Hé hoi, ik begin even hiermee: ik heb zeer weinig verstand van computers dus ik hoop dat iemand met me mee wil denken en eventuele oplossingen in simpele niet-computer-kenner-taal kan opschrijven
Ik ben ook nieuw op dit forum dus ik hoop dat dit de goede plek is voor deze vraag.
Ik heb sinds kort een Acer Aspire 5 A517-52-52U6 en wil deze via HDMI verbinden met mijn Finlux FL4335UHD tv. Hiervoor had ik een oude lenovo G50-70 waarmee dit probleemloos lukte.
de specs van de acer:
Windows 10
Processor Intel Core i5
Intern werkgeheugen (RAM) 8 GB
Totale opslagcapaciteit 512 GB
Videokaart chipset Intel Iris Xe Graphics
Met mijn nieuwe laptop echter niet
. Hij maakt wel verbinding met de TV maar het beeld flikkert. Soms doet hij het een paar minuten wel gewoon goed, maar meestal is het echt om de 5 seconden, een fractie van een seconde zwart beeld. Ook zit er soms midden in het beeld een horizontale 'streep' van een millimeter over de hele breedte van het scherm. Aangezien het met mijn oude laptop wel gewoon werkte dacht ik al dat het niet aan de kabel lag, maar voor de zekerheid toch een nieuwe kabel gekocht en alle hdmi poorten (de tv heeft er 4) en kabel omdraaien geprobeerd, het probleem blijft. Verder heb ik braaf alle updates gedaan en ook bij de tv gekeken of die updates nodig had maar dit was niet het geval. De tv werkt verder ook prima, en als ik via chromecast iets kijk is het beeld gewoon goed, het flikkerende beeld is echt alleen bij de hdmi verbinding.
Ik ben met de laptop terug gegaan naar Coolblue en heb een nieuwe van ze gekregen, aangezien het volgens de jongens in de winkel klonk alsof de HDMI poort niet goed werkte. De nieuwe heeft echter precies hetzelfde probleem (sorry coolblue) dus dat lijkt me net iets te toevallig om aan de laptop zelf te liggen. Dus ik vermoed/hoop dat het toch iets met de instellingen te maken heeft?
Ik vind het vooral bijzonder dat het bij mijn oude lenovo laptop wel gewoon werkte, je zou denken dat het met een nieuwe, dure, goede laptop beter zou moeten worden ipv slechter
. Is het een mogelijkheid dat mijn nieuwe laptop te 'goed' is voor de tv? Ik heb zitten klooien met de scherm resolutie maar heb geen instelling gevonden die echt verbetering opleverde. Het zou kunnen dat ik de magische combinatie nog niet heb gevonden? Zou het kunnen dat mijn nieuwe laptop een te hoge resolutie heeft voor mijn redelijk simpele (smart) TV, of is dat niet hoe dit werkt?
Nu mijn echte vraag: Heeft iemand een idee wat ik nog meer kan proberen om gewoon fatsoenlijk stabiel beeld te krijgen? Alvast heel erg bedankt!
Ik heb sinds kort een Acer Aspire 5 A517-52-52U6 en wil deze via HDMI verbinden met mijn Finlux FL4335UHD tv. Hiervoor had ik een oude lenovo G50-70 waarmee dit probleemloos lukte.
de specs van de acer:
Windows 10
Processor Intel Core i5
Intern werkgeheugen (RAM) 8 GB
Totale opslagcapaciteit 512 GB
Videokaart chipset Intel Iris Xe Graphics
Met mijn nieuwe laptop echter niet
Ik ben met de laptop terug gegaan naar Coolblue en heb een nieuwe van ze gekregen, aangezien het volgens de jongens in de winkel klonk alsof de HDMI poort niet goed werkte. De nieuwe heeft echter precies hetzelfde probleem (sorry coolblue) dus dat lijkt me net iets te toevallig om aan de laptop zelf te liggen. Dus ik vermoed/hoop dat het toch iets met de instellingen te maken heeft?
Ik vind het vooral bijzonder dat het bij mijn oude lenovo laptop wel gewoon werkte, je zou denken dat het met een nieuwe, dure, goede laptop beter zou moeten worden ipv slechter
Nu mijn echte vraag: Heeft iemand een idee wat ik nog meer kan proberen om gewoon fatsoenlijk stabiel beeld te krijgen? Alvast heel erg bedankt!
[ Voor 2% gewijzigd door stressytessy op 28-04-2022 00:33 . Reden: toevoeging over chromecast ]