Kennis onder druk gezet voor nieuwe internet abonnement

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmaochen
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 24-11-2023
Ik weet niet of dit de juiste forum is, maar ik wil het er wel graag over hebben en zoveel mogelijk mensen waarschuwen over praktijken wat eigenlijk niet mogelijk zou moeten zijn.

In ongeveer 2018 is er een persoon langs geweest bij een restaurant van mijn kennis, de mensen die de restaurant beheren, zijn niet zo goed in Nederlands en vooral niet in technologie. Er kwam een man die beloftes maakte voor goedkoper internet, "versnelde" internet, met de maximale snelheid op de locatie (wat normaal 1000/1000 zou zijn). Omdat mijn kennis niet goed Nederlands beheerste, had ze meteen het contract ondertekend zonder contact op te nemen met iemand anders die het door kon lezen. Dit is natuurlijk dom van haar maar uit eindelijk kreeg ze een ADSL lijn van 50/50 voor 60 euro per maand met een contract van 3 jaar waar ze uiteindelijk er uit is gekomen.

Terug naar het heden zit ze momenteel bij T-Mobile, een groot en erkend bedrijf. Een week geleden kwam er weer een man op locatie, dit keer met documenten met bedrijfsnaam, contract etc die ook naar mij gestuurd zijn omdat ze dit keer paranoïde was voor wat er laatst gebeurde, normaal zouden ze een gesprekje voeren om de persoon erin te sluizen. Maar dit keer werd ze onder druk gezet onder de voorwendsel dat T-Mobile op deze locatie zou sluiten en dat ze binnen een week een nieuwe contract moeten openen op hun netwerk. Dat zou weer 50/50 zijn voor 90 euro per maand, wat me echt woedend heeft gemaakt is dat ze erg onder druk werd gezet om dit te ondertekenen, ook al was ze bang dat ze ook echt het internet stop zouden zetten. En voor een klein bedrijf betekend dat, dat alle pin betalingen stop worden gezet en dat er gewoon veel verloren inkomen is.

Ik heb haar verteld om de volgende keer mij te bellen, zodat ik het gesprek kan opnemen en aangifte kan doen. Maar ik weet niet wat ik anders nog zou kunnen doen, dus advies zal ik zeker waarderen. Ook wil ik graag weten of dit al bij iemand anders is gebeurd.

Ik neem aan dat ze voor oudere mensen zoeken, mensen die niet zo goed Nederlands beheren dus plaatsen vooral bedrijven zoals kleine buitenlandse winkels, restaurants etc.

Ik heb al een paar reviews doorgelezen via Kiyoh en zie dat dit al een tijdje gaande is, hoe kan dit nou eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-05 20:59

M2M

medicijnman

Smerige praktijken als dit komen helaas vaker voor bij mensen die slechter weerbaar zijn. Ouderen die tich abbos hebben lopen of mensen die slecht kunnen lezen en een krabbel zetten om van het gezeur van de deurverkoper af te zijn. Idem voor mensen die de Nederlandse taal (nog) niet machtig zijn.

Maargoed, zonder voorafgaande kennisgeving wordt je niet zomaar afgesloten, maar dat weet je zelf natuurlijk ook. Ik meen mij te herinneren dat er aan dit soort contractvoorstellen ook een afkoelperiode zit, maar zeker weet ik dat niet.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-05 12:14
Je zou het eens aan de Fraude helpdesk kunnen voorleggen. Het is in ieder geval misleiding, als een derde partij beweert dat T-mobile gaat stoppen, terwijl dat niet zo is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Dit soort praktijken krijg je als ISP's derden gaan inhuren voor het benaderen van particulieren en bedrijven, er zijn zat van dit soort "bedrijven" die the Wolf of Wallstreet als handleiding zien voor het runnen van je bedrijf en winnen van klanten.

