Android tv box Play Services en Play Store problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-10 16:37

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Zelf heul weinig ervaring met adroid, daarom hulp gezocht. Ik heb van iemand voor weinig een chinees boxje overgenomen waar een soort van Google TV (superceleron) op geinstalleerd is met als basis android 7.1.2. Diverse apps spelen goed af, maar bijvoorbeeld Netflix en Videoland apps starten wel op, maar zeuren daarna over Play Services die een update nodig heeft. Ik heb uiteraard al online gezocht en allerlei dingen geprobeerd, maar Play Services wil maar niet updaten, hij geeft dan een deels lege pagina in de Play Store. Na diverse pogingen kan ik nu zelfs de Play Store niet meer in. Ik weet dat er allerlei APK-sites zijn waar ik eventueel de Play Store zou kunnen downloaden, maar hoe weet ik welke versie in nodig heb voor deze adroidversie en hoe kom ik aan een goede bruikbare Play Services?

Ik kan uiteraard de box terugzetten naar fabrieksinstellingen, maar dan nog steeds is die Play Services niet bruikbaar. Hier kwam ik al achter na een vorige reset.

De TV-Box is een H96 Pro+, 4K Ultra HD TV Box, S912 cpu, 3GB Ram, 32GB Rom.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:35

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Android 7.1.2 is ook een Android versie uit begin 2017.. meer dan 5 jaar oud.

Ik denk dat je beter losse APK`s kunt downloaden ipv een 'playstore' downloaden.
De laatste Netflix APK met versienummer 8.26.0 build 11 40221 heeft als minimumeis Android 7.0, dus dat zou moeten werken. Mocht dat niet zo zijn, dan zou ik steeds een versie omlaag gaan.

Overigens wil ik even benadrukken (voor reageerders) dat het hier niet de bedoeling is om met APK-downloadlinks te gaan strooien. Zo houden we alles schoon en voorkomen we eventuele mal-/ad-/warez die we niet op het forum willen hebben. Dank! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-10 16:37

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Ik heb nog een ander boxje in de kast gevonden. Deze heeft een android 5.1.1 versie met s905 cpu en helaas de hele lelijke gebruikelijke user interface, maar het gekke is dat deze dus de Ziggo, Netflix, Videoland en NPO apps probleemloos draait. Al krijg ik bij de NPO app wel een melding dat hij niet meer ondersteund wordt, maar die verdwijnt dan en is daarna gewoon bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:35

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dat zou goed kunnen. De ene soc/hardware is de andere soc/hardware niet :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A