WInamp Plugin voor MP3 Pro beschikbaar!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Tijdje geleden is zoals jullie weten een nieuwe mp3 coderingstechnologie uitgebracht, waardoor mp3tjes voor de helft kleiner werden, met dezelfde kwaliteit. Helaas kon winamp niet de 2 streams 'lezen', waardoor de geluidskwaliteit een stuk minder was. Maar nu is ie uit, te downloaden op http://www.codingtechnologies.com/

Ik ga zo ff wat mp3tjes rippen en kijken of je het merkt :)

Nu nog wachten op een goeie ripper, die hele cds tegelijk kan doen.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-09 16:52
Gaaf B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
GRRRRRRRRR ik flikker vanmiddag mn mp3pro's weg in de veronderstelling van dat gaat toch nog een jaartje duren eer winamp dat ondersteund |:(

thanx anyways :)

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
K dan!

Dat is errug handig, goed dat je het ff meldt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 14:46

IceStorm

This place is GoT-like!!!

GOED :)

Kijk zo kan het nog wat worden met mp3 PRO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 14:50
Ik heb voor 5 GB aan mp3tjes... Die kan ik nu dus gaan halveren!!! Ben benieuwd of het allemaal gaat lukken en hoe het klinkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Op zaterdag 25 augustus 2001 15:46 schreef Aristos het volgende:
Ik heb voor 5 GB aan mp3tjes... Die kan ik nu dus gaan halveren!!! Ben benieuwd of het allemaal gaat lukken en hoe het klinkt...
Dat ga ik pas doen als ik ook in 64+ kbps kan encoden en er een 'handig' omcode tooltje is :). Zal wel een paar nachten werken worden voor mijn pc maar dan heb je ook wat ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Maar waarom zou je in 64+kb gaan encoden??? Je moet er bij MP3 Pro toch vanuit gaan dat de kwaliteit 2x zo goed is.. Dus 64kb MP3Pro is vergelijkbaar met 128kb MP3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 20:23
Precies, maar wie wil 128KB MP3tjes, vanaf 192 vind ik de kwaliteit acceptabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe gaan ze dat doen met mp3 spelers dan ik neem aan dat die dat ook nog nie ondersteunen of wel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Dit is echt relaxed, ik hoor met die Plugin niet het verschil tussen MP3Pro en gewoon MP3... Maar ze zijn wel 33% kleiner!!! Dat houd in dat ik op mijn HD 3,7 GB extra vrij krijg!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Bij mij worden ze voor de helft kleiner, en het kan aan mij liggen, maar toen ik een liedje ripte van een cd, eerst met EasyCDDA extractor (LAME) in 128 kb, daarna 64 kb MP3 Pro leek het wel of MP3 Pro beter klonk. Nu is het inderdaad wachten tot er een ripper komt die hele cds tegelijk doet of bestaande mp3tjes makkelijk kan converteren.

En helemaal makkelijk zou zijn als mn Creative Jukebox dit gaat ondersteunen.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Laatst online: 13:04
Op zaterdag 25 augustus 2001 15:46 schreef Aristos het volgende:
Op zaterdag 25 augustus 2001 16:34 schreef Aristos het volgende:
Dit is echt relaxed, ik hoor met die Plugin niet het verschil tussen MP3Pro en gewoon MP3... Maar ze zijn wel 33% kleiner!!! Dat houd in dat ik op mijn HD 3,7 GB extra vrij krijg!!!
33% van 5 GB = 3,7 GB?
Effe opnieuw rekenen denk'k knul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Op zaterdag 25 augustus 2001 18:01 schreef poohbeer het volgende:

[..]

[..]

33% van 5 GB = 3,7 GB?
Effe opnieuw rekenen denk'k knul :)
Om precies te zijn is mijn HD 5,5 GB groot... Als een mp3tje 33% wordt van de oorspronkelijke grootte, dan houd ik inderdaad 3,7 GB over.....
Ok, ok, ik was niet helemaal duidelijk..
Maar die mp3PRO is dus 67% kleiner!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Laatst online: 13:04
dat klinkt al beter.. maar euhh.. hoe zet je ze om?
Is er een simpel mp3 naar mp3pro convertorproggie? Of moet je't via .wav of dergelijke doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 19:50

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Of moet je't via .wav of dergelijke doen?
Volgens mij is dit tot nu toe de enige oplossing ja... (Correct me if I'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Op zaterdag 25 augustus 2001 18:43 schreef Neman het volgende:

[..]

Volgens mij is dit tot nu toe de enige oplossing ja... (Correct me if I'm wrong)
Klopt, dat is het enige en (heel erg irritante) nadeel hiervan... je kan liedjes alleen via .wav converteren, en een tegelijk. Dus ik wacht nog even tot er een ripper komt die hele cds tegelijk doet. Misschien een paar mp3tjes ff omzetten, maar niet mn hele collectie, dat duurt nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Hey dit is mooi! Ik hoor ook geen verschil tussen mp3 en mp3pro, maar wel is tie nog maar 33% van het origineel! DE oplossing voor het probleem waar ik op dit moment mee kamp... hd vol wegens vele mp3's.

