Hi,
Hoop niet dat jullie moe worden van de zoveelste die met z'n zonnepanelen offerte aan komt zetten
Ik hoop hier echter wat meer kennis op te doen tav de vraag of de prijs van de offerte en de keuze van het bedrijf tav materiaal. Het betreft een offerte van Zwollepanelen. Voor het gemak gebruik ik de setup aangegeven in de info topic voor nieuwe topics voor extra info
- 12 panelen DMEGC full black 395 WP die 4599 kwh zouden moeten opwekken
- SMA Sunny Boy 4.0 omvormer die max output heeft van 4000 kwh en ingang van 7500WP
- Prijs is 4.873,82 excl BTW (1.05,- per kwh)
Breedte: +- 6.0 m
lengte: +-3.5
Gelegen op het zuiden
Azimuth: 16 graden
:strip_exif()/f/image/d1MYL7ubGRTqIz2hfLqNTrKT.jpg?f=fotoalbum_large)
Budget is minder relevant, we kunnen het ons veroorloven maar ik wil niet onnodig teveel betalen of een poot uitgedraaid worden door een panelenboer.
5099 exlc btw voor 12 x 370 DMEGC die 4280 opwekken (1.19,- per kwh)
Mijn conclusie:
Veel opgewekte stroom (veel meer dan verbruik) maar met het oog op de toekomst probeer ik wat marge te creeeren. Mijn eigen input geweest om voor 12x395 WP te gaan omdat mijn gevoel zegt gewoon alles vol gooien.
Het betreft in dit geval 1 offerte van Zwollepanelen (die van Zonneplan is denk ik qua kosten per kwh al onaantrekkelijk). Er komen er nog meer aan maar wilde dit alvast posten om een beeld te krijgen en betere vragen te kunnen stellen bij de 2 die eraan komen.
Mijn vragen zijn:
- is dit een redelijke offerte?
- is dit een juiste omvormer? Hij heeft een max input van 7500 WP en max output van 4000 w. Hier zit ik met name over te tobben
- graag feedback of andere input over andere zaken die ik hier over het hoofd gezien heb
Dank voor je tijd
Hoop niet dat jullie moe worden van de zoveelste die met z'n zonnepanelen offerte aan komt zetten
- 12 panelen DMEGC full black 395 WP die 4599 kwh zouden moeten opwekken
- SMA Sunny Boy 4.0 omvormer die max output heeft van 4000 kwh en ingang van 7500WP
- Prijs is 4.873,82 excl BTW (1.05,- per kwh)
Dak
Beschikbare ruimteBreedte: +- 6.0 m
lengte: +-3.5
Gelegen op het zuiden
Azimuth: 16 graden
:strip_exif()/f/image/d1MYL7ubGRTqIz2hfLqNTrKT.jpg?f=fotoalbum_large)
Schaduw
Ja, maar minimaal. Een kleine pijp (waarvan ik niet weet wat ie precies doet, woon hier net en hij is weggewerkt achter de isolatie) kan voor een beetje schaduw zorgen op vermoedelijk 1 zonnepaneel. Al is het verwaarloosbaar volgens Zwollepanelen waardoor hij een optimizer niet nodig vond. Bij een andere offerte, van Zonneplan werden 2 optimizers aangeraden. Nu ben ik snel geneigd om te zeggen "zie je wel Zwollepanelen is eerlijk" maar misschien is het wel gewoon nodig. Ik heb echt geen idee.Jaarverbruik
Onbekend omdat ik hier net woon. In mijn vorige (gasloze) appartement verbruikten mijn vriendin en ik +- 3500kwh per jaar, al vermoed ik dat daar een fout gemaakt moet zijn door een verkeerd nummer te koppelen aan mijn appartement. Dit was ook nog is exclusief verwarmen (wat ook elektrisch ging). Voor dat verbruik moet je met 2 personen volgens mij een plantage runnen. Hier wonen we nu een maand en zitten we op ong 178 kwh (hebben elektrisch koken). Dat maal 12 en je komt uit op ong 2000 kwh verbruik.Huidige elektriciteitsaansluiting
Fase 1Budget en doel
Kleine op komst en het zal (als het ons gegeven is) niet bij 1 kind blijven. Dit betekent dus meer wassen, meer elektrische apparaten aan etc. Daarnaast wil ik vloerverwarming gaan aanschaffen en sluit ik de warmtepomp absoluut niet uit binnen nu en 5 jaar. Die dus de vloerverwarming ook moet gaan verwarmen. Onze CV is al relatief oud. Het doel is uiteindelijk om zoveel mogelijk elektrisch te gaan doen.Budget is minder relevant, we kunnen het ons veroorloven maar ik wil niet onnodig teveel betalen of een poot uitgedraaid worden door een panelenboer.
Wie gaat het project uitvoeren
Offerte is van ZwolleplanBijhouden van data
Reeds verkregen offertes
Hiervoor 1 van Zonneplan:5099 exlc btw voor 12 x 370 DMEGC die 4280 opwekken (1.19,- per kwh)
Regio
OverrijsselMijn conclusie:
Veel opgewekte stroom (veel meer dan verbruik) maar met het oog op de toekomst probeer ik wat marge te creeeren. Mijn eigen input geweest om voor 12x395 WP te gaan omdat mijn gevoel zegt gewoon alles vol gooien.
Het betreft in dit geval 1 offerte van Zwollepanelen (die van Zonneplan is denk ik qua kosten per kwh al onaantrekkelijk). Er komen er nog meer aan maar wilde dit alvast posten om een beeld te krijgen en betere vragen te kunnen stellen bij de 2 die eraan komen.
Mijn vragen zijn:
- is dit een redelijke offerte?
- is dit een juiste omvormer? Hij heeft een max input van 7500 WP en max output van 4000 w. Hier zit ik met name over te tobben
- graag feedback of andere input over andere zaken die ik hier over het hoofd gezien heb
Dank voor je tijd
[ Voor 16% gewijzigd door peter-89 op 29-04-2022 12:32 . Reden: meer info op verzoek ]