Winrar opent automatisch na downloaden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc bouwerke
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-10-2023
Wanneer ik een download doe opent winrar(6.1) automatisch als de download klaar is. Nogal vervelend als je download uit meerdere rars bestaat. Dit is plots begonnen zonder dat ik ergens iets gewijzigd heb.
Winrar verwijderen met revo en opnieuw installeren helpt niet.
Ik heb hier een oplossing uit 2004 gezien maar die was voor internet explorer en xp en gaat niet op voor Windows 11 en chrome.
Hoe kan ik dit ongedaan maken zodat ik zelf terug kan beslissen wanneer ik een rar ga uitpakken?
...

Beste antwoord (via pc bouwerke op 28-04-2022 13:55)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:34
Het automatisch openen van downloads kan je hier uitschakelen: chrome://settings/downloads (plak dit in de adresbalk)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 19:32

JdM

Humbled

Ik denk dat je het niet in Winrar moet zoeken, maar in Windows, deze zal ergens ingesteld staan dat een rar bestand meteen moet worden geopend. Waar precies weet ik niet, heb je al gezocht in de Windows instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Je hebt waarschijnlijk ingesteld in Chrome dat downloads automagisch worden geopend én het standaard programma voor de .rar's is bij jou Winrar.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:34
Het automatisch openen van downloads kan je hier uitschakelen: chrome://settings/downloads (plak dit in de adresbalk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc bouwerke
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-10-2023
Er stond inderdaad aan; sommige gedownloade bestanden automatisch openen. Hoe dat is gebeurt is mij een raadsel, maar ik ben er nu van af en weet hoe het uit te schakelen als het ooit weer gebeurt.