Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordanvanbergen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-04-2024
Ook Intel Graphics Drivers 30.0.101.1191 zorgde ergens in december 2021 ervoor dat mijn MSI laptop P75 Creator 9SF niet meer normaal te gebruiken was maar deze had ik zelf handmatig geïnstalleerd. Door in december 2021 een oudere versie van de Intel Graphics Drivers te installeren kon ik mijn laptop weer normaal gebruiken.

Echter heeft Windows 11 via windows update vandaag geautomatiseerd deze versie geïnstalleerd: Intel Graphics Drivers 30.0.101.1340.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qw-Q6Y_xeV8pDzDKgq3jkHPiSj0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dv1BABXtj0sDkJR5ounB5tJC.jpg?f=user_large

Via opname van het scherm kan ik niet laten zien wat er misgaat omdat de opname het geflikker van je scherm niet laat zien en niet laat zien hoe beelden door elkaar gemixed getoond worden. Bij opname (b)lijkt het goed maar jijzelf ervaart dus iets totaal anders: scherm flikkert, beeld door elkaar, muis lijkt vaak te haperen voordat er iets gebeurt maar dit komt doordat het systeem op de reactie van de grafische kaart wacht blijkbaar, copy/paste werkt niet altijd meer, Youtube videos met on screen reclame en afspeelbuttons zijn niet aanklikbaar doordat het beeld door elkaar staat.

Iemand een idee:
  • Hoe kan ik voorkomen dat Windows 11 nu telkens deze update automatisch doorvoert omdat ik dan waarschijnlijk iedere keer met dit probleem geconfronteerd wordt.
  • Hoe dit komt en wat ervoor kan zorgen dat v30.x en hoger dit veroorzaakt?
  • Andere tips die ik wellicht kan proberen om de laatste versie van de driver in combinatie met MSI P75 Creator 9SF wel normaal te laten werken?
  • Hoe kan ik dit het beste bij Intel bekend maken?
  • Hoe kan ik dit het beste bij MSI bekend maken?
Erg irritant dat je een i9 processor laptop met 32 GB geheugen hebt maar dat deze door een intel graphic driver update niet meer normaal te gebruiken is!

Iemand anders ook deze problemen met soortgelijke MSI laptops en in het bijzonder de P75 Creator 9SF?

Ik kan melden dat ik via deze oude link downloads: Intel Graphics Drivers 30.0.101.1191 m.b.t. release 30.0.101.1191 terug heb gevonden welke versie van de driver ik had. Deze ga ik nu weer zien te vinden en ik ga deze oude versie weer installeren omdat zolang ik geen oplossing heb die v30.x een niet werkbare laptop veroorzaakt. Dit was ook met windows 10 het geval. Ter info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
jordanvanbergen schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 13:13:
• Hoe kan ik voorkomen dat Windows 11 nu telkens deze update automatisch doorvoert omdat ik dan waarschijnlijk iedere keer met dit probleem geconfronteerd wordt.
Ik heb ook zoiets bij de hand gehad waarbij een defecte ATI kaart van een dual graphics laptop meteen werd geupdate en het systeem daardoor onbruikbaar werd.

Hiermee kan je hardware ID's via policy/registry blokkeren voor updates:
Itechtics: How to Disable Specific Driver Updates in Windows 11/10