Exacte Kopie (backup) niet gelijk aan origineel (Windows 10)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.C_N00B
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 10:56
Hallo,

Ik liep vanmorgen tegen een vreemd probleem aan, en hoop dat iemand mij hier een oplossing voor kan geven.

Ik wilde voor iemand even een (handmatige) backup maken van haar afbeeldingen, documenten en videos.
Documenten en videos ging prima, maar bij Afbeeldingen liep ik tegen een vreemd probleem aan.

-Mijn werkwijze was gewoon, Afbeeldingen openen Ctrl-A, Ctrl-C. Naar de 'Afbeeldingen' Backupmap op de Externe schijf, Ctrl-V.

Echter nadien waren de originele mappen en de 'backup-mappen' niet gelijk. En daarbij bedoel ik niet de 'gebruikelijke' lichte afwijking in bestandsgrootte, bij 'Grootte op schijf' .......
maar er stonden op de Backup 2 mappen, die op het origineel niet aanwezig waren. (leken te zijn)
En op het origineel stonden ook 2 mappen die niet in de backup gekomen zijn....

1 van de mappen die op het origineel niet aanwezig was (/leek) was "camera roll".
Maar bij terugkopieren van de BU naar het origineel bleek dat deze er wel is. (ik kreeg de vraag over vervangen, samenvoegen, etc)
Ook lukte het mij om een submap van "camera roll" gewoon op te zoeken in Afbeeldingen. En vervolgens gaf de pc aan dat deze netjes in "Pictures/camera roll" zat, maar als ik dan op 1 map 'omhoog' ga (Pictures/Afbeeldingen), dan is "camera roll" weer weg.

De map is er dus wel (ergens) maar niet zichtbaar.
Uiteraard heb ik "verborgen mappen en bestanden weergeven" aan gehad, maar ze verschijnen domweg niet.

Aangezien ik vanmorgen met deze laptop maar weinig tijd had, heb ik niet alle mappen kunnen checken, maar ik vermoed dat dit voor alle mappen geldt. (in ieder geval beide mappen die op het origineel ontbreken, zijn er wél maar blijven onzichtbaar)

Als ik op internet zoek vind ik enkel dingen (uitleg) over het verbergen en weer zichtbaar maken van verborgen items, maar nergens iets over bestanden/mappen die onzichtbaar blijven terwijl 'verborgen items weergeven' wel aan staat.

Helaas kan je via de adresbalk in verkenner niet met de "rechtermuisknop" in eigenschappen komen, aangezien ik dan misschien had kunnen zien wat er mis is met de mappen.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt,
Michiel