My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

thanx anyways
PIII 800@804 Mhz
Kijk zo kan het nog wat worden met mp3 PRO.
Dat ga ik pas doen als ik ook in 64+ kbps kan encoden en er een 'handig' omcode tooltje isOp zaterdag 25 augustus 2001 15:46 schreef Aristos het volgende:
Ik heb voor 5 GB aan mp3tjes... Die kan ik nu dus gaan halveren!!! Ben benieuwd of het allemaal gaat lukken en hoe het klinkt...
Verwijderd
En helemaal makkelijk zou zijn als mn Creative Jukebox dit gaat ondersteunen.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Op zaterdag 25 augustus 2001 15:46 schreef Aristos het volgende:
Ik heb voor 5 GB aan mp3tjes... Die kan ik nu dus gaan halveren!!! Ben benieuwd of het allemaal gaat lukken en hoe het klinkt...
33% van 5 GB = 3,7 GB?Op zaterdag 25 augustus 2001 16:34 schreef Aristos het volgende:
Dit is echt relaxed, ik hoor met die Plugin niet het verschil tussen MP3Pro en gewoon MP3... Maar ze zijn wel 33% kleiner!!! Dat houd in dat ik op mijn HD 3,7 GB extra vrij krijg!!!
Effe opnieuw rekenen denk'k knul
Om precies te zijn is mijn HD 5,5 GB groot... Als een mp3tje 33% wordt van de oorspronkelijke grootte, dan houd ik inderdaad 3,7 GB over.....Op zaterdag 25 augustus 2001 18:01 schreef poohbeer het volgende:
[..]
[..]
33% van 5 GB = 3,7 GB?
Effe opnieuw rekenen denk'k knul
Ok, ok, ik was niet helemaal duidelijk..
Maar die mp3PRO is dus 67% kleiner!!!!
Is er een simpel mp3 naar mp3pro convertorproggie? Of moet je't via .wav of dergelijke doen?
Volgens mij is dit tot nu toe de enige oplossing ja... (Correct me if I'm wrong)Of moet je't via .wav of dergelijke doen?
Klopt, dat is het enige en (heel erg irritante) nadeel hiervan... je kan liedjes alleen via .wav converteren, en een tegelijk. Dus ik wacht nog even tot er een ripper komt die hele cds tegelijk doet. Misschien een paar mp3tjes ff omzetten, maar niet mn hele collectie, dat duurt nog wel even.Op zaterdag 25 augustus 2001 18:43 schreef Neman het volgende:
[..]
Volgens mij is dit tot nu toe de enige oplossing ja... (Correct me if I'm wrong)
Als er nou idd een progie komt om in 1 keer m'n hele hd van mp3 naar mp3pro schrijft en nero gaat mp3pro ook ondersteunen dan stap ik in 1 keer over
Verwijderd
Wacht ff... je hd is vol wegens vele mp3's, terwijl je een brander hebtOp zaterdag 25 augustus 2001 19:41 schreef Bobbert het volgende:
Hey dit is mooi! Ik hoor ook geen verschil tussen mp3 en mp3pro, maar wel is tie nog maar 33% van het origineel! DE oplossing voor het probleem waar ik op dit moment mee kamp... hd vol wegens vele mp3's.
Als er nou idd een progie komt om in 1 keer m'n hele hd van mp3 naar mp3pro schrijft en nero gaat mp3pro ook ondersteunen dan stap ik in 1 keer over
kheb geen zin om ze te branden want als ik dan bv een album wil luisteren die op cd-rom staat moet ik die cd-rom er weer in douwen, oftewel ik ben luiOp zaterdag 25 augustus 2001 20:02 schreef ncgq.prophet het volgende:
[..]
Wacht ff... je hd is vol wegens vele mp3's, terwijl je een brander hebtDie volg ik ff niet
dikzak
je moet in de config zorgen dat hij die plugin alleen voor MP3Pro gebruikt.........moet je iets uitvinken van 'use this plugin for all mp3's' o.i.d.Op zondag 26 augustus 2001 15:29 schreef Chello200 het volgende:
Ik heb hem ook al geinstalleerd. Kwaliteit van het liedje Blink182 - The Rock Show is slechter met die mp3pro plugin. Hij klinkt veel beter zonder. Hoe zet ik hem uit ?
PIII 800@804 Mhz
dikzak
mp3pro ruleert!
https://wren.co/join/Devian
Verwijderd
Nou, dan brand je toch de albums waar je bijna nooit naar luistert? Ik heb zelf ook een flinke collectie op cd-r's staan (stuk of 50Op zaterdag 25 augustus 2001 23:55 schreef Bobbert het volgende:
kheb geen zin om ze te branden want als ik dan bv een album wil luisteren die op cd-rom staat moet ik die cd-rom er weer in douwen, oftewel ik ben lui
Het is al gecomprimeerd, en dan ga je het nog eens comprimeren op slechtere kwaliteit (mijn mp3s zijn meestal 160 en 192 kbps, en mp3pro is vergelijkbaar met 128 kbps). Het zal er in elk geval nooit beter op worden, maar wel slechter.
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Correctie... er is gewoon nog niet 'hoger' vrijgegeven. Het kan uiteraard welOp zondag 26 augustus 2001 16:41 schreef dreeke het volgende:
en mp3pro is vergelijkbaar met 128 kbps
ik heb niet ontzettend veel mp3'tjes (stuk of 800) maar wel ruimtetekort.
This too shall pass
En dat kan die nu!!!!!!!!Op zondag 26 augustus 2001 16:12 schreef skinhead het volgende:
ik zit al met heel veel smart te w88 tot nero ze kan ficken!!!
mp3pro ruleert!
[topic=213697/1/25]
ps. nog niet getest, maar hij accepteerd ze wel
deze plugin ga ik meteen op me site zetten
alleen nu nog wat mp3pro liedjes downloaden
Weet iemand waar dat kan?
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Je kunt ze alleen zelf rippen (tenzij iemand al volledig daar op over is)Op zondag 26 augustus 2001 17:41 schreef InterFreak het volgende:
thnx dude!!
weet niemand waar dit aan kan liggen??Op zondag 26 augustus 2001 16:30 schreef tinus1983 het volgende:
Ik heb net ook een nummer geript maar ik vind het geluid veel slechter ( doffer ) als een gewone mp3waar zou dit aan kunnen liggen
Heb je de Winamp plugin al geinstalleerd?Op zondag 26 augustus 2001 20:00 schreef tinus1983 het volgende:
[..]
weet niemand waar dit aan kan liggen??
Zo nee, doen, anders leest winamp namelijk maar een van de 2 streams, en dan heb je er niks aan.
Zo ja, vergelijk je wel de goede kwaliteiten? 128 kb normaal is vergelijkbaar met de 64 kb pro versie.
Heb je deze twee punten allebei gedaan, dan zou ik het ook niet weten. Ik heb als test van een originele cd een nummer geript, eentje naar .wav, eentje 128 kb stereo high quality (lame encoder) en eentje 64 kb mp3 pro. Ik moet zeggen dat ik amper verschil hoor, vind de mp3 pro versie zelfs nog ietsjes mooier klinken.
www.cutemx.nl was eerst handig daarvoorOp zondag 26 augustus 2001 17:41 schreef InterFreak het volgende:
thnx dude!!
maar die site is het nu een beetje in de bol geslagen, als je daar wat wil downloaden moet je nu eerst een exe file download, dan installeert ie een of andere zooi en DAN gaat ie pas het nummer downloaden (zeeeeeeer traag)

