Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-09 18:02
Mijn vraag
Weet iemand of er bepaalde instellingen zijn in Google Photos, waarmee je foto’s van personen kan delen met anderen? Ik kan namelijk wel automatisch alle foto’s van onze kinderen delen met m’n vriendin. Andersom lukt dat niet. Ik heb alle instellingen nagelopen en gelijk gehouden, naar het lukt niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Google Photos is volgens mij hardware onafhankelijk. Zelf gebruik ik een iPhone 12 max (voorheen andere iPhones en Google Pixel 4a). M’n vriendin gebruikt een Google Pixel 4a.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De support pagina van google geeft aan dat het delen van gezichten met personen, zou moeten kunnen. Link. Ik heb de vraag aan Google gesteld via de Pixel 4a, maar (terecht?) stelde Google dat dit geen Pixel 4a probleem is, maar een algemeen probleem - en Google sloot de vraag af als opgelost.

Wat meer context:
Er wordt automatisch een backup gemaakt van al mijn foto’s naar oa Google Photos. Vroeger gratis, nu heb ik een abo erop genomen omdat gezichtsherkenning zo goed is en ik al jaren foto’s erop heb staan. Ik deel dus automatisch alle foto’s van onze kinderen (‘partner sharing’. Heel makkelijk dus.

Andersom kan ik vanaf haar Google account geen foto’s delen van alleen onze kinderen met mij delen. Ze heeft alleen de optie om alle foto’s te delen vanaf een bepaalde datum.

We hebben allebei gezichten groeperen aan staan. Verder alle settings gelijk gehouden. Hieronder wat screenshots. Ik heb beide talen op Nederlands gezet voor het gemak van vergelijken.

Heeft iemand een idee waar de instellingen zitten om foto’s te delen van alleen bepaalde gezichten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qnvY91IItURws9kcLyhxeZJxPU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EagS5IBc6IwUYjOokrQMcevy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXZZXApf8b3BVbM_hiQjpBI42Pg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CnlbQkE7WwzsfcW3yflq0s2d.jpg?f=fotoalbum_large