Vraag

• mldot.be
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-06 13:04
Hallo, ik ben opzoek naar een vervanger voor mijn Nokia 6.1 uit 2018. Deze begint nu toch wel wat traag te worden. Ik ben totaal niet bekend wat er met Android na 2018 is gebeurd, ik ben voornamelijk een Apple gebruiker. Waarom zoek ik dan een Android telefoon? Ik heb wel een aantal Google en Nest apparaten in huis, wat Chromecasts enzo. Ik merk dat het wel fijner werkt vanop een Android toestel om die zaken in te stellen en te gebruiken.

Ik zoek een?
Android toestel met de nieuwst mogelijke versie binnen mijn budget, ik hoop 12 maar realistisch gezien 11. Een toestel dat de maandelijkse updates van Android ontvangt en liefst nog een toekomst heeft op een nieuwere major Android versie. Software ondersteuning vind ik belangrijker dan pure performance.

Wat is je budget?
200-250 (niet vast maar 300 is echt te veel)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Websites browsen, Bose Music app, via verschillende TV apps (Ziggo, Telenet, HBO Max, ...) casten naar Chromecasts. TV apps zouden vloeiend moeten werken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Iets van Nokia omwille van Android One? Is dat nog relevant of zijn er nu ook andere fabrikanten die het ook goed doen? Ik zag dat Samsung ook een soort van commitment gegeven heeft om langer software updates aan te bieden maar hoe pakt dat uit in de praktijk? De Nokia kreeg tijdens zijn periode van support vrijwel maandelijks de Android security updates, bv in mei die van april maar goed, het kwam wel.

Bedankt!

- Maarten

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:33
Samsung A52 krijgt maandelijks updates voor 5 jaar na release en is nu een jaar uit. Kwam met Android 11 en krijgt tot Android 14.
Half jaar later kwam de A52s, zit rond de 300 Euro, met name processor is stuk sneller.
pricewatch: Samsung Galaxy A52s 5G, 6GB, 128GB opslag Paars

• mldot.be
Dat ziet er een mooie belofte uit. Ik zie dat er ook een Samsung Galaxy M52 is, iets goedkoper. Wat is het verschil tussen de A en de M serie? Ik zie dat de A52 wel een beter scherm heeft. Is er nog verschil in update beleid tussen deze series?

• swhnld
M series hebben een ander update beleid, kwartaal updates voor 4 jaar.
Op de toestel pagina staat updates tot november 2025 gegarandeerd onder de specs uitvouwen:
https://www.samsung.com/n...ack-128gb-sm-m526bzkdeub/
En:
https://security.samsungmobile.com/workScope.smsb

Overigens, de gewone A52 is goedkoper met 269 Euro dan de M52 voor 275 Euro...

[Voor 15% gewijzigd door swhnld op 29-04-2022 15:00]

• mldot.be
Ik ben toch voor een Nokia gegaan, meer bepaald de X10. Samsung met al de apps die je niet gebruikt en dat je dan meteen op een nieuwe telefoon meteen met de grote schoonmaak moet beginnen. Nee, echt geen Samsung voor mij.

De Nokia X10 is zeker niet de snelste maar gezien ik van een 4 jaar oude telefoon kom, is het voor mij meer dan snel genoeg. Multitasken is voor mij niet nodig, games ook niet. De goede software ondersteuning is voor mij belangrijk. Meteen na het aanzetten een update naar Android 12 gekregen.

Prima voor mij!

• swhnld
Mooi dat je er uit bent, geniet ervan!

X10 is van juni 2021, en volgens mij garandeert Nokia 3 jaar updates, dus kun je de komende ruim 2 jaar weer vooruit met updates.
Maar gezien je huidige toestel verwacht ik dat je met deze ook wel weer 4 jaar kunt doen, zo lang blijft Android 12 wel ondersteunt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee