Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraalvlinder
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 28-12-2023
Ik zoek een?
Ik zoek een televisie van minimaal 43 inch en maximaal 50 inch voor in de slaapkamer. Wat ik belangrijk vind is bluetooth, een koptelefoonaansluiting (zie onder) en minstens 3 HDMI-poorten.

Wat is je budget?
Mijn budget is maximaal 400 euro met een uitloop naar 500 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik zal de televisie gaan gebruiken om series/films op te kijken met een hoofdtelefoon (zendstation) en via bluetooth met een hoofdtelefoon. Af en toe zal ik ook zonder hoofdtelefoon kijken. Apps op de tv zijn minder van belang vanwege de aanwezigheid van een Chromecast.

De hoofdtelefoon die ik nu gebruik heeft een zendstation en wil ik mogelijk op termijn gaan vervangen door een Sony WH-1000XM3 (bluetooth) hoofdtelefoon. Helaas valt met mijn huidige koptelefoon het signaal vaak weg. Dus een goede verbinding met bluetooth is wel een vereiste voor de tv.

Daarnaast kijk ik weleens voetbal en heb ik een Nintendo Switch.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb hier veel gelezen over TCL en Hisense voor een televisie die budgetvriendelijk is.

Daardoor ben ik tot de volgende keuzes gekomen:

https://www.bol.com/nl/nl...ed-2021/9300000032924977/
https://www.bol.com/nl/nl...ed-2020/9300000003707440/
https://www.bol.com/nl/nl...ed-2020/9300000008590432/
https://www.coolblue.nl/p.../hisense-50a60g-2021.html

Welke vragen heb je hier nog over?
De Hisense A7500F is budgetvriendelijk, maar ik twijfel vanwege het uitgangsvermogen van de speakers. Dat is 2x 7,5 watt. De ander genoemde Hisense is duurder en nieuwer, maar ik weet niet of het de meerprijs waard is.

TCL 50C725 is denk ik het meest complete model vanwege het beeld en geluid? Maar het is het ook een beter toestel dan de 2 genoemde Hisense televisies? TCL 43P618 valt ook mooi binnen budget, maar is een ouder model.

Welke televisie is het beste van de genoemde opties? Of zijn er nog betere alternatieven binnen mijn budget?

Een goede verbinding met de (bluetooth) hoofdtelefoon is voor mij heel belangrijk

Dank jullie wel alvast voor alle moeite! :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:50

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik pak de specificaties van Displayspecifications.com (hier en hier) erbij, ik vertrouw die op Tweakers niet. Tweakers zegt randverlichting, Displayspecifications directe verlichting, wat ook consistent is met de dikte van de TV van 8cm.

Hoe dan ook geen verschil tussen de A7500F en 50C725 op dit punt. Op basis van de specificaties kun je stellen dat het vrij gelijkwaardige televisies zijn: Ze hebben beide een VA-paneel, geven ongeveer evenveel licht, hebben een gelijkwaardig contrast. De specs van de TCL zijn ietsje beter, maar niet veel.

Je kunt dus het beste tussen beiden kiezen op basis van wat jezelf belangrijk vindt. Vindt jij de betere luidsprekers van de TCL belangrijk, dan kies je voor de TCL.

De P618 heeft wel mindere specificaties dan de C725, dus koop je vooral als je goedkoper uit wilt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:07
Heeft die A7500f wel koptelefoon uit? Volgens mij niet. Heb zelf op zolder en 50A7300f en volgens mij zit er alleen toslink uit op. En ja, Bluetooth zit er idd op.
De TCL 50C725 heeft wel koptelefoon.
Maar kon destijds de 50A7300F voor €333 ophalen en voor zolder was het voldoende

[ Voor 27% gewijzigd door GAIAjohan op 30-04-2022 08:33 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraalvlinder
dmantione schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:43:
Ik pak de specificaties van Displayspecifications.com (hier en hier) erbij, ik vertrouw die op Tweakers niet. Tweakers zegt randverlichting, Displayspecifications directe verlichting, wat ook consistent is met de dikte van de TV van 8cm.

Hoe dan ook geen verschil tussen de A7500F en 50C725 op dit punt. Op basis van de specificaties kun je stellen dat het vrij gelijkwaardige televisies zijn: Ze hebben beide een VA-paneel, geven ongeveer evenveel licht, hebben een gelijkwaardig contrast. De specs van de TCL zijn ietsje beter, maar niet veel.

