Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Onze AG9 van de muur gehaald in verband met vervanging moederbord, maar na het inspecteren van de witte stikker zie ik staan (vrij vertaald) Sony België Zaventem :?

Relevante software en hardware die ik gebruik

N.V.T

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Natuurlijk heb ik gewoon het internet afgezocht en het is een bijkantoor van Sony, maar hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat er op een product uit China of Japan een sticker zit met het bijkantoor van Sony in België

TV is gekocht bij een officiële Sony dealer en zat gewoon nieuw in de verpakking en leek ook NIET opnieuw verpakt te zijn.

Gelieve alleen inhoudelijk reageren ;)

Beste antwoord (via Verwijderd op 29-04-2022 18:52)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 11:26

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Op televisies zitten importheffingen, dus is het voor fabrikanten aantrekkelijk ze hier te laten assembleren. Vaak enkel eindassemblage, net genoeg om te mogen zeggen dat het ding in de EU gemaakt is, en komen alle onderdelen uit het buitenland. Ook TPV (Philips) en LG assembleren hun televisies in Europa.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
Kantoor van Sony Europe zit volgens mij op de Da Vinci laan in Zaventem. Het is niet ongewoonlijk de de invoerende structuur het contactpunt is, of ook de nodige vergunningen aanvraagt. Waarom Zaventem? Historisch ivm invoer in Europa via Brussel, letterlijk via de luchthaven van Zaventem, daarom zijn er zeer veel dergelijke structuren in de buurt van Zaventem, niet enkel electronica, maar ook farmaceutische industrie.
De displays komen overigens van LGD, vroeger Korea maar nu ook China (kwam de 48" niet enkel uit China?), en ik had ooit gelezen dat Sony voor Europa in Slovakije de panels in de TV's monteert. Maakt het voor jou trouwens iets uit?

Edit: Het is overigens Sony B.V., yep, een Nederlandse holding. Puur taksgerelateerd uiteraard.

[ Voor 7% gewijzigd door road rebel op 29-04-2022 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
road rebel schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:21:
Kantoor van Sony Europe zit volgens mij op de Da Vinci laan in Zaventem. Het is niet ongewoonlijk de de invoerende structuur het contactpunt is, of ook de nodige vergunningen aanvraagt. Waarom Zaventem? Historisch ivm invoer in Europa via Brussel, letterlijk via de luchthaven van Zaventem, daarom zijn er zeer veel dergelijke structuren in de buurt van Zaventem, niet enkel electronica, maar ook farmaceutische industrie.
De displays komen overigens van LGD, vroeger Korea maar nu ook China (kwam de 48" niet enkel uit China?), en ik had ooit gelezen dat Sony voor Europa in Slovakije de panels in de TV's monteert. Maakt het voor jou trouwens iets uit?

Edit: Het is overigens Sony B.V., yep, een Nederlandse holding. Puur taksgerelateerd uiteraard.
Dat verklaart nog steeds niet de sticker op de achterkant van de TV waar toch echt opstaat dat hij uit België komt en niet uit Japan of China.

Was gewoon benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
Omdat deze Europese TV nog nooit in China of Japan is geweest? Assemblage gebeurt in Europa in opdracht van Zoetis Europe BV, zetel in Zaventem. In de toekomst zou dat kunnen veranderen, wellicht is er een tweaker beter geïnformeerd, maar LGD zou ook assembleren voor andere merken voortaan.

[ Voor 33% gewijzigd door road rebel op 29-04-2022 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
road rebel schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:45:
Omdat deze Europese TV nog nooit in China of Japan is geweest? Assemblage gebeurt in Europa in opdracht van Zoetis Europe BV, zetel in Zaventem.
Dank voor je reactie!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2022 14:58 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 11:26

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Op televisies zitten importheffingen, dus is het voor fabrikanten aantrekkelijk ze hier te laten assembleren. Vaak enkel eindassemblage, net genoeg om te mogen zeggen dat het ding in de EU gemaakt is, en komen alle onderdelen uit het buitenland. Ook TPV (Philips) en LG assembleren hun televisies in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dmantione schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:47:
En ook bedankt voor je reactie!
Pagina: 1