DVD recorder !!!!

Pagina: 1
Acties:

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:57

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Topicstarter
Wie weet er al wat van af en hoe lang zal het duren voordat hij de VHS overneemt ??

http://www.philips.nl/nieuws/n1.html

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
beetje foute topic-titel, zo met die "!!!"
Verder stond er op Fok! geloof ik dat 'ie vandaag gereleased is, dus het hangt van jou spaarpotje af hoe lang het duurt eer je 'm hebt.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Persbericht heeft volgensmij al een keer op de fp gestaan...

• Klippy
  • Laatst online: 23:43

Klippy

Still Game

Ik had 'm al eerder gezien, maar vandaag was officieel ja.

Voordat hij VHS overneemt zal wel minstens 8 jaar duren.

Er zijn ook nog geen DVD-RW's dus dat is ook al een nadeel, als je steeds een schijf van 100 piek moet halen, maar met dalende prijzen over een paar jaar (verwachting: over 5 jaar: f2000,-) zal op den duur VHS wel sterk in de minderheid raken.

Maar dat zal nog lang duren, ook omdat de prijs van VHS daalt door DVD concurrentie.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Welke standaard?

• Slayer

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Topicstarter
Ik lees geen Fok!!

het is ook wel af te wachten of de DVD-r als standaard wordt erkent ??

Firefox Browser
KINKpuntnl

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Duurt nog een jaartje of 5, tenminste dat zijn de voorspellingen in de videotheekbranche.

MAAR ik raad je ten strengste af om nu een dvdrecorder te kopen omdat pioneer binnenkort ook met een recorder uit komt (een standalone bedoel ik dan) met een ander systeem als dat van Philips. Deze 2 zijn niet compatible met elkaar. Er is dus nog geen officiele standaard.

Je moet het natuurlijk zelf weten maar dat is wat ik ervan vind.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
Op vrijdag 24 augustus 2001 20:06 schreef HlpDsK het volgende:
Welke standaard?
Dat is een goeie vraag!
Ik heb het vandaag in het journaal (RTL4) gezien. Pioneer komt in november met haar standaard en die is anders dan die van Philips. (Philips heeft DVD-RW, Pioneer heeft DVD+RW, of andersom). Klein verschilletje in naam, maar een 'nieuwe media-kenner' op RTL4 nieuws zei dat de techniek van Philips superieur is en dat hij het positief in ziet dat de Ph-standaard het wint van de Pioneer standaard. Hij merkte er wel bij op dat dat met V2000 vs. VHS niet is gelukt!
Laten we hopen dat Philips nu eens een keer van haar fouten heeft geleerd en het goed aanpakt!

:)

Het recordertje kost overigens Hfl. 4700,-, maar de eerste videorecorders kostten ook 3000 gulden (toen).
Ik vraag me af wat lege DVD-RW schijven gaan kosten!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op vrijdag 24 augustus 2001 20:47 schreef Molybdenum het volgende:

[..]

Dat is een goeie vraag!
Ik heb het vandaag in het journaal (RTL4) gezien. Pioneer komt in november met haar standaard en die is anders dan die van Philips. (Philips heeft DVD-RW, Pioneer heeft DVD+RW, of andersom). Klein verschilletje in naam, maar een 'nieuwe media-kenner' op RTL4 nieuws zei dat de techniek van Philips superieur is en dat hij het positief in ziet dat de Ph-standaard het wint van de Pioneer standaard. Hij merkte er wel bij op dat dat met V2000 vs. VHS niet is gelukt!
Laten we hopen dat Philips nu eens een keer van haar fouten heeft geleerd en het goed aanpakt!

:)

Het recordertje kost overigens Hfl. 4700,-, maar de eerste videorecorders kostten ook 3000 gulden (toen).
Ik vraag me af wat lege DVD-RW schijven gaan kosten!
Betamax is ook superieur aan VHS, maar VHS heeft toen die strijd gewonnen.