Je kunt dus het beste tussen beiden kiezen op basis van wat jezelf belangrijk vindt. Vindt jij de betere luidsprekers van de TCL belangrijk, dan kies je voor de TCL.

De P618 heeft wel mindere specificaties dan de C725, dus koop je vooral als je goedkoper uit wilt zijn.
Excuus voor de late reactie.

Heel erg bedankt voor het reageren!

Over de C725 ben ik erg gaan twijfelen door deze reviews: https://www.productreview.com.au/listings/tcl-c725-series

Het lijkt het niet waar te maken in de praktijk. En de P618 heeft volgens de site die jij noemt maar 2 HDMI-poorten, dus valt af.
GAIAjohan schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 08:29:
Heeft die A7500f wel koptelefoon uit? Volgens mij niet. Heb zelf op zolder en 50A7300f en volgens mij zit er alleen toslink uit op. En ja, Bluetooth zit er idd op.
De TCL 50C725 heeft wel koptelefoon.
Maar kon destijds de 50A7300F voor €333 ophalen en voor zolder was het voldoende
333 euro was een mooie deal :D.

Ik weet niet zo goed hoe een aansluiting voor de hoofdtelefoon wordt genoemd op de site die dmantione eerder noemde. Is dat ''AV Composite In 3.5 mm jack''?

Als dat zo mocht zijn hebben alleen de toestellen van TCL een aansluiting voor de hoofdtelefoon en voldoet geen enkele televisie nog aan mijn eisen.

Het lijkt erop dat ik weer opnieuw moet gaan zoeken naar een geschikt toestel -O-.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik kan niet zoveel met die Australische site. Het zijn gebruikersrecensies en de één loopt de mopperen over de smartfunctionaliteit, de ander over de prestaties in het donker... Kijk het is heel simpel: Dit is een goedkope televisie en smartfunctionaliteit is niet iets waar Chinese merken om bekend staan. Als je deze televisie koopt, dan moet je een LCD-televisie verwachten die reageert zoals we de afgelopen 10 jaar van LCD gewend zijn. Met wat smart-mogelijkheden, maar niet een TV die je voor de smart-functionaliteit koopt.

Waar zijn de Chinezen wel goed in zijn: Een no-nonsense televisie voor een goede prijs neerzetten.

Er zijn allelei innovanties bedacht om de beeldkwaliteit van LCD te verbeteren: Lokale dimming, extra sterkte verlichting, kwantumdots, kijkhoekfilters. Daar moet je allemaal niet op rekenen in deze prijsklasse, alhoewel deze TCL een QLED is en dus kwantumdots zou moeten gebruiken.

Dus het is een beetje de vraag... wat wil je? Wil je een goedkope televisie, of wil je een toptelevisie (met bijbehorend prijskaartje)?

Op een koptelefoonuitgang moet je selecteren, veel televisies hebben een koptelefoonuitgang. Mocht die er niet zijn, dan zijn er natuurlijk altijd methoden omheen te vinden zoals optisch naar analoog om zetten of een HDMI audio-extractor. Verder hebben veel televisies tegenwoordig ook ingebouwde Bluetooth-zenders.

[ Voor 3% gewijzigd door dmantione op 02-05-2022 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
koraalvlinder schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:57:
[...]

Excuus voor de late reactie.

Heel erg bedankt voor het reageren!

Over de C725 ben ik erg gaan twijfelen door deze reviews: https://www.productreview.com.au/listings/tcl-c725-series

Het lijkt het niet waar te maken in de praktijk. En de P618 heeft volgens de site die jij noemt maar 2 HDMI-poorten, dus valt af.

[...]

333 euro was een mooie deal :D.

Ik weet niet zo goed hoe een aansluiting voor de hoofdtelefoon wordt genoemd op de site die dmantione eerder noemde. Is dat ''AV Composite In 3.5 mm jack''?

Als dat zo mocht zijn hebben alleen de toestellen van TCL een aansluiting voor de hoofdtelefoon en voldoet geen enkele televisie nog aan mijn eisen.

