Laptop/PC thuiswerkoplossing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venzi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 11:34
Beste Mede Tweakers,

Misschien een beetje een onduidelijke titelomschrijving voor mijn vraag, maar ik kan even niets anders bedenken..

Ik zit dus met het volgende;

Ik heb thuis een computer staan waar af en toe wat spelletjes op gespeeld worden, maar verder voornamelijk administratief werk. nu heeft mijn vriendin sinds kort een nieuwe baan waarbij er verwacht wordt dat zij minimaal 2 dagen per week gaat thuiswerken. nu dacht ik fijn, VPN van het bedrijf installeren en ze kan vooruit. fout dus..

Het bedrijf zorgt er dus voor dat er alleen gewerkt kan worden vanaf de laptop die het bedrijf aan haar heeft uitgegeven, nu is dit een prima laptop (HP probook) maar minimaal 2 extra schermen daarnaast is eigenlijk wel een vereisten om het werk fatsoenlijk te kunnen uitvoeren.

Mijn computer heeft dus al een goede videokaart met 2x een 27'' Asus scherm die wij dus graag hiervoor willen gebruiken. alleen, wat is hiervoor de beste oplossing? ik zie het namenlijk niet zitten om de schermen aan een Dockingstation met USB te hangen, dit gaat met gamen niet goedkomen denk ik?

ik denk dat ik niet de enige ben die dit probleem heeft ondervonden de laatste jaren :P

Bedankt alvast voor de moeite!

Wie goed tegen kou kan heeft lang zomer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freakinlaser
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 17:12
Ik heb dit zelf opgelost met USB-C docking stations + USB switching hub, zie:
https://www.amazon.nl/dp/..._487767311_302_E_DDE_dt_1

Dit vereist wel dat je schermen over 2 inputs beschikken (dus zowel op docking station als PC aangesloten blijven). In mijn geval gebruik ik displayport voor de verbinding naar de (game) PC's, en HDMI voor de verbinding naar de werk laptop.
Nadeel is dus wel dat je (in mijn geval) op 2 plekken en (in jouw geval) op 3 plekken een input moet schakelen.

[ Voor 6% gewijzigd door freakinlaser op 28-04-2022 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venzi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 11:34
freakinlaser schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:59:

Dit vereist wel dat je schermen over 2 inputs beschikken (dus zowel op docking station als PC aangesloten blijven). In mijn geval gebruik ik displayport voor de verbinding naar de (game) PC's, en HDMI voor de verbinding naar de werk laptop.
Nadeel is dus wel dat je (in mijn geval) op 2 plekken en (in jouw geval) op 3 plekken een input moet schakelen.
Deze constructie had ik ook al ergens in mijn gedachten, stiekem wel diep weggestopt omdat ik hem vrij omslachtig vindt haha! ik ben bang dat mijn vriendin dan nog wel eens een keertje gaat bellen dat het haar niet lukt :*)

Wie goed tegen kou kan heeft lang zomer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-09 18:06
Ik heb met precies dezelfde vraag te maken gehad. Mijn ervaringen en probeersels heb ik hier gedeeld in de startpost:
Het docking station topic

Het verschil is dat ik 2x 27" in één scherm heb zitten. Voor één scherm is een KVM switch handig, maat liep ik tegen de beperking van de DSC compressie aan.

Ik gebruik momenteel een DisplayLink dock op kantoor. Die werkt voor alle apparaten, maar is ongeschikt voor gamen. Thuis gebruik ik een thunderbolt 4 dock. Voor alle laptops gaat alle signaal (ook beeld) via deze dock. Voor de Pc's schakel ik het scherm over naar een andere aansluiting.

Het beeld van de laptops is gewoon DisplayPort signaal, en dat heeft verder geen beperking.

Ik overweeg naar een moederbord met een thunderbolt aansluiting te gaan, maar dat kost weer zoveel meer.... Maar dan zou ik echt met één kabel kunnen wisselen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:50

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Neem aan dat er Windows 10 of 11 draait op de werklaptop.

Gewoon een RDP sessie er naar toe, vanaf je eigen workstation.

Zo hangt mijn Werk Laptop ook in mijn prive domein.

Daarvoor heb ik wel e.e.a. bij mij moeten tweaken waaronder Van apparaten eisen authenticatie op netwerkniveau te gebuiken om verbinding te maken (NLA) uit te schakelen zodat ik een RDP sessie kan maken en gewoon uit te breiden over mijn 3 monitoren :)

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

freakinlaser schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:59:

Ik gebruik dezelfde constructie, dus in de 2 monitoren 4 kabels, DP's naar de PC en HDMI's naar docking station (waar de laptop dan op hangt).

Mouse, keyboard en webcam via USB switch hub naar zowel PC als docking station.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Pagina: 1