Toon posts:

België en crypto

Pagina: 1
Acties:

• Cauf61
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-06-2022
Hallo

Heeft er iemand recent nog stortingen van serieuze bedragen ( enkele duizenden euro's ) gedaan vanuit zijn broker, in mijn geval Binance, naar zijn zijn bank via sepa.
Enig probleem of valkuil ondervonden hiermee? Mijn coins staan al min 2 jaar vast en zouden dus volgens de geest van de wet in Be belastingsvrij zijn vermits ik dan niet als handelaar zou bekeken worden. Of dit in de praktijk ook zo is ................,?

Graag jullie ervaringen.

Mvg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cauf61
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-06-2022
Hola, hola. Niet allemaal tegelijk he.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:37

Qwerty-273

Meukposter

Als je kan onderbouwen dat je als "goede huisvader" hebt gedragen, dan neem ik aan dat je daarmee ook de FOD kan overtuigen. Ze hebben wel een vragenlijst online staan waar ze vast een antwoord op zoeken van jou om te kijken of ze je moeten zien als goede huisvader of speculant of trader.

https://home.kpmg/be/nl/h...te-personenbelasting.html
https://businessam.be/cry...len-op-mijn-cryptowinsten

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | Met 2 armen heb je meer armen dan de gemiddelde mens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Overgeef Dave
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:32
Zelf geen ervaring, maar een kennis van mij wel.
Komt idd neer op de vragenlijst van Qwerty-273.

Probleem bij hem was wel dat ze de csv's die hij getrokken had niet geloofden (Je kan zelf een csv bij elkaar tikken).

Hij heeft dus een afspraak bij de fod moeden maken en daar persoonlijk zijn transacties moeten tonen, zowel van de aankopen bij de broker, transfert naar hardware walllets, transfert naar broker en de verkoop.

Moet er wel bij zeggen dat het om een aanzienlijk bedrag ging (BTC aankoop in 2013, dan weet je het wel).
Bij kleinere bedragen gaat het misschien vlotter.

Buiten dat hijj het persoonlijk is moeten gaan toelichten heeft hij geen probleem ondervonden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rouchken11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-03 09:37
Veel gaat ook schelen van waar het geld komt denk ik.
Allemaal leuk dat de regels geschreven zijn op basis van exchanges. Maar wat doe je zodra je niet op een exchange gaat ?
Defi miners, games, nodes,...
Wat doe je met iets als Safuu (waar je dagelijks X rebases hebt zonder dat je manueel actie moet ondernemen) of Drip (waar je dagelijks 1% interest krijgt die je kan compounden). Ook long term plays, maar de regels zijn op zo'n dingen totaal niét voorzien.

Ja, ik heb dagelijks een actie op mijn drip account, maar da's echt gewoon de verkregen interest terug in de account duwen. Da's geen aankoop of verkoop.
Daarnaast is er ook nog de occasionele DCA in DRIP met opbrengsten uit miner games. Ik hou nu wel van elke transactie keurig het overzicht bij: datum, actie, oud totaal, nieuw totaal, transactie ID per project, maar Drip is iets van 1-2 jaar.
Ik kan me nu al inbeelden dat de staat hier volledig in de knoop over gaat als je ze dit gaat voorstellen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee