Windows 11 "N versies"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyprobatos
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 24-08 10:10
Hallo,

Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe laptop en ik zag dat sommige fabrikanten deze ook leveren zonder voorgeïnstalleerde OS, of met een gratis open source OS. Op deze manier is een hoop bloatware te vermijden.

Als ik dan toch voor deze optie ga en zelf een losse Windows licentie aanschaf, zou ik het liefst voor een "N versie" gaan (wie wil er anno domini 2022 nog Skype?).

Weet iemand wellicht waar de "N versies" van Windows 11 te krijgen zijn? Zo niet dan kan ik natuurlijk ook een 10N licentie nemen en deze upgraden, maar ook deze zijn haast niet te vinden.

Groeten,

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Windows 11 N mist wel meer dan alleen Skype, zie bijv. https://easywebfixes.com/windows-11-n-edition/
Het is dus vraag of het handig is de N versie te nemen aangezien je dan wel wat functionaliteit mist. Wellicht kan je dus beter de reguliere versie nemen en dan na installatie Skype verwijderen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gangsta_playa
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 21:41
Ik zou niet de N versie nemen. Anders heb je een klucht aan codec problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

gangsta_playa schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 13:23:
Ik zou niet de N versie nemen. Anders heb je een klucht aan codec problemen.
Daar heb je VLC Media Player voor ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:49
Gewoon de Windows 10 N versie pakken of Windows 8 of zelfs 7 en tijdens de Windows installatie die key opgeven :)

[ Voor 5% gewijzigd door HKLM_ op 30-04-2022 14:37 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:44

r44

Als je echt Windows 11 N wilt hebben ondanks alle meldingen hier boven om dat niet te doen.

Download mbv de Windows media creation tool Windows 11.

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows11

Bij de installatie kan je dan kiezen voor Windows 11 N.

Ik zou gewoon gaan voor Windows 11 Pro

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-09 20:16

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Waarom dan meer betalen voor 11 Pro? Home is voor de gemiddelde consument prima, zie TS ook niets zeggen over zakelijk gebruik of iets dergelijks.

11 Pro leek eerst vooral ook interessant voor consumenten die geen MS account wilden koppelen, maar dat verhaal gaat waarschijnlijk ook niet meer op:

nieuws: Windows 11 Pro-installatie gaat Microsoft Account vereisen

In het verleden trouwens een N versie van Windows 7 gehad. Daar kon je achteraf nog gewoon een officieel pakket over installeren waarmee media-functionaliteit kon worden "herstelt". Dat lijkt hier ook (met opmerkingen) binnen 11N te kunnen.

Media Feature Pack voor Windows N

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Pagina: 1