Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HdeKteP
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-03 05:17
Ik begrijp er niets van … ik heb een IPhone Se2020 en daar lukt het me niet om Fotostream in te schakelen - ik heb alle instructies van Apple opgevolgd maar als ik een foto maak wordt deze foto niet in Fotostream gezet.

Ik heb ook een IPad Pro 2016 daarmee lukt het wel. Ik maak een foto, komt in Fotostream en zie ik terug om mijn IPhone. Ik heb alle instellingen van IPhone en IPad gecontroleerd of er misschien ergens een vinkje te veel of te weinig staat echter zonder resultaat.

Ook heb ik Fotostream op de Iphone uitgeschakeld en weer ingeschakeld. Opnieuw foto gemaakt maar deze wordt nog steeds niet aan Fotostream toegevoegd.

Wie kan mij helpen?

Beste antwoord (via HdeKteP op 30-04-2022 18:57)

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:02
Er zijn al een tijdje Photostream problemen, tenminste in mijn beleving. Bij mij komen foto's van mijn telefoon wel in de stream terecht (ze zijn namelijk via icloud.com terug te vinden) maar propageert dat niet naar mijn andere apparaten. Ik heb lange tijd met Apple support aan de lijn gehangen en er zijn diverse diagnostics ingezet. Het lijkt een probleem aan de server kant of in de software. Ik heb nu twee dingen meegekregen:
1. Zet het formaat van je foto's op 'meest compatibel' (JPG). Dat kan helpen.
2. Wacht updates af. Apple heeft aangegeven dat dit een intern software probleem is en dit moet in een toekomstige update verholpen worden.

Deze discussie gaat er ook over: https://discussions.apple.com/thread/252202419?page=1 Hier staat de suggestie dat juist het omzetten van het formaat een trigger kan zijn om dit probleem (even) te omzeilen.

[ Voor 13% gewijzigd door Archer_VC10 op 30-04-2022 10:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:02
Er zijn al een tijdje Photostream problemen, tenminste in mijn beleving. Bij mij komen foto's van mijn telefoon wel in de stream terecht (ze zijn namelijk via icloud.com terug te vinden) maar propageert dat niet naar mijn andere apparaten. Ik heb lange tijd met Apple support aan de lijn gehangen en er zijn diverse diagnostics ingezet. Het lijkt een probleem aan de server kant of in de software. Ik heb nu twee dingen meegekregen:
2. Wacht updates af. Apple heeft aangegeven dat dit een intern software probleem is en dit moet in een toekomstige update verholpen worden.

Deze discussie gaat er ook over: https://discussions.apple.com/thread/252202419?page=1 Hier staat de suggestie dat juist het omzetten van het formaat een trigger kan zijn om dit probleem (even) te omzeilen.

[ Voor 13% gewijzigd door Archer_VC10 op 30-04-2022 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HdeKteP
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-03 05:17
Archer_VC10 bedankt voor jouw hulp!

Dat doet het zeker! Fotostream werkt weer!!!