ingesteld? Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supervinnie40
Blijkbaar is mijn vraag té uniek om te kunnen beantwoorden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardnax
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 16-11-2023
Ha! Is het jou ooit gelukt? Ik ben er nu al een paar keer mee bezig geweest en nu weer, maar mij lukt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supervinnie40
Hoi,
Nee. Na al het gedoe en gemekker bij alles dat (inmiddels) Meta heet is wel duidelijk geworden dat sommige dingen niet in hun opkomen.
Je moet wel productadvertenties maken, en je kunt accounts koppelen of kanalen maken. Maar een handige koppeling die dynamisch je producten in de catalogus gooit (lees: xml bestand periodiek inlezen) is te lastig voor ze.

(Facepalm)

Dus helaas.