Die gasten staan op maandag voor de Albert Heijn met de Telegraaf te leuren, gaan dinsdag de deuren langs namens een of ander goed doel en op woensdag verkopen ze internet abonnementen aan ouderen die geen idee hebben waar ze voor tekenen. En zolang ze maar handtekeningen blijven leveren bij het bedrijf dat ze inhuurt komen ze er mee weg.

Ik weet niet of het een zakelijk of particulier abonnement betreft, in het geval van het laatste is er gelukkig de colportagewet. Ik zou sowieso gaan klagen bij het bedrijf waar jullie (namens) door benaderd zijn. Veel meer valt er aan deze praktijken helaas niet te doen

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmaochen
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 24-11-2023
ImNotnoa schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:49:
Dit soort praktijken krijg je als ISP's derden gaan inhuren voor het benaderen van particulieren en bedrijven, er zijn zat van dit soort "bedrijven" die the Wolf of Wallstreet als handleiding zien voor het runnen van je bedrijf en winnen van klanten.

Die gasten staan op maandag voor de Albert Heijn met de Telegraaf te leuren, gaan dinsdag de deuren langs namens een of ander goed doel en op woensdag verkopen ze internet abonnementen aan ouderen die geen idee hebben waar ze voor tekenen. En zolang ze maar handtekeningen blijven leveren bij het bedrijf dat ze inhuurt komen ze er mee weg.

Ik weet niet of het een zakelijk of particulier abonnement betreft, in het geval van het laatste is er gelukkig de colportagewet. Ik zou sowieso gaan klagen bij het bedrijf waar jullie (namens) door benaderd zijn. Veel meer valt er aan deze praktijken helaas niet te doen
Gelukkig heeft ze geen handtekening erop gezet, volgens mij zijn dit geen commissie mensen die door een derde partij zijn ingehuurd maar het bedrijf zelf, onder de indruk van de reviews zijn er nog meer problemen dan de bangmakerij, er zijn ook veel problemen met het service zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Grootste probleem is dat ze waarschijnlijk vooral bedrijven uitzoeken liefst kleine. het voordeel dat zij hebben is dat bedrijven veel slechter beschermd zijn tegen dit soort praktijken, geen bedenktijd bijvoorbeeld.
Dit is waar ook allerlei zoek, vind en telefoon bedrijven gebruik van maken om bij voorkeur abonnementen voor veel geld te verslijten, doen ze het liefst telefonisch.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-05 23:33
lmaochen schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:10:
[...]

Gelukkig heeft ze geen handtekening erop gezet, volgens mij zijn dit geen commissie mensen die door een derde partij zijn ingehuurd maar het bedrijf zelf, onder de indruk van de reviews zijn er nog meer problemen dan de bangmakerij, er zijn ook veel problemen met het service zelf.
Zelf als ze getekend heeft is het nog vernietigbaar. Er is waarschijnlijk sprake van een wilsgebrek.

Probleem is echter dat veel mensen dit niet weten en dat je kan hebben dat de wederpartij een incassopartij achter je aan gaat sturen (en er zijn helaas veel rotte incassobureaus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

DVX73 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:57:
[...]

Zelf als ze getekend heeft is het nog vernietigbaar. Er is waarschijnlijk sprake van een wilsgebrek.
Op basis van de mondelingen beloften en "bedreigingen", ja, natuurlijk, maar op basis van wat er op papier staat? Die beloofde 1000/1000 is ineens zo verdwenen en bewijs maar dat dat genoemd is.

Ik vraag me ook af of je je als klein bedrijfje niet kan beroepen op consumentenrecht, waarin bescherming beter gegeregeld is (o.a. bedenktijd). Er staat me in discussies in andere contexten bij dat een klein bedrijf/ZZPer wat dat betreft als consument gezien wordt als het gaat om zaken die buiten zijn eigen bedrijfsactiviteiten vallen (internetabonnement voor een restaurant, i.t.t. internetabonnement voor een IT-bedrijf). Maar dit is een beetje een klok-en-klepel-verhaal, dus ik durf niet met zekerheid te zeggen of dat in deze situatie van toepassing is.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1