Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Fibaro Setup code achterhalen

Pagina: 1
Acties:

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:16
Ik heb een gebruikte Fibaro Wall Plug gekocht. Opgehaald en niet over nagedacht dat een setup code wellicht handig was geweest om het toe te voegen aan Homekit.
Nu lijkt de plug niet toe te voegen te zijn, ik heb de Fibaro app gedownload. Als ik de app opstart dan vind die de plug wel maar verder verbinden lukt niet. Zonder code kun je kiezen voor de optie 'identify' maar dat veranderd niets aan het geheel. Ik blijf de melding krijgen dat de plug niet toegevoegd kan worden.

Iemand een slimme optie die dit op kan lossen? Is die Setup Code nog ergens te achterhalen oid?

https://manuals.fibaro.com/hk-wall-plug/ ik loop vast op stap 5, die gebeurt gewoon niet.

[ Voor 7% gewijzigd door No Hands op 28-04-2022 07:47 ]

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 13:42
Heb je ‘m al geprobeerd te resetten? (Staat verderop op diezelfde pagina uitgelegd)

• No Hands
Vloris schreef op donderdag 28 april 2022 @ 08:08:
Heb je ‘m al geprobeerd te resetten? (Staat verderop op diezelfde pagina uitgelegd)
Ja maar dat geeft geen duidelijk resultaat. Wachten tot er geel voorbij komt, dan knopje indrukken en gelijk nog een keer indrukken. Veranderd verder niet veel aan wat er gebeurt. Geen melding, knipperend iets, of kleurverandering die aangeeft dat dat ook succesvol gegaan is.

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 13:42
No Hands schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:47:
[...]

Ja maar dat geeft geen duidelijk resultaat. Wachten tot er geel voorbij komt, dan knopje indrukken en gelijk nog een keer indrukken. Veranderd verder niet veel aan wat er gebeurt. Geen melding, knipperend iets, of kleurverandering die aangeeft dat dat ook succesvol gegaan is.
Wat je nu zegt is niet wat er in die handleiding staat. Als ik het Engels vertaal moet je dit doen om ‘m te resetten:

(Maakt niet uit wat voor kleur je ziet voordat je begint)
• Knop indrukken en ingedrukt houden
• Nu zal na enige tijd de ring geel worden
• Knop loslaten, en nog een keer indrukken en loslaten

Je moet dus wachten tot er geel voorbij komt terwijl je de knop ingedrukt hebt. Daarna loslaten en nog eens indrukken en loslaten.

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 12:27
Homekit code staat bij nieuwere producten op het product zelf. S/C met een nummer. Zoniet dan zal je contact op moeten nemen via support@fibaro.com, dan moet die plug retour fabrikant.

En zoals Vloris omschrijft, door de knop in te drukken gaat het menu 'lopen', als de led geel oplicht laat je hem los en druk je hem kort in ter bevestiging.

https://youtu.be/I097Kb5p3OI

Dit filmpje is van de Z-Wave variant, dus er zijn wat minder opties (en dus kleuren) bij de Homekit variant maar geel is altijd reset bij FIBARO.

• No Hands
Vloris schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:01:
[...]

Wat je nu zegt is niet wat er in die handleiding staat. Als ik het Engels vertaal moet je dit doen om ‘m te resetten:

(Maakt niet uit wat voor kleur je ziet voordat je begint)
• Knop indrukken en ingedrukt houden
• Nu zal na enige tijd de ring geel worden
• Knop loslaten, en nog een keer indrukken en loslaten

Je moet dus wachten tot er geel voorbij komt terwijl je de knop ingedrukt hebt. Daarna loslaten en nog eens indrukken en loslaten.
Ja sorry, ik heb het gedaan zoals jij omschrijft want dat staat in de handleiding.

• No Hands
Jfwiet schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:43:
Homekit code staat bij nieuwere producten op het product zelf. S/C met een nummer. Zoniet dan zal je contact op moeten nemen via support@fibaro.com, dan moet die plug retour fabrikant.

En zoals Vloris omschrijft, door de knop in te drukken gaat het menu 'lopen', als de led geel oplicht laat je hem los en druk je hem kort in ter bevestiging.

https://youtu.be/I097Kb5p3OI

Dit filmpje is van de Z-Wave variant, dus er zijn wat minder opties (en dus kleuren) bij de Homekit variant maar geel is altijd reset bij FIBARO.
Gebruikt product gekocht van een forumlid maar zonder code, is ook al een wat ouder ding dus geen code erop. Ik zal dat filmpje vanavond eens bekijken.

• No Hands
.

[ Voor 99% gewijzigd door No Hands op 07-05-2022 14:05 ]

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:57
No Hands schreef op donderdag 28 april 2022 @ 07:14:
Ik heb een gebruikte Fibaro Wall Plug gekocht. Opgehaald en niet over nagedacht dat een setup code wellicht handig was geweest om het toe te voegen aan Homekit.
Nu lijkt de plug niet toe te voegen te zijn, ik heb de Fibaro app gedownload. Als ik de app opstart dan vind die de plug wel maar verder verbinden lukt niet. Zonder code kun je kiezen voor de optie 'identify' maar dat veranderd niets aan het geheel. Ik blijf de melding krijgen dat de plug niet toegevoegd kan worden.

Iemand een slimme optie die dit op kan lossen? Is die Setup Code nog ergens te achterhalen oid?

https://manuals.fibaro.com/hk-wall-plug/ ik loop vast op stap 5, die gebeurt gewoon niet.
ff voor de zekerheid,
weet je zeker dat het niet een zwave device is?

• No Hands
akatar schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:10:
[...]

ff voor de zekerheid,
weet je zeker dat het niet een zwave device is?
De verkoper wist zeker dat het HomeKit is. Ik heb verder geen mogelijkheid om dat te controleren denk ik.

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:57
Staat wel een type nr op de wallplug

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:17
Ik heb de z-wave varianten en bij het resetten veranderd de kleur als het goed gelukt is. Ik dacht dat de kleur dan rood of groen werd (ik weet even niet meer zeker welke van de 2 kleuren).

Het opnieuw indrukken luistert wel heel nauw. Je moet hem echt heel kort los laten en direct weer indrukken. Dan knippert er eerst een kleur en erna blijft de kleur even staan totdat deze langzaam dooft.

Edit: het duurt bij de z-wave versie alleen heel lang voordat je de juiste kleur krijgt om hem te resetten. Dus ik moet de knop dan erg lang ingedrukt houden.

[ Voor 16% gewijzigd door DutchKel op 07-05-2022 19:28 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Pagina: 1