jammer dat ze die site zo hebben moeten verpesten
PIII 800@804 Mhz

Ik houd het gewoon bij het MPC formaat, die geeft transparant geluid.
Mp3 pro is nu nog maar gelimiteerd aan 64 kb, dwz vergelijkbaar met 128 kb normale mp3. Dit wordt hoger. Ik weet niet wat jij minimaal als bitrate nodig heeft voor qualiteit, maar om een 128 kb mp3tje te vergelijken met een wave, vind ik op zn minst raar.Op zondag 26 augustus 2001 22:59 schreef FerryHeibrink het volgende:
Jeetje, wat is er met de oren van de tweaker gebeurt ??? Een tweaker wil toch GOED geluid hebben ? Als je wave draait en daarna de mp3pro dan klinkt het toch voor geen meter? En vooral die bijgeluiden ook en die hoge frequentie EMULATIEsorry hoor.
Ik houd het gewoon bij het MPC formaat, die geeft transparant geluid.
RaarOp zondag 26 augustus 2001 23:04 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Mp3 pro is nu nog maar gelimiteerd aan 64 kb, dwz vergelijkbaar met 128 kb normale mp3. Dit wordt hoger. Ik weet niet wat jij minimaal als bitrate nodig heeft voor qualiteit, maar om een 128 kb mp3tje te vergelijken met een wave, vind ik op zn minst raar.
Persoonlijk ga ik ook liever voor 192 maar dat is meer voor het idee
Is dat zo ?? Wordt het wel hoger ?? MP3Pro is met name ontwikkeld voor extreem lage bandbreedte. Onder de 128 kbps moet de MP3-standaard namelijk flink hakken in het frequentie bereik. MP3Pro is om ervoor te zorgen dat dit flink gesnoeide frequentiebereik weer wat wordt aangevuld.Op zondag 26 augustus 2001 23:04 schreef LuNaTiC het volgende:
Mp3 pro is nu nog maar gelimiteerd aan 64 kb, dwz vergelijkbaar met 128 kb normale mp3. Dit wordt hoger....
Maar MP3's op 128 kbps en hoger hebben dus geen "flink gesnoeid frequentiebereik" dus heeft MP3Pro hier ook niets aan te vullen.
Oftewel: ik denk dat MP3Pro eigenlijk alleen geschikt is voor draagbare toepassingen (met beperkte opslag) en alleen op 64 kbps bitrates (Dus vergelijkbaar met MP3 op 128 kbps).
Ik denk dat MP3Pro op hogere bitrates een compleet andere techniek vereist en daarom voorlopig nog niet komt. Misschien zelfs helemaal niet, of onder een andere naam...
Ik ga mijn MP3's in ieder geval NIET omzetten, aangezien ze niet erg veel ruimte innemen. Mijn films daarentegen nemen WEL veel ruimte in (80+ GB).
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD