Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papillon2004
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-04-2022
Beste allen,

Enige tijd geleden heb ik nieuwe hardware componenten voor mijn pc aangeschaft, op de grafisch kaart en kast na. Alles via een Best Buy guide uitgezocht en geprobeerd om deze zelf te installeren. In het verleden een aantal keer met succes gedaan, maar blijkbaar heb ik iets fout gedaan, want het systeem wil niet opstarten. Kan liggen aan verkeerde installatie of ik kan iets kapot hebben gemaakt, ik kom er niet achter en moet hulp inschakelen. Iemand een goede winkel in Amsterdam waar ik het systeem naar toe kan brengen? Of een andere oplossing?

Bij voorbaat dank,
Bart

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:16
Begin met je systeem te posten, gedetailleerde beschrijving van wat mis is, wat je geprobeerd hebt en gedetailleerde foto’s van hoe je alles hebt aangesloten en misschien kunnen we dan een zinvol antwoord geven.

Hier moet je eerst toch een minimum aan moeite doen.

Anders naar de dichtstbijzijnde pcwinkel gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papillon2004
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-04-2022
Onderstaand de componenten die ik heb besteld. Grafische kaart is ook een ouder model, Sapphire HD 7970.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/57kuyqZiOflVc4Bb5vrRew1xrp4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Xo7q4Ky4kuvK0qUQH5ITLOiA.jpg?f=user_large

Het systeem heeft stroom maar start niet op, kom niet in de bios, enkel zwart scherm. Heb alle connecties meerdere keren gecontroleerd aan de hand van meegeleverde manuals. Kan uiteraard nog steeds daar aan liggen maar vermoed dat ligt aan moederbord en/of processor, of verkeerd geinstalleerd of per ongeluk iets stuk gemaakt. Heb deze bekeken en opnieuw geinstalleerd zonder resultaat. Het is geen probleem om hem weg te brengen, zou vroeger naar de Paradigit zijn gegaan, maar dat gaat niet meer. Zou geholpen zijn met een tip voor een goede winkel of reparateur die kan helpen met eventueel testen van de moederbord/processor.

[ Voor 2% gewijzigd door Papillon2004 op 30-04-2022 10:10 . Reden: foutje verbeterd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit is je hele build? Want ik mis een GPU. De 11400F heeft geen iGPU. Nogal wiedes dat je dan dus geen werkend systeem krijgt ;). ik miste even je melding dat je je oude GPU gebruikt.

Bouw eens alles zo kaal mogelijk op buiten je case en kijk dan wat erg gebeurt. Wellicht maakt een onderdeel ergens sluiting.

[ Voor 42% gewijzigd door br00ky op 01-05-2022 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.nIX
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14-09 12:05
De Sapphire HD7970 heeft geen UEFI support à fabriek. Waarschijnlijk is dat het probleem.

Mogelijk zou je zoals in deze link aangegeven een UEFI compatible bios voor je GPU kunnen downloaden, maar daar is WEL een risico aan verbonden, je kan je kaart bricken.
Dat zal dan eerst op een andere computer moeten, mogelijk heb je je oude systeem nog compleet verder?