Als er nou idd een progie komt om in 1 keer m'n hele hd van mp3 naar mp3pro schrijft en nero gaat mp3pro ook ondersteunen dan stap ik in 1 keer over :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 19:41 schreef Bobbert het volgende:
Hey dit is mooi! Ik hoor ook geen verschil tussen mp3 en mp3pro, maar wel is tie nog maar 33% van het origineel! DE oplossing voor het probleem waar ik op dit moment mee kamp... hd vol wegens vele mp3's.

Als er nou idd een progie komt om in 1 keer m'n hele hd van mp3 naar mp3pro schrijft en nero gaat mp3pro ook ondersteunen dan stap ik in 1 keer over :D
Wacht ff... je hd is vol wegens vele mp3's, terwijl je een brander hebt :? Die volg ik ff niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zaterdag 25 augustus 2001 20:02 schreef ncgq.prophet het volgende:

[..]

Wacht ff... je hd is vol wegens vele mp3's, terwijl je een brander hebt :? Die volg ik ff niet :)
kheb geen zin om ze te branden want als ik dan bv een album wil luisteren die op cd-rom staat moet ik die cd-rom er weer in douwen, oftewel ik ben lui :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 17-09 18:50
ik ook gewoon handig als je 1.2 gb aan mp`s hebt, ook al heb je een grote schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja jongens nog effe waachten en dan gaan we allemaal over naar mp3 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
tnx...

dit is pas echt handig!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Laatst online: 27-11-2022
Ik heb hem ook al geinstalleerd. Kwaliteit van het liedje Blink182 - The Rock Show is slechter met die mp3pro plugin. Hij klinkt veel beter zonder. Hoe zet ik hem uit ?

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
Op zondag 26 augustus 2001 15:29 schreef Chello200 het volgende:
Ik heb hem ook al geinstalleerd. Kwaliteit van het liedje Blink182 - The Rock Show is slechter met die mp3pro plugin. Hij klinkt veel beter zonder. Hoe zet ik hem uit ?
je moet in de config zorgen dat hij die plugin alleen voor MP3Pro gebruikt.........moet je iets uitvinken van 'use this plugin for all mp3's' o.i.d.

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Laatst online: 27-11-2022
En moet ik dan ook enable enhancements aanzetten ?

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 18:12
ik zit al met heel veel smart te w88 tot nero ze kan ficken!!!

mp3pro ruleert!

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 23:55 schreef Bobbert het volgende:
kheb geen zin om ze te branden want als ik dan bv een album wil luisteren die op cd-rom staat moet ik die cd-rom er weer in douwen, oftewel ik ben lui :)
Nou, dan brand je toch de albums waar je bijna nooit naar luistert? Ik heb zelf ook een flinke collectie op cd-r's staan (stuk of 50 ;)) en daarnaast een vaste playlist op hd die om de zoveel tijd gerecycled wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 15:33
Ik heb net ook een nummer geript maar ik vind het geluid veel slechter ( doffer ) als een gewone mp3 :( waar zou dit aan kunnen liggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

He gatver, dat zou ik dus nooit doen mn mp3s omzetten naar MP3Pro...
Het is al gecomprimeerd, en dan ga je het nog eens comprimeren op slechtere kwaliteit (mijn mp3s zijn meestal 160 en 192 kbps, en mp3pro is vergelijkbaar met 128 kbps). Het zal er in elk geval nooit beter op worden, maar wel slechter.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk :)
Snel even gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Op zondag 26 augustus 2001 16:41 schreef dreeke het volgende:
en mp3pro is vergelijkbaar met 128 kbps
Correctie... er is gewoon nog niet 'hoger' vrijgegeven. Het kan uiteraard wel ;) Dus als dat gebeurt ga ik wel over hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 18:12
nero ondersteunt mp3pro!!!!

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:13

Sharky

Skamn Dippy!

ja het wachten is idd op mass mp3pro encoders.
ik heb niet ontzettend veel mp3'tjes (stuk of 800) maar wel ruimtetekort.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zondag 26 augustus 2001 16:12 schreef skinhead het volgende:
ik zit al met heel veel smart te w88 tot nero ze kan ficken!!!

mp3pro ruleert!
En dat kan die nu!!!!!!!!

[topic=213697/1/25]

ps. nog niet getest, maar hij accepteerd ze wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 14:12

AMDFreak

Intel is zo..

thnx dude!!
deze plugin ga ik meteen op me site zetten :)
alleen nu nog wat mp3pro liedjes downloaden :)

Weet iemand waar dat kan?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Op zondag 26 augustus 2001 17:41 schreef InterFreak het volgende:
thnx dude!!

Je kunt ze alleen zelf rippen (tenzij iemand al volledig daar op over is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 15:33
Op zondag 26 augustus 2001 16:30 schreef tinus1983 het volgende:
Ik heb net ook een nummer geript maar ik vind het geluid veel slechter ( doffer ) als een gewone mp3 :( waar zou dit aan kunnen liggen :?
weet niemand waar dit aan kan liggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Op zondag 26 augustus 2001 20:00 schreef tinus1983 het volgende:

[..]

weet niemand waar dit aan kan liggen??
Heb je de Winamp plugin al geinstalleerd?

