2e glasvezel via unifi(edge)router met sfp poort naar switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomer21
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20:21
Mijn vraag
Kan je via glasvezel 2e vezel van de ftu waar bij onze provider de tv binnenkomt en met de volgende specificatie (opgave provider)van de catv glasvezel:
- Wavelength (typical) 1550 nm
- Optical input power -9 ... 0 dBm

Via een module(tranceiver) in de ubiquiti met sfp poort veder op met een sfp switch er weer uithalen
En dan daar bij de tv omzetten naar coax
Glasvezel> tranceiver in router>tranceiver in switch>glasvezel naar coax receiver is 1 ding
Vraag bestaan er tranceiver die dit signaal hier boven aankunnen?

Relevante software en hardware
Ubiquiti hardware met sfp en sfp+ poorten

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Probeer tranceiver op fs com te vinden die aan de eisen voldoet maar nog niet gevonden is volgens mij alleen rx ( download signaal)

De FiberTwist-P2420 modem komt er standaard op met een speciale uitvoering met 2 vezels

...

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:11
boomer21 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 17:36:
Mijn vraag
Kan je via glasvezel 2e van de ftu waar de tv binnenkomt met de volgende specificatie van de catv glasvezel:
- Wavelength (typical) 1550 nm
- Optical input power -9 ... 0 dBm
Via een module(tranceiver) in de ubiquiti met sfp poort veder op met een sfp switch er weer uithalen
En dan daar bij de tv omzetten naar coax
Glasvezel> tranceiver in router>tranceiver in switch>glasvezel naar coax receiver is 1 ding
Vraag bestaan er tranceiver die dit signaal hier boven aankunnen?

Relevante software en hardware
Ubiquiti hardware met sfp en sfp+ poorten

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Probeer tranceiver op fs com te vinden die aan de eisen voldoet maar nog niet gevonden is volgens mij alleen rx ( download signaal)

De FiberTwist-P2420 modem komt er standaard op met een speciale uitvoering met 2 vezels

...
Ik heb werkelijk geen idee, wat je nu precies probeert.

Misschien je topic beter uitwerken en hier opnieuw plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:35

lier

MikroTik nerd

Zou je relevante informatie kunnen geven:

- welke provider
- welk abonnement
- welk glasmodem van de provider (of is dat de FiberTwist?)
- wat je bedoelt met "2de vezel"

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

CATV is geen Ethernet. Dat het toevallig via een vergelijkbare glasvezel binnenkomt wil niet zeggen dat het over normale packet-switched infra kan werken- CATV is analoog en werkt niet met digitale pakketten. Die ga je ofwel met dedicated fibre binnenhuis danwel met coax moeten verspreiden. Of constateren dat linear CATV anno 2022 z'n beste tijd gehad heeft en gewoon via IP-diensten je media kijken - want toekomst heeft CATV allerminst, zelfs Ziggo heeft al paar jaar terug analoge CATV uitgeschakeld en van de week nog een IP-only box geintroduceerd die niets met coax doet.

Maar goed, vragen hierboven wel zo relevant voor opties van wat wel kan ^^

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:53
Ik vermoed dat je over kabelnoord spreekt ?
de 2e gemonteerde vezels zijn vermoedelijk 1 GPON vezel , voor puur internet te krijgen zonder tussentechnologieen zoals een Docsis modem

De 2e vezel zal vermoedelijk een vezel voor CATV signaal zijn, in belgie gebruiken we bij Telenet een µ-node hiervoor.
Deze maakt opnieuw coax aan voor je tv (en in ons geval ook voor de Docsis modem).
Is je vraag "kan ik dit signaal in een vlan naar een andere plek transporteren?" .. dan moet ik je het antwoord schuldig blijven. Ik betwijfel het ten zeerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomer21
lier schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:25:
Zou je relevante informatie kunnen geven:

- welke provider
- welk abonnement
- welk glasmodem van de provider (of is dat de FiberTwist?)
- wat je bedoelt met "2de vezel"
-kabelnoord vanaf week 20 moet klaar zijn vezel ligt buiten en wordt binnenkort ntu en FTU aangelegd
-internet standaard 200/200 later als netwerk klaar is upgraden naar tv standaard nu nog schotel
-ja fibertwist 2420
-als je tv van kabelnoord afneemt dan krijg je tv via de 2e vezel en wordt omgezet naar coax
Als via andere provider doet dan doen krijg je iptv via 1 vezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomer21
ijske schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 22:19:
Ik vermoed dat je over kabelnoord spreekt ?
de 2e gemonteerde vezels zijn vermoedelijk 1 GPON vezel , voor puur internet te krijgen zonder tussentechnologieen zoals een Docsis modem

De 2e vezel zal vermoedelijk een vezel voor CATV signaal zijn, in belgie gebruiken we bij Telenet een µ-node hiervoor.
Deze maakt opnieuw coax aan voor je tv (en in ons geval ook voor de Docsis modem).
Is je vraag "kan ik dit signaal in een vlan naar een andere plek transporteren?" .. dan moet ik je het antwoord schuldig blijven. Ik betwijfel het ten zeerste.
Nee het is een (degelijk)AON netwerk is mij verteld

De laatste vraag is precies wat ik bedoel, dank je wel voor de goede formulering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zie mijn antwoord hierboven. Nee. Analoge signaal kun je niet digitaal distribueren.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomer21
dion_b schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:48:
Zie mijn antwoord hierboven. Nee. Analoge signaal kun je niet digitaal distribueren.
Oké heb nu thuis een chinees ding(hensure ftth catv receiver) en de FTU heeft op de 2e vezel een sc uitgang en die kan je op dat Chinese ding koppelen met Fiber patchkabel SC naar SC en daar zitten 2 coax uitgangen op.

En er bestaan zelf systemen die van coax naar glasvezel gaan en dan weer naar coax. Maar ja dat is meer voor bedrijven en zijn duurdere dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomer21
Rolfie schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 18:39:
[...]

Ik heb werkelijk geen idee, wat je nu precies probeert.

Misschien je topic beter uitwerken en hier opnieuw plaatsen?
Hoop dat nu een beetje duidelijker is,moeilijk probleem eenvoudig uitleggen is niet mijn sterkste punt sorry daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

boomer21 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 12:54:
[...]

Oké heb nu thuis een chinees ding(hensure ftth catv receiver) en de FTU heeft op de 2e vezel een sc uitgang en die kan je op dat Chinese ding koppelen met Fiber patchkabel SC naar SC en daar zitten 2 coax uitgangen op.

En er bestaan zelf systemen die van coax naar glasvezel gaan en dan weer naar coax. Maar ja dat is meer voor bedrijven en zijn duurdere dingen
Die bestaan zeker (hoe denk je dat je ISP het naar jou toe krijgt? "dat Chinese ding" is er een van) maar zoals ik al aangaf, dat maakt het nog geen Ethernet, dus je kunt het niet zomaar op switch inprikken, ook al heeft het zelfde connector.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1