Woocommerce (e-booking)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anciency
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-08-2022
Beste,

Ik heb een vraag betreft woocommerce (e-booking). De licentie is best duur, deze zou op een $300/jaar komen.. Nu was mijn vraag is dit het waard?

Ik maak namelijk een website voor iemand die vakantiehuizen verhuurt.. En vind het best veel geld.. Kan ik deze licentie bvb ook op iemand anders zijn site gebruiken of is dit echt per site?

Glenn

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
$300 per jaar lijkt me n koopje als t doet wat je wilt. Datzelfde bedrag ben je met een paar uur development ook al kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Als je $300/jaar duur vindt, dan vraag ik mij af of je niet beter kan stoppen met ondernemen.
Want Woocommerce is *kap nou eens met ononderbouwde beweringen rond te slingeren* en je zou echt €100 per maand moeten sparen voor eventuele AP boetes, hacks, hosting upgrades, etc. etc.

Andere optie: sluit je gewoon aan bij grotere partijen die dat allemaal voor je regelen qua booking software.

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 29-04-2022 13:48 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ligt er helemaal aan wat je nodig hebt, voor een extensie voor een WordPress plugin is het best duur.

Heeft deze persoon niet veel meer aan een echt boekingssysteem? Op CodeCanyon kun je voor eenmalig minder dan 100 euro iets vinden van dezelfde kwaliteit dat waarschijnlijk vele malen beter aansluit.
Of zoals al gezegd aansluiten bij een partij die weten waar ze het over hebben. Als je deze vraag zelf niet kan beantwoorden dan moet je er eigenlijk al niet aan beginnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik vind 300 dollar een koopje. Die kosten jaag je er zo weer uit.
Plus dat je er vast wel ondersteuning bij hebt.

Als je zoiets zelf laat ontwikkelen betaal je misschien wel het tienvoudige.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anciency
Cartman! schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:32:
$300 per jaar lijkt me n koopje als t doet wat je wilt. Datzelfde bedrag ben je met een paar uur development ook al kwijt.
Wat ik bedoel is dat ik dan gelijk al €300,00- extra moet gaan vragen voor bvb 1 accommodatie te verhuren via deze licentie. Mijn vraag is dus gewoon of ik met deze licentie van €300,00-/jaar ook meerdere keren kan gebruiken. Of moet ik deze telkens per website opnieuw aankopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukvr
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Dacht zelf dat woocommerce gratis was, dit een specifieke plugin daarvoor? Maatwerk is duur.

Maar licenties betaal je vaak per site of per ontwikkelaar (enterprise) / onbeperkt aantal sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Anciency schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:42:
Of moet ik deze telkens per website opnieuw aankopen?
Hangt van de licentie af.

Maar een enkele accommodatie kan je bijvoorbeeld ook gewoon op AirBnB knikkeren en dan een "book nu" linkje op je website.
Heeft je PMS provider geen opties?

[ Voor 8% gewijzigd door DJMaze op 29-04-2022 13:50 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anciency
DJMaze schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:47:
[...]

Dit dus.

Maar een enkele accommodatie kan je bijvoorbeeld ook gewoon op AirBnB knikkeren en dan een "book nu" linkje op je website.
Dat had ik ook voorgesteld of simpelweg via een contactformulier op de website en de boeking via e-mail verder afhandelen. Maar de verhuurder wilt een betaling & boekingssysteem erop hebben staan. Volgens mij is het meer omdat AirBnB een % van de inkomsten bijhoudt. Want de betaling passeert eerst hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
[...]

Wat ik bedoel is dat ik dan gelijk al €300,00- extra moet gaan vragen voor bvb 1 accommodatie te verhuren via deze licentie. Mijn vraag is dus gewoon of ik met deze licentie van €300,00-/jaar ook meerdere keren kan gebruiken. Of moet ik deze telkens per website opnieuw aankopen?
Je zegt dat het is voor iemand die vakantiehuizen verhuurt, meervoud. Ik neem aan dat je niet per vakantiehuis een compleet losse site gaat maken op eigen domeinnamen?

Tussen de regels door mag het dus eigenlijk niks kosten, ik zou op zoek gaan naar een andere opdrachtgever :X

[ Voor 8% gewijzigd door Cartman! op 29-04-2022 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:21
[...]

Maar ga je per accomodatie een hele website opstellen of maak je per accomodatie een 'productpagina'.
Lijkt me niet dat die kosten per pagina zijn maar eerder per domein.
Daarbij spreid je de kosten van 300 (is het nou dollar of euro) toch over het hele jaar?? NIet per verhuur van accomodatie?

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Anciency schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:51:
Maar de verhuurder wilt een betaling & boekingssysteem erop hebben staan.
Nou, dan leg je voor dat 't X per jaar kost en laat je 't aan verhuurder om daar een besluit over te nemen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spierenburg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:32
Aangezien WordPress onder de GPL license valt kan je eens kijken naar gplzone.com ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anciency
Cartman! schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:51:
[...]

Je zegt dat het is voor iemand die vakantiehuizen verhuurt, meervoud. Ik neem aan dat je niet per vakantiehuis een compleet losse site gaat maken op eigen domeinnamen?

Tussen de regels door mag het dus eigenlijk niks kosten, ik zou op zoek gaan naar een andere opdrachtgever :X
Omdat ik eventueel meerdere geïnteresseerde had in een website. Vandaar de vraag of ik deze dan ook meermaals kon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Anciency schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:51:
[...]

Dat had ik ook voorgesteld of simpelweg via een contactformulier op de website en de boeking via e-mail verder afhandelen. Maar de verhuurder wilt een betaling & boekingssysteem erop hebben staan. Volgens mij is het meer omdat AirBnB een % van de inkomsten bijhoudt. Want de betaling passeert eerst hun.
Hebben ze al een website gebaseerd op WordPress, of is dit een nieuw maatwerkproject?

Ik zou je namelijk sterk aanraden om niet voor WooCommerce te gaan, maar een echt boekingssysteem te gebruiken. Mocht WordPress een vereiste zijn voor de website, dan kun je altijd nog een redirect doen naar een losse portal op een subdomein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukvr
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Zou wel serieus overwegen om gewoon booking/airbnb achtige platformen te gebruiken.

Het is veiliger.
Het is gemakkelijk te integreren.
Het kan waarschijnlijk veel meer:
- betaalmogelijkheden
- kortings / plannings dingen?
- etc.
Zelf geen gezeik als iets niet werkt of kan.

Het is waarschijnlijk wel duurder bij veel boekingen.
Maar pay per use, dus je kan altijd nog over?

Gebruiken die partijen niet al iets?

[ Voor 5% gewijzigd door luukvr op 29-04-2022 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Anciency schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:56:
[...]

Omdat ik eventueel meerdere geïnteresseerde had in een website. Vandaar de vraag of ik deze dan ook meermaals kon gebruiken.
Zoiets bereken je gewoon door dan, zoals RobIII al zei. En wat ik al zei, als $300 al n probleem is dan denk ik dat je de verkeerde opdrachtgever hebt want dan ga je daar nooit fatsoenlijk iets kunnen verkopen/ontwikkelen.
Pagina: 1