Zo nee, doen, anders leest winamp namelijk maar een van de 2 streams, en dan heb je er niks aan.

Zo ja, vergelijk je wel de goede kwaliteiten? 128 kb normaal is vergelijkbaar met de 64 kb pro versie.

Heb je deze twee punten allebei gedaan, dan zou ik het ook niet weten. Ik heb als test van een originele cd een nummer geript, eentje naar .wav, eentje 128 kb stereo high quality (lame encoder) en eentje 64 kb mp3 pro. Ik moet zeggen dat ik amper verschil hoor, vind de mp3 pro versie zelfs nog ietsjes mooier klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Thnx, dit is errug goed. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
Op zondag 26 augustus 2001 17:41 schreef InterFreak het volgende:
thnx dude!!

www.cutemx.nl was eerst handig daarvoor
maar die site is het nu een beetje in de bol geslagen, als je daar wat wil downloaden moet je nu eerst een exe file download, dan installeert ie een of andere zooi en DAN gaat ie pas het nummer downloaden (zeeeeeeer traag) |:(
jammer dat ze die site zo hebben moeten verpesten

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Jeetje, wat is er met de oren van de tweaker gebeurt ??? Een tweaker wil toch GOED geluid hebben ? Als je wave draait en daarna de mp3pro dan klinkt het toch voor geen meter? En vooral die bijgeluiden ook en die hoge frequentie EMULATIE |:( sorry hoor.

Ik houd het gewoon bij het MPC formaat, die geeft transparant geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Op zondag 26 augustus 2001 22:59 schreef FerryHeibrink het volgende:
Jeetje, wat is er met de oren van de tweaker gebeurt ??? Een tweaker wil toch GOED geluid hebben ? Als je wave draait en daarna de mp3pro dan klinkt het toch voor geen meter? En vooral die bijgeluiden ook en die hoge frequentie EMULATIE |:( sorry hoor.

Ik houd het gewoon bij het MPC formaat, die geeft transparant geluid.
Mp3 pro is nu nog maar gelimiteerd aan 64 kb, dwz vergelijkbaar met 128 kb normale mp3. Dit wordt hoger. Ik weet niet wat jij minimaal als bitrate nodig heeft voor qualiteit, maar om een 128 kb mp3tje te vergelijken met een wave, vind ik op zn minst raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op zondag 26 augustus 2001 23:04 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Mp3 pro is nu nog maar gelimiteerd aan 64 kb, dwz vergelijkbaar met 128 kb normale mp3. Dit wordt hoger. Ik weet niet wat jij minimaal als bitrate nodig heeft voor qualiteit, maar om een 128 kb mp3tje te vergelijken met een wave, vind ik op zn minst raar.
Raar :? Het geluid moet gecomprimeerd gewoon net zo klinken als het origineel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:22
Die 64 kbps is dus echt veel te weinig, voorlopig nog geen MP3pro voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Als mp3pro a 64 kbps nu echt gelijk is aan 128 kbps mp3, dan maakt het voor mij niet zoveel uit aangezien vrijwel alle mp3 die ik heb (gedownload) 128 kbps is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Ik blijf me altijd verbazen hoeveel mensen vinden dat 128 echt slecht is. Ik kan me tests uit CT! herinneren waarin het tegendeel redelijk bewezen werd.
Persoonlijk ga ik ook liever voor 192 maar dat is meer voor het idee ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:48
Op zondag 26 augustus 2001 23:04 schreef LuNaTiC het volgende:
Mp3 pro is nu nog maar gelimiteerd aan 64 kb, dwz vergelijkbaar met 128 kb normale mp3. Dit wordt hoger....
Is dat zo ?? Wordt het wel hoger ?? MP3Pro is met name ontwikkeld voor extreem lage bandbreedte. Onder de 128 kbps moet de MP3-standaard namelijk flink hakken in het frequentie bereik. MP3Pro is om ervoor te zorgen dat dit flink gesnoeide frequentiebereik weer wat wordt aangevuld.
Maar MP3's op 128 kbps en hoger hebben dus geen "flink gesnoeid frequentiebereik" dus heeft MP3Pro hier ook niets aan te vullen.
Oftewel: ik denk dat MP3Pro eigenlijk alleen geschikt is voor draagbare toepassingen (met beperkte opslag) en alleen op 64 kbps bitrates (Dus vergelijkbaar met MP3 op 128 kbps).
Ik denk dat MP3Pro op hogere bitrates een compleet andere techniek vereist en daarom voorlopig nog niet komt. Misschien zelfs helemaal niet, of onder een andere naam...

Ik ga mijn MP3's in ieder geval NIET omzetten, aangezien ze niet erg veel ruimte innemen. Mijn films daarentegen nemen WEL veel ruimte in (80+ GB).

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Pagina: 1