Het lijkt erop dat ik weer opnieuw moet gaan zoeken naar een geschikt toestel -O-.
Jij zoekt een normale 3,5” Jack.

De 3,5” die op de Hisense zit is een video in. Je kunt er bv een oude VHS op aansluiten, of bv een NES, SNES of N64.. Werkt via een meegeleverd verloopje van 3,5” naar 3x tulp.
Heb jij met hoofdtelefoon echter niks aan.

Bluetooth kan de Hisense (althans mijn A7300) wel.

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 02-05-2022 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Bijna alle TVs hebben we een optical out voor geluid.
En voor een paar tientjes op amazon heb je een device die optical naar 3.5mm converteert. Dan hoef je wat dat betreft niet selectief te zijn qua TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De Hisense A6G (A60G in NL) biedt alles wat je zoekt. Mist een breed kleurenbereik t.o.v. de C725 en A75F maar HDR biedt toch geen meerwaarde in dit segment. Bluetooth en 3.5 mm zijn aanwezig.

Verder is de U7QF veruit de beste keuze, maar zal niet lang meer of lastig beschikbaar zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door benbaba op 14-05-2022 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraalvlinder
dmantione schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:27:
Ik kan niet zoveel met die Australische site. Het zijn gebruikersrecensies en de één loopt de mopperen over de smartfunctionaliteit, de ander over de prestaties in het donker... Kijk het is heel simpel: Dit is een goedkope televisie en smartfunctionaliteit is niet iets waar Chinese merken om bekend staan. Als je deze televisie koopt, dan moet je een LCD-televisie verwachten die reageert zoals we de afgelopen 10 jaar van LCD gewend zijn. Met wat smart-mogelijkheden, maar niet een TV die je voor de smart-functionaliteit koopt.

Waar zijn de Chinezen wel goed in zijn: Een no-nonsense televisie voor een goede prijs neerzetten.

Er zijn allelei innovanties bedacht om de beeldkwaliteit van LCD te verbeteren: Lokale dimming, extra sterkte verlichting, kwantumdots, kijkhoekfilters. Daar moet je allemaal niet op rekenen in deze prijsklasse, alhoewel deze TCL een QLED is en dus kwantumdots zou moeten gebruiken.

Dus het is een beetje de vraag... wat wil je? Wil je een goedkope televisie, of wil je een toptelevisie (met bijbehorend prijskaartje)?

Op een koptelefoonuitgang moet je selecteren, veel televisies hebben een koptelefoonuitgang. Mocht die er niet zijn, dan zijn er natuurlijk altijd methoden omheen te vinden zoals optisch naar analoog om zetten of een HDMI audio-extractor. Verder hebben veel televisies tegenwoordig ook ingebouwde Bluetooth-zenders.
Ik heb de afgelopen tijd verschillende televisies bekeken in de winkel, waaronder de A6G die @benbaba noemde.

Dit laatste toestel viel me heel erg tegen qua beeld. De A7300F vond ik bijvoorbeeld veel mooier, maar heeft geen koptelefoonuitgang.

Dus ik heb wel gevraagd bij de Media Markt naar zo’n audio-extractor of zoiets als @Hann1BaL noemt.

Dit zei ze echter niks… Als iemand in jip-en-janneketaal een linkje kan geven naar zo’n device waarmee je alsnog een hoofdtelefoonuitgang creëert voor je televisie, graag :+ (inclusief uitleg waar welke kabel in zou moeten…)

De eis voor een hoofdtelefoonuitgang laat ik daarmee vallen: ik denk dat het een 50U7QF gaat worden. Even wachten tot ik een mooie aanbieding zie *O*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boeke209
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-06 14:09
Eerste makkelijk te bestellen hit op google wanneer je zoekt op optical naar 3.5 mm jack:

https://www.bol.com/nl/nl...cnUJBJRl_DBkaAsbJEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:05
aliexpress bestel ik persoonlijk liever geen spullen meer vanwege de vele lockdowns in China. Voor mij te veel risico dat bestellingen niet aankomen.

https://www.volkskrant.nl...oronabesmetting~bed56966/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
koraalvlinder schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 20:10:
[...]

