Ervaring gipskarton plafond slopen met meubels in kamer?

Pagina: 1
Acties:

• traders
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-01 22:41
Hi,

Ik ga over de breedte van 1 meter m'n plafond verlagen om een Koof te maken.

Hiervoor wil in over een breedte van 1 meter de gipskarton los schrobzagen (zodat ik kabels kan doorvoeren etc), vervolgens Koof maken op bestaande rachels. Vervolgens laten spackspuiten.

Dit wil ik doen terwijl de bank en dressoir in de kamer staan. Ik heb verder geen hoge kasten langs die meter staan

Maar hoe realistisch is dit als je dit afdekt en wat verplaats?

Heeft iemand dit ooit gedaan? Was dit eens maar nooit meer of ging dit wel en heb je nog tips?

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05:43

MLLL

Palm Treo 650

Meubels afdekken met bouwzeil en een stofzuiger gebruiken bij het schrobzagen dan pak je al 90 % van het stof weg.

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:25

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Afdekzeiltje inderdaad, dan kan het al snel. Maar ga er vanuit dat dat alles sowieso stoffig is daarna.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Ik heb best slechtd ervaringen met verbouwen en meubels. De kans dat er iets valt of dat je iets omstoot is best groot. Toen de vloer eruit moest heb ik een container gehuurd voor op de parkeerplaats voor m’n deur. Toen ik die had realiseerde ik me dat ik die veel eerder had moeten nemen.

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:59
Mijn ervaring is dat je het stof van het gips niet in je meubels wilt, maar dat het wel overal langs en door kruipt. Stof van gips en cement is bovendien bijtend op metalen, en daarmee slecht voor elektronica.

Als laatste: op je gipsplafond ligt in elk geval een jarenlange stof-ophoping waarvan een deel in je kamer terecht zal komen.

Mijn advies is vanwege het stof om alles wat niet makkelijk schoon te maken is uit de kamer te verwijderen. Dat geld ook voor inhoud van kasten, want stof kruipt overal doorheen. En leg vochtige handdoeken bij de deuren naar aangrenzende ruimtes, om de kier onder de deur mee af te dichten.

Als laatste laat je natuurlijk sowieso geen enkel meubel in je werkgebied staan. Want ook goed afgedekt en ingepakt is er een behoorlijk risico dat er een keer gereedschap valt, of een halve gipsplaat.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.