Toon posts:

pc blijft crashen sinds update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Update ik me machinetje naar wat nieuws...blijft dat ($*&%# ding steeds crashen / freezen.

Huidige hardware:
Amd 1.4Ghz 133Mhz
512 Mb ram 133Mhz
Asus V7700 Pure GF2 videokaart
Asus A7V133-C Mobo (Ik heb die onboard sound uitgeschakelt in bios)
SoundBlaster live
3com netwerkkaart

Heb ik al die shit erin zitten....krijg ik gelijk elke keer de 1e minuut van het gamen een lockup. Geweldig *not*. Vraagt er iemand wat voor voeding + cpu + videokaart ik heb. Ik vertelt. Krijg ik te horen dat ik een betere voeding moet halen omdat deze me CPU + videokaart niet aan ken ofzo. Dus ik vandaag een 300Watt voeding gehaalt. Erin geschroeft...en ja hoor #$%^# nog steeds lockups..ik snap er geen hol van. Enigste waar ik aan denk is dit +3.3v wat "Out of threshold" is volgens me Asus Probe (see fig)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ixari/mobo/volt-prob.jpg

Tjah nu weet ik niet hoe ik het fix, of wat het doet, en of het wel daardoor komt. Iemand suggesties waar het aan kan liggen?

Kenmerken tijdens lockup.
-Geluid hangt (ik hoor steeds een lange piep)
-Muis reageert niet meer
-Daarna kapt alles ermee en druk ik maar op reset :\

Thnx bij voorbaat

• Jagermyster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 06:44
Geluidskaart ff in een ander slotje prikken....

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

live ware 3 :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Je kunt het wel laten negeren door gewoon het vinkje dat voor 3,3volt staat weg te halen.
Dan zeikt ie tenminste niet meer. :)
En anders, moet je ff in je moboboekje kijken, daar staat vast en zeker de plaats waar de jumper zich bevindt.
(die voor het voltage te regelen, als het goed is kun je hem op 3,3 3,45 en 3,6 zetten.)

Gewoon ff terugzetten naar 3,3 dan. :)

• Tenesmia
  • Laatst online: 08-08 14:34

Tenesmia

First Sergeant

Probleem is Live! + Asus V7700 !!

heb ik ook gehad, ongeveer om de 10 min een complete lockup wat je ook doet. Het gaat gewoon niet samen.
Zoek maar eens met google naar die combi, vind je sites waar duizenden mensen staan met dit probleem :( !!!!

Ad Astra Per Aspera

Verwijderd

Topicstarter
aaaaaaaaah dat meen je niet? Uhm..wat voor geluidskaart heb jij nu? Ik mot wel een goeie hebben niet zo'n 1 bit tering kaartje waar je enkel mono door hoort.

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

(edit)Ha ha, dat zij ik dus al ... het is trouwens alleen zo met Asus Mobo's .. misschien is dat het verschil ? )

ik heb een Terratec DMX X-fire 1024 ...
bevalt uitstekend .. beter geluid dan live als het aan mij ligt, en sinds het moment dat ik dat kaartje erin heb zitten, is mijn systeem zo stabiel als wat ! :7 dat moet het echt zijn... !

Ad Astra Per Aspera

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 19:24 schreef Kuijpmans het volgende:
Probleem is Live! + Asus V7700 !!

heb ik ook gehad, ongeveer om de 10 min een complete lockup wat je ook doet. Het gaat gewoon niet samen.
Zoek maar eens met google naar die combi, vind je sites waar duizenden mensen staan met dit probleem :( !!!!
Hmm, waarom heb ik dit probleem dan niet?
Enige geluidskaart wat ongeveer hetzelfde is als de Live, is de Terratec DMX X-fire.
Hmm, nee, die is eigenlijk beter -> Ondersteunt ook a3d!! :)
Kost wel ongeveer hetzelfde als een Live...

• volder
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:06
ik heb ook een Asus v7700 en een live.
Standaard gaf dit wel problemen maar na het halen van een update voor de live kaart is alles hier verholpen.

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

bij mij niet :( alles geprobeerd, nieuwe drivers ( Liveware 3 was het ofzo ? ) en de hele shