Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unixa
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-07 22:16
Betreft: Synology RT1900ac.
Firmware: Version: 1.2.5-8227 Update 4 (feb 2022)

Mijn wifi verbinding (2.4Ghz) met telefoon test via speedtest.net ongveer 42mbps down / 20mbps up.

Zodra ik de 'Enable Guest Network' aantik en toepas zakt mijn wifi verbinding snelheid
op zowel de normale als het gast wifi netwerk naar ~0.20mbps tot soms max 4mbps.

Dit is eigenlijk op alle apparaten zoals tablets en telefoons.
Deze ondersteunen allen alleen 2.4 Ghz. Sony Xperia X, een oudere samsung tablet en wat Motorola telefoons.
Op deze apparaten, direct in het zicht van de router, zakt de snelheid compleet onderuit.

Ik heb toe nu toe vanmiddag allerlei instellingen aan en uit gezet (zie voorbeeld plaatje) maar ik kan
er niet achter komen waarom dit nou toch gebeurd.

Ik gebruik de guest wifi met tijd schema voor de kinderen. Is erg handig, maar helaas trekt het beide actieve netwerken onderuit.

Ik heb het forum van synology doorgespit, maar vind niet een duidelijke 1 op 1 situatie, terwijl je zou denken dat meer mensen hier last van zouden hebben..

Doe ik ergens iets niet goed? Misschien heeft iemand een idee?
Ik heb eigenlijk alle instellingen wel keer aan of uit gehad, zie afbeelding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cvhFUuZL2Wi7dcAg1ayvZ5lVj9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AK4dcewogNyGhbxcNuvp08qZ.jpg?f=fotoalbum_large