Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRB27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-04 23:21
Mijn vraag
Ik heb een wat oudere full-HD Benq flatscreen staan. Mijn vrouw werkt erop. Nu gaat ie soms uit.

Ik heb vast kunnen stellen dat het in de stroomtoevoer zit. De c13 kabel gaat er vanonder naar boven in. Deze lijkt langzaam naar beneden te glijden en dan de connectie te verliezen waardoor het scherm uit gaat. Dan kan je het wel weer aanduwen maar dat werkt tijdelijk.
Ik heb er een ander kabel stevig ingeduwd.

Heeft iemand ooit zoiets gehad met een apparaatsnoer/de powerconnector?
Als het probleem zich voor blijft doen, zou het dan wijs zijn de twee pennen die op gelijke hoogte zitten in de connector iets uit elkaar te buigen?

Overigens heeft vrouwlief al half besloten dat ze morgen een curved monitor wil gaan kopen, maar deze doet het verder nog prima (behalve dit heb ik dr nooit horen klagen) maar dan gebruik ik deze wel als 2e scherm ipv het laptop scherm van werk.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Lijm, kit, sateprikker er tussen duwen.

Zat manieren te bedenken voordat ik met de connector zou gaan spelen.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:23

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ga niet lopen buigen. Ook een C13/C14 combo kan op een gegeven moment versleten zijn. Maar daar twijfel ik aan gezien het vooral het C13 snoer zal zijn. Gewoon een vers snoer inprikken en inderdaad regelmatig even aanduwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Nieuwe kabel er in en gaan met die banaan, echter vraag ik mij wel 1 ding af; dat is geen kabel die je er constant in en uit hoort te halen, en ook niet eentje waar je mee hoort te klooien door er bijvoorbeeld tegen aan te tikken met je voet. Dus hoe is die überhaupt dusdanig versleten dat die er spontaan uit valt?

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 29-04-2022 08:26 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:56

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Een glue gun werkt het beste, kwakkie aan de zijkant en er meteen inschuiven. Dat kan je ook zonder schade weer verwijderen waardoor je het ook eenvoudig kan proberen met meer/minder glue als het de eerste keer niet goed gaat ;)
Uiteraard kan je natuurlijk ook eerst eens een andere kabel proberen of die beter blijft zitten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:35
Stukkie tape eromheen?

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-05 10:59
D4NG3R schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:23:
Nieuwe kabel er in en gaan met die banaan, echter vraag ik mij wel 1 ding af; dat is geen kabel die je er constant in en uit hoort te halen, en ook niet eentje waar je mee hoort te klooien door er bijvoorbeeld tegen aan te tikken met je voet. Dus hoe is die überhaupt dusdanig versleten dat die er spontaan uit valt?
Mensen die op gammele tafels werken. Dan zie je de monitor al wiebelen als ze de muis bewegen.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

chaoscontrol schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:14:
[...]

Mensen die op gammele tafels werken. Dan zie je de monitor al wiebelen als ze de muis bewegen.
Bestaan er nog monitoren waar niet op z'n minst een random plastic uitsteeksel aan zit zodat de stekker zelf niet mee kan bewegen? :')

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:13
D4NG3R schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:31:
[...]

Bestaan er nog monitoren waar niet op z'n minst een random plastic uitsteeksel aan zit zodat de stekker zelf niet mee kan bewegen? :')
De IIyama's van mij hebben een soort kabelmanagement beugels aan de voet.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

stukje plakband erom heen, dan zit hij strakker.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:48
Dit is inderdaad herkenbaar van de oude beeldschermen op mijn werk. Daarbij moesten ook de kabels regelmatig worden aangeduwd. Nu zijn ze gelukkig vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRB27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-04 23:21
Slimme suggesties. Nieuwe kabel hielp wel. Het scherm is een paar keer verhuist. Daarnaast kan het ook verticaal gepositioneerd worden en op andere manieren draaien. Mocht de aansluiting toch loslaten, dan heb ik hier wel een paar goede ideeën zien staan.
Pagina: 1