Het gaat erom hoe functioneel het uiteindelijk allemaal wordt.
En waarom de Philips beter zou zijn ?!
Ze werken allebei met MPEG2 DVD Complaint streams, om DVD-video te krijgen.. dus dan zouden ze het anders weg moeten schrijven ? Ik denk het niet, want op het nieuws vermeldde ze dat je de schijfjes van de Philips in je gewone DVD-speler ook kan afspelen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
Op vrijdag 24 augustus 2001 20:52 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Betamax is ook superieur aan VHS, maar VHS heeft toen die strijd gewonnen.

Het gaat erom hoe functioneel het uiteindelijk allemaal wordt.
En waarom de Philips beter zou zijn ?!
Ze werken allebei met MPEG2 DVD Complaint streams, om DVD-video te krijgen.. dus dan zouden ze het anders weg moeten schrijven ? Ik denk het niet, want op het nieuws vermeldde ze dat je de schijfjes van de Philips in je gewone DVD-speler ook kan afspelen.
Het heeft niks met de compressietechniek te maken, die is al standaard. Het heeft te maken met de fysica van de schijven. Ik werk op het Nat.Lab., Philips Research, en in onze onderzoeksgroep (anorganische chemie) wordt door een directe collega gekeken naar geschikte materialen voor (de volgende generatie) DVD's. Het gaat bijvoorbeeld om de 'snelheid' van deze materialen. Hoe hoger de kristallisatiesnelheid, des te sneller kan je een schijf branden. Hierin zit denk het verschil in de standaard.

• Remko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-02 19:12
Heb er gisteren een demonstratie van gezien (vogelzang) , wat mij tegenvalt is de beperkte opname van 2 uur op dvd kwaliteit ..

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

En wat daar volgens mij nog bij komt is TV-->dvd-rw = tv kwaliteit. En dat is noe iets waar ik niet zo kapot van ben, maarre IMHO.

• Bluezy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Bluezy

kiss my As(s)us

Op vrijdag 24 augustus 2001 21:12 schreef Remko het volgende:
Heb er gisteren een demonstratie van gezien (vogelzang) , wat mij tegenvalt is de beperkte opname van 2 uur op dvd kwaliteit ..
Dat valt mij ook tegen Dat moet minstens 4 uur worden net als bij vhs recorder - Of hangt het af van de capaciteit van de gebruikte dvd?

I'm partial to your abracadabra

• Klippy
  • Laatst online: 23:43

Klippy

Still Game

Op vrijdag 24 augustus 2001 21:14 schreef Shove_it999 het volgende:
En wat daar volgens mij nog bij komt is TV-->dvd-rw = tv kwaliteit. En dat is noe iets waar ik niet zo kapot van ben, maarre IMHO.
Nou ik heb hier met MrZap toch wel een aantal digitale zenders die echt top zijn hoor.
En tegen de tijd dat DVD een standaard gaat worden zullen er toch veel van die digitale zenders zijn.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Op vrijdag 24 augustus 2001 21:20 schreef LiquidSilver het volgende:

[..]

Nou ik heb hier met MrZap toch wel een aantal digitale zenders die echt top zijn hoor.
En tegen de tijd dat DVD een standaard gaat worden zullen er toch veel van die digitale zenders zijn.
zit ook weer wat in....mmmm toch maar eens over na gaan denken.

• Slayer

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Topicstarter
hoeveel mb gaat er eigelijk op z'n schijfje ?

hoeveel laags is een dvd-rw/... eingelijk ??

Firefox Browser
KINKpuntnl

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

1 laag 4,8 gig (onder voorbehoud)

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 16:31

ralfbosz

xm create bosz -c

Op vrijdag 24 augustus 2001 21:18 schreef Bluezy het volgende:

[..]

Dat valt mij ook tegen Dat moet minstens 4 uur worden net als bij vhs recorder - Of hangt het af van de capaciteit van de gebruikte dvd?
Nee, dat hangt af van de gekozen kwaliteit, als men een lagere (lees nog steeds beter dan VHS) kiest kan er ook meer op het DVD'tje. Het heeft natuurlijk geen enkel nut om met DVD-kwaliteit TV-beelden (tenzijn het digitale tv is :P) op te nemen. Gewoon op een standje lager en dan langer opnemen...

rm -r *

Pagina: 1