Probleem Budget Internet door wijziging profiel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 12:59
Ik heb hier een een vdsl2 lijn van Budget internet en gisteren kreeg ik een mail dat het Experia v10A modem vannacht een update zou krijgen. Omdat ik een Fritzbox 7590 gebruik vond ik dit niet zo'n interessant bericht, maar vanochtend merkte ik dat de downloadsnelheid met 80% was afgenomen.
Ik heb toen toch maar even het Experiamodem aan de lijn gehangen en die ging inderdaad uitgebreid updaten en gaf daarna wel de volle 111 Mbit. Het viel me wel op dat de naam van de web inlogpagina gewijzigd was van "Telfort" naar "KPN". Vervolgens heb ik in mijn Fritzbox het Telfortprofiel omgezet naar het KPN profiel en kreeg ik weer de volle snelheid en was mijn probleem dus gelukkig opgelost.
Ik meld dit maar even, want ik kan me voorstellen dat er veel meer Budget/Fritzbox gebruikers zullen zijn die hiermee te maken hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8iQ8tSbcmDyFTEwvCNkhtbN3mio=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TNk6tuKNJPhfmq2zrfofYlG1.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door Rocketman op 28-04-2022 12:12 ]

Beste antwoord (via Rocketman op 02-05-2022 20:40)

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:05
Mijn 7590 zat met budget internet op het xs4all profiel....Kreeg de tv zojuist niet meer werkend....

Toen herinnerde ik dit topic, speedtestje gaf ook maar 30% van de reguliere snelheid. Over geschakeld naar het KPN profiel en nu weer netjes 100Mbit, wisselen ging zo smooth dat zelfs mijn muziek via Youtube niet eens gestopt is >:)

Super bedankt voor het melden!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:07
Hmmm...

Geldt dan ook voor andere modems/routers van andere merken?

[ Voor 14% gewijzigd door Silver7 op 28-04-2022 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 12:59
Silver7 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:52:
Hmmm...

Geldt dan ook voor andere modems/routers van andere merken?
Dat zou zomaar kunnen, men is dus gewaarschuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maikel233
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 26-01-2023
Kwam er net achter dat ik geen internet had. Wel sync geen data. Na profiel wijzigen had ik weer data.
Kpn zal wel opdracht hebben gegeven om van het telfort profiel af te stappen. Toen ik daar nog werkzaam was waren ze daar druk mee bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 14:17
heb exact het zelfde probleem gehad met mijn Fritbox 7490. Ook naar het kpn profiel gezet en probleem was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrederiqueLM
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 24-07-2024
— edit: verplaatst naar Budget topic.

[ Voor 96% gewijzigd door FrederiqueLM op 29-04-2022 14:06 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:05
Mijn 7590 zat met budget internet op het xs4all profiel....Kreeg de tv zojuist niet meer werkend....

Toen herinnerde ik dit topic, speedtestje gaf ook maar 30% van de reguliere snelheid. Over geschakeld naar het KPN profiel en nu weer netjes 100Mbit, wisselen ging zo smooth dat zelfs mijn muziek via Youtube niet eens gestopt is >:)

Super bedankt voor het melden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14:46
Ik kan mij herinneren dat Budget het Telfort profiel gebruikte. Aangezien Telfort helemaal weggaat zal Budget nu inderdaad schakelen naar KPN profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arhan
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-05-2024
Jeez, volgende keer eerst maar ff op Tweakers checken. Heeft me flink tijd gekost om uit te zoeken wat het was. Echt een flut actie van Budget om dit soort wijzigingen niet ff te melden. Apart trouwens dat hier ook iemand op XS4ALL profiel zat terwijl ik al 1,5 jaar op het Telfort profiel zat...
Pagina: 1