Experiabox als access pojt in Ziggo netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKL-NL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-01-2023
Beste medetweakers,

Ik wil graag een access point omdat het bereik van de Ziggo ConnectBox niet voldoende is.

Ik kwam een Experia Box V10 tegen. Ik heb geprobeerd om deze aan te sluiten als LAN-LAN-configuratie met de DHCP-server van de Experia Box uitgeschakeld, maar dit werkt helaas niet. Is het eigenlijk überhaupt wel mogelijk om dit werkend te krijgen? Zoja, hoe kan ik dit doen?

Edit: excuus voor de typo in de titel.

[ Voor 5% gewijzigd door JKL-NL op 28-04-2022 20:16 ]

Beste antwoord (via JKL-NL op 28-04-2022 21:12)

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:41

jurroen

Security en privacy geek

De Experiabox is een modem/router van KPN en dus niet een access point 'pur sang'. Ziggo levert zelf mesh pods en ze hadden een tijd een belofte voor goede wifi. Kon je ze ook op aanspreken en soms wat van die dingen gratis lenen.

Of dat nog zo is durf ik niet te zeggen. Zoek het vooral uit.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
ik ben het wel eens vaker op tweakers tegengekomen maar het is geloof ik afhankelijk van de versie of het gaat werken.
Hier schijbaar niet

Ik zou Ziggo bellen en kijken of je niet wat wifi pods/verstekers kunt ritselen :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:41

jurroen

Security en privacy geek

De Experiabox is een modem/router van KPN en dus niet een access point 'pur sang'. Ziggo levert zelf mesh pods en ze hadden een tijd een belofte voor goede wifi. Kon je ze ook op aanspreken en soms wat van die dingen gratis lenen.

Of dat nog zo is durf ik niet te zeggen. Zoek het vooral uit.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoerdOe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10:18
Het kan evt wel, niet de WAN poort gebruiken maar de “bronkabel” in poort 4 (LAN) doen.