hoor soms een raar scheurend/schurend geluid

Pagina: 1
Acties:

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-11 11:27
Ik denk niet dat tweakers hier veel mee kunnen maar misschien dat iemand zoiets heeft van 'ja dat is wss dit of dat'.

Ik hoor de laatste tijd heel soms (maar lijkt beetje bij beetje vaker te gebeuren) dat als ik in zijn achteruit rij of in zijn 1 of 2 gas geef dat ik een soort hard constant schurend/scheurend geluid hoor voor een paar sec en dit stopt dan.

In zijn 3 4 of 5 hoor ik dit nooit en het is meestal echt alleen met optrekken en in zijn achteruit.

Details:

toyota aygo 2012
153.000km
alle kleine en grote onderhoudsbeurten op tijd gehad
volgende grote beurt zit er aan te komen (3 weken)

[ Voor 17% gewijzigd door mugenmarco op 28-04-2022 13:22 ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:04

BCC

Heb je al onder de auto gekeken ?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-11 11:27
BCC schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:22:
Heb je al onder de auto gekeken ?
wat moet ik daar zien? het is echt alleen als ik op trek in zijn 1 of soms in zijn 2 gas geef of als ik achteruit rij.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:01

DropjesLover

Dit dus ->

Lijkt me iets om eens mee naar de garage te gaan. Beetje lastig voor hier op een forum iets over te zeggen.

Ik heb een garage die ook wel een microfoontje of cameraatje ergens bevestigt voor tijdens een proefrit om er achter te komen waar het geluid nu werkelijk vandaan komt.

Bedenk ook dat een beurt en een apk echt heel basaal zijn, er kunnen nog zat andere dingen kapot gaan aan een auto.

[ Voor 17% gewijzigd door DropjesLover op 28-04-2022 13:27 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,