emailserver draaien op andere poorten

Pagina: 1
Acties:

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 00:03
Hey,

Bestaat er een dynamic dns-service waar je ook aan een soort van portmapping kan doen ?

bv: ikke.dynamicdns.org:25 => ip_in_database:40000
ikke.dynamicdns.org:110 => ip_in_database:50000

enz...

't Zit namelijk zo dat mijn provider (telenet, België) alle inkomende poorten<1024 heeft geblocked !
Ik kan dus geen eigen mailservertje draaien :(

Nog een bijkomend technisch vraagje :
stel dat het allemaal zou werken, en iemand (bv jan.janssens@yucom.be) stuurt mij (root@ikke.dynamicdns.org) een mail. Op welke server maakt yucom.be dan een connectie bij mij ? Op de smtp of op de pop3 ? Misschien domme vraag, maar ik twijfel een beetje, volgens mij is het op de smtp... Juist hé ?

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• Questor
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-03-2024

Questor

Er staat iets op m'n voet

Op vrijdag 24 augustus 2001 19:30 schreef G8KeePeR het volgende:
't Zit namelijk zo dat mijn provider (telenet, België) alle inkomende poorten<1024 heeft geblocked !
Ik kan dus geen eigen mailservertje draaien :(
Misschien domme vraag, maar ik twijfel een beetje, volgens mij is het op de smtp... Juist hé ?
Met de huidige BIND8 daemons is portmapping t.b.v. services nog niet mogelijk. Zijn ze wel mee bezig. En de mailserver is SMTP ja.

Hier stond een hele oude sig.

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Je zou via een hardware of software router wel ports kunnen mappen naar andere poorten.

Daar heb je echter niks aan, aangezien de poorten al bij je provider geblokkeerd worden.

Een server op een andere poort draaien heeft geen zin, aangezien andere servers dat toch niet weten...

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Er zijn op internet wel (gratis) services te vinden die dan de mail voor jou accepteren, dus gewoon op poort 25, en die dan doorsturen naar jouw mail-server op een in te stellen poort. Dus een soort tussenstation. Heb er ff geen voorbeeld van, maar ze zijn er wel! FF zoeken dus :)

Poiter.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Op zaterdag 25 augustus 2001 00:13 schreef Poiter het volgende:
Er zijn op internet wel (gratis) services te vinden die dan de mail voor jou accepteren, dus gewoon op poort 25, en die dan doorsturen naar jouw mail-server op een in te stellen poort. Dus een soort tussenstation. Heb er ff geen voorbeeld van, maar ze zijn er wel! FF zoeken dus :)

Poiter.
Als hier iemand een voorbeeld van heeft dat zou mooi zijn.
Ik zoek eigenlijk nog een backup mx mijn server gaat iedere 24u een minuutje offline namelijk.

Tips zijn welkom ik heb al veel er naar gezocht maar nog niks gevonden

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 00:03
Poiter=> heb er één gevonden die het deed, maar die was betalend :(

Voor de geïnteresseerden : http://www3.tzo.com/mainpagetext/YourOwnEmailServerPage.html

BTW, tomsworld, bedoel je met backup MX dat je gewoon een backup MX kan instellen ?

Dat kan bij www.dyndns.org

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 25 augustus 2001 11:00 schreef tomsworld het volgende:
Ik zoek eigenlijk nog een backup mx mijn server gaat iedere 24u een minuutje offline namelijk.
Daar hoef je toch geen backup MX voor te nemen? Meeste MTA's proberen het nog een keer als de server even N/A is..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1