Chrome en Edge supertraag, Firefox niet.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDE-user
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 27-12-2024
Vraagje,
Op 1 pc is Chrome supertraag. In de zin dat de GUI slecht reageert op het openen van nieuwe tabbladen, openen van menu's, invoeren van URL, etc.
Ik heb gekeken of er plug-in zijn die de boosdoener kunnen zijn, maar niets gevonden. Ook cache legen maakt geen verschil.

Vervolgens Edge geprobeerd, en die heeft exact hetzelfde probleem.

Daarna Firefox geprobeerd en die draait normaal.

Ook overige software draait verder normaal,ook op hetzelfde moment dat Chrome niet reageert of stroperig werkt.

Omdat Chrome en Edge ongeveer dezelfde tendering engine gebruiken heb ik het idee dat daar ergens een conflict zit met de configuratie van de pc.
Maar hoe vogel ik dat uit en zou ik dat kunnen oplossen?

Het probleem doet zich niet continu voor, soms draait de GUI van de browser plotseling soepel,om even later weer stroperig te worden.

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-10 10:40

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Geen oplossing, maar wat je beschrijft ervaar ik voor één specifieke site (een spelletjes site, die vermoedelijk wel het nodige javascript uitvoert). Vooral op mijn telefoon is het supertraag, ik klik op een link, geen reactie, na een timeout van 10 tot 20 seconden geeft mijn telefoon aan dat Chrome niet reageert en of ik wil wachten, maar daarna reageert het over het algemeen weer normaal/snel. Maar het kan zo weer spelen als ik de pagina opnieuw ververs (en/of naar het volgende spelbord ga).

1 keer was het zo traag, maar zag ik dat mijn telefoon probeerde te synchroniseren met Google Play (tijdens het browsen raar genoeg?), misschien iets met virusbdetetnie/-bescherming en dat het synchroniseren daarvan hapert oid? Ik heb nog naar instellingen gezocht, maar kon het niet vinden. Ik wil geen rook opwerpen, dus negeer dit gedeelte (of hij het in het achterhoofd), maar ik ben zeker geinteresseerd in een mogelijke oplossing voor jou (en misschien dus ook voor mij)

Heb jij problemen met alle sites of alleen specifieke sites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDE-user
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 27-12-2024
Dank je wel voor je reactie.
Bij mij is Chrome vanaf het opstarten al traag, je kunt de eerste URL al amper in typen of een tabblad openen.
Ik heb ook al gedacht aan mogelijk probleem met virusscanner of zoiets via een plugin, maar het gekke is dat Edge hetzelfde probleem heeft, terwijl die browser niet wordt gebruikt. Ik heb Edge alleen gebruikt om te kijken of die wel soepel werkte. En dat bleek niet het geval. Firefox draait wel soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:11
Ik had laatst een soortgelijke situatie, na een reboot was het bij gelukkig opgelost. Ik ben echter wel benieuwd of iemand weet wat dit is.

Bij mij was het op een Intel nuc7i5, Windows 10

[ Voor 3% gewijzigd door storeman op 01-05-2022 00:06 ]

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-10 13:13
Chrome of Edge (kan dat) al gedeïnstaleerd en opnieuw geïnstalleerd?

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti