unify controller gedowngrade? Start niet, backup te nieuw

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een maand of 10 geleden mijn unify wifi netwerk ingericht met een controller in een docker die ik af en toe in een VM draai. Draait als een tierelier, dus geen omkijken aan. Nu wilde ik vandaag eens een aantal zaken bekijken, dus ik probeer de controller weer te starten krijg ik een foutmelding: unifi controller startup failed we do not support upgrading from 6.5.55.

Geen idee waar dit vandaan komt want ik up- of downgrade niet.. Als ik wat verder zoek blijkt dat deze software versie 'verwijderd' is en de nieuwste versie nu 6.2 is oid.

Goed, door je data van je bestaande setup te verwijderen, start de controller inderdaad wel weer, maar met een lege config. Geen probleem zou je denken, want ik heb backups. Wel probleem: die zijn van v6.5 en dus 'te nieuw' en worden niet meer geaccepteerd. wtf?

Nu ben ik dus mijn setup kwijt :( Gelukkig maar 3 APs, dus begin je overnieuw... Nu is het probleem dat hij niks meer detecteerd en de controller omgeving blijft leeg. Gelukkig werkt mijn Wifi nog wel, maar wat is dit onnoemelijk slecht geregeld zeg.

Hoe krijg ik mijn bestaande setup nu weer ingelezen in de controller? Bizar eigenlijk, omgekeerde wereld, maar blijkbaar werkt dat zo..

Ook had ik mijn APs in de APP op mijn android, maar als ik daar kijk is de omgeving ook leeg...

Relevante software en hardware die ik gebruik
UNifyu controller 6.2.26 moet mijn backup van 6.5.55 inlezen aub. Of hoe krijg ik mijn settings zichtbaar zodat ik ze kan overnemen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Backupfile kan je niet openen met een editor oid. Nieuwe omgeving gecreerd, staat een paar uur 'aan' maar ziet geen APs.
...

Beste antwoord (via superduper op 28-04-2022 17:29)

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:54

Nakebod

Nope.

Laatste UniFi is 7.1.61. Die kan de backup vast wel lezen.
6.2 (En ook 6.5) is wel wat verouderd inmiddels.

Dat je nieuwe 6.2 installatie niets vind zal er waarschijnlijk mee te maken hebben dat de AP's al een controller geconfigureerd hebben staan.
Je kan ze als het goed is wel weer vinden, als je SSH toegang aan het staan op die devices.
Dan kan je met set-inform de Unifi controller opgeven. Of een factory reset van ieder AP.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:54

Nakebod

Nope.

Laatste UniFi is 7.1.61. Die kan de backup vast wel lezen.
6.2 (En ook 6.5) is wel wat verouderd inmiddels.

Dat je nieuwe 6.2 installatie niets vind zal er waarschijnlijk mee te maken hebben dat de AP's al een controller geconfigureerd hebben staan.
Je kan ze als het goed is wel weer vinden, als je SSH toegang aan het staan op die devices.
Dan kan je met set-inform de Unifi controller opgeven. Of een factory reset van ieder AP.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
thanks. Ik had al gezocht in de controller naar een update, maar die komt niet met die nieuwe versie. Ik denk dat ik dan maar eens een hele nieuwe docker parallel aanmaak met de nieuwste controller versie.

Ik vind het wel tricky om de APs te resetten; voor hetzelfde geld haal ik mijn hele netwerk neer als de controller nog niet goed is opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
ok, latest controller release pikte inderdaad prima de backup op, en het netwerk is weer compleet. Toplogymap blijft helaas leeg, maar die heeft altijd gebokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Toch helaas weer issues met die controller software; APs staan nu allemaal op offline, terwijl het netwerk prima werkt. Heb de APs al gepowercycled maar geen verschil.

Als ik probeer in the SSHen naar de APs accepteren ze het wachtwoord helaas niet. De bekende default creds gebruikt, maar ook de in de controller opgegeven user/pw maar alles faalt.

Iemand een tip? Voorheen was het ruim een jaar stabiel, maar nu dus continue geklooi in die controller software crap. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 16:56
superduper schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:26:
Toch helaas weer issues met die controller software; APs staan nu allemaal op offline, terwijl het netwerk prima werkt. Heb de APs al gepowercycled maar geen verschil.

Als ik probeer in the SSHen naar de APs accepteren ze het wachtwoord helaas niet. De bekende default creds gebruikt, maar ook de in de controller opgegeven user/pw maar alles faalt.

Iemand een tip? Voorheen was het ruim een jaar stabiel, maar nu dus continue geklooi in die controller software crap. :(
Resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
inmiddels al weer verder en het lijkt gelukt. Ook een fout (0 =! O) in mijn SSH ww gevonden, dus kon ik zien wat de AP deed. Er leek een andere tool de poort te gebruiken waar de controller op draaide, dus de APs konden zich niet goed melden. Gewisseld van poort, en toen zat de firewall nog dwars op de inkomende verkeersstroom, dat gefixed en toen stonden ze meteen online.
Pagina: 1