Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvecheese
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-05-2023
Mijn vraag
...vlgs de beschrijving zou je google maps ook offline moeten kunnen gebruiken door een kaart in het geheugen te downloaden. Dat heb ik ook gedaan terwijl ik internet verbinding had. Maar na een eind rijden in Duitsland zonder internet hebben we gepauzeerd. Daarna bij vervolg reis was de rit niet meer op te starten. Ik kreeg de mededeling geen netwerk beschikbaar. Dus de route was ook niet meer oproepbaar ook niet met de gedownloade offline kaart opgeslagen. Wat heb ik fout gedaan?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:59
Als je bij 'Offline maps' in het menu kijkt, zie je dan iets staan onder 'Downloaded maps'? Zo niet, dan heb je niet daadwerkelijk maps gedownload.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-10 22:56
Ik heb in de VS een paar weken terug hetzelfde gehad. In een gebied zonder dekking de route onderbroken en toen weer opnieuw willen opstarten, maar dat ging niet. Ik had wel alle gebieden waar we zouden komen voor vertrek gedownload. Het is dus een wat algemener probleem.
Met name als de bestemming niet is ingevoerd als een adres (maar de naam van het hotel bijvoorbeeld) ging het fout, maar ook met het adres werkte het niet vlekkeloos.
Mijn conclusie was dat Google Maps niet bedoeld is voor offline en je het zo dan ook niet moet willen gebruiken, maar dat maakt het niet minder vervelend.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:47
Routes werken volgens mij niet offline. Alleen maar “gewoon” op de kaart kijken. Ik gebruik dan zelf “maps with me” daarvoor.

[ Voor 22% gewijzigd door olafmol op 02-05-2022 08:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-10 11:14
olafmol schreef op maandag 2 mei 2022 @ 08:43:
Routes werken volgens mij niet offline. Alleen maar “gewoon” op de kaart kijken. Ik gebruik dan zelf “maps with me” daarvoor.
Kleine nuancering. Routes werken offline, maar om de route te bepalen heb je een internetverbinding nodig.

Als de route bepaald is kan je deze offline gebruiken. Dat is precies wat bij TS is gebeurd: vrolijk offline de route volgen tot aan de eerste pauze.

Beter is inderdaad een echt offline navigatie te gebruiken zoals Maps with me, Magic Earth, OSMAnd etc,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacantieman
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-10-2024
Is er een mogelijkheid om tijdens de vlucht, offline je locatie te volgens op maps ?
(Nederland > Griekenland) Offline kaarten downloaden is denk ik een beetje teveel van het goeie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 13:22
vacantieman schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:11:
Is er een mogelijkheid om tijdens de vlucht, offline je locatie te volgens op maps ?
(Nederland > Griekenland) Offline kaarten downloaden is denk ik een beetje teveel van het goeie.
Volgens mij gaat dat niet aangezien het GPS bereik door het staal van het vliegtuig geblokkeerd wordt.

Als je je gevlogen route wilt terug zien kun je beter achteraf op flightradar kijken

[ Voor 9% gewijzigd door wautah91 op 31-08-2022 14:31 ]

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

wautah91 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:30:
[...]

Volgens mij gaat dat niet aangezien het GPS bereik door het staal van het vliegtuig geblokkeerd wordt.

Als je je gevlogen route wilt terug zien kun je beter achteraf op flightradar kijken
Dat gaat prima. De laatste keer dat ik vloog kon ik prima zien wanneer ik boven de Pyreneeën zat op Google Maps.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-10 20:15
Als je aan het raampje zit heb je meestal wel GPS ontvangst.
En als je ver genoeg uitzoomt heb je ook gewoon een kaart. Google maps heeft standaard een wereldkaart met laag detail niveau (zonder wegen enzo).

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mwah, die laatste 2 berichten wil ik wat nuanceren.
Mijn ervaring is dat het soms lukt en soms niet. Hangt misschien een beetje van de plek in het vliegtuig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:11
dixet schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 11:10:
[...]

Kleine nuancering. Routes werken offline, maar om de route te bepalen heb je een internetverbinding nodig.

Als de route bepaald is kan je deze offline gebruiken. Dat is precies wat bij TS is gebeurd: vrolijk offline de route volgen tot aan de eerste pauze.

Beter is inderdaad een echt offline navigatie te gebruiken zoals Maps with me, Magic Earth, OSMAnd etc,.
Volgens mij klopt dan niet, als je de offline map download kun je in mijn ervaring ook routes offline plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:12
In het vliegtuig bij het raam lukt me altijd. En dan ver genoeg uitzoomen inderdaad.
Is ook logisch, bij het raam heb je ontvangst, het glas houd het niet tegen. Het metaal van de rest van het vliegtuig wel.

Route plannen kan inderdaad niet offline, kwam ik ook een keer achter toen ik dat nodig had...

Andere (offline) apps kunnen dat wel. Zoals OsmAnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:59
KNed schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:41:

Route plannen kan inderdaad niet offline, kwam ik ook een keer achter toen ik dat nodig had...

Andere (offline) apps kunnen dat wel. Zoals OsmAnd
Dat ligt eraan hoe je dat doet en/of dat je de map hebt gedownload dan. 3 weken geleden ben ik naar Olsberg in Duitsland geweest, en heb ik op Google Maps de kaart van mijn woonplaats naar Olsberg gedownload. Als ik nu m'n wifi en 4G/5G uitzet, dan kan ik nog steeds volledige navigatie gebruiken op Google Maps.

Het enige wat niet werkt is live verkeersupdates, wat logisch is natuurlijk :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-10 20:15
Waarschijnlijk heb je de gedownloade kaart van je gehele route nodig. Ik gebruik google maps ook regelmatig offline (op vakantie) zonder problemen.

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1