Ik heb de afgelopen tijd verschillende televisies bekeken in de winkel, waaronder de A6G die @benbaba noemde.
Welk formaat heb je bekeken? Het is namelijk een IPS tv behalve in 50 en 58" (43" wss ook). In VA is het gewoon een geüpdate A73F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
aljooge schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 22:56:
[...]
aliexpress bestel ik persoonlijk liever geen spullen meer vanwege de vele lockdowns in China. Voor mij te veel risico dat bestellingen niet aankomen.
Dat schiet mij eigenlijk even goed in het verkeerde keelgat :( : Er is een vraag, ik rijk een oplossing aan, en wat is er met jou mis om er tussen te springen om angst, onzekerheid en twijfel te zaaien? |:( Ga dan zelf wat zoeken en draag wat zinnigs bij aan de discussie met een link in Nederland. Die dingen zijn prima te vinden en één van mijn links was ook in Nederland. Je krijgt altijd je geld terug op AliExpress als iets niet aankomt, dus ik vind je argument eerlijk gezegd ook nog eens getrol ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:05
dmantione schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 00:22:
[...]

Dat schiet mij eigenlijk even goed in het verkeerde keelgat :( : Er is een vraag, ik rijk een oplossing aan, en wat is er met jou mis om er tussen te springen om angst, onzekerheid en twijfel te zaaien? |:( Ga dan zelf wat zoeken en draag wat zinnigs bij aan de discussie met een link in Nederland. Die dingen zijn prima te vinden en één van mijn links was ook in Nederland. Je krijgt altijd je geld terug op AliExpress als iets niet aankomt, dus ik vind je argument eerlijk gezegd ook nog eens getrol ook.
De Chinesen willen kosten wat het kost Covid 19 buitenhouden. Gaat niet lukken met de nieuwe Omikron varianten, zeer besmettelijk. Ondertussen staan de containers verzameld op de haven van Shanghai. Er is iets mis in het Covid beleid van dat land en wil natuurlijk niet dat mijn spullen in 1 van die containers zit. Kan je lang wachten.

Dus ja, als je mijn zorgen niet serieus neemt, dan is die uitspraak geheel voor jou. Feit is, dat in dat land, elk flatgebouw hermetisch wordt afgesloten, wanneer een kans bestaat dat eventueel 1 bewoner Corona heeft opgelopen. Geeft voor mij geen 100% zekerheid dat de spullen niet maandenlang in zo'n container blijven liggen en ondertussen heb je allang een andere dac gekocht.

Het risico op het mogelijk langdurig vertragen van spullen uit China is niet nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Mijn probleem is niet dat er voor en nadelen aan AliExpress zitten. Daarom kom ik met meerdere alternatieven. Mijn probleem is dat ik hier mensen aan het helpen ben en jij uit het niets in deze discussie inbreekt en je rancune tegen AliExpress begint te spuwen. Nogmaals: Doe jij de voorstellen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
@koraalvlinder
Gewoon even fyi: de Hisense 50A7300F is weer €333 bij mediamarkt. Ik noem dit even omdat je het eerder in dit toch een goede aanbieding noemde
https://www.mediamarkt.nl...nse-50a7300f-1684387.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraalvlinder
Bedankt voor het zoeken naar de HDMI-audioextractor @dmantione @boeke209.

Inmiddels is het echter niet meer nodig, want ik krijg binnenkort een koptelefoon met Bluetooth (verjaardagscadeau) ;).

Ik denk dat ik in de winkel naar een ‘50 inch heb gekeken @benbaba, ook heb ik winkels aangeschreven voor de U7QF. Die is helaas moeilijk te verkrijgen voor een mooie prijs.

(Tenzij de website tvoutlet betrouwbaar is, maar dat lijkt er niet op.)

De aanbieding die je aanhaalt heb ik inderdaad gezien @GAIAjohan, toch twijfel ik nog steeds.

Dat is omdat deze televisie in de aanbieding is voor 588 euro: https://www.coolblue.nl/product/879200/lg-50nano886pb.html

(Ik heb een LG Nano in de winkel gezien en vond het beeld heel mooi plus dat het 100hz heeft).

Mijn budget is inmiddels 600 euro. Is bovenstaand toestel dan de beste koop voor die prijs..? Of zijn er nog betere op de markt?

[ Voor 6% gewijzigd door koraalvlinder op 27-05-2022 22:58 ]

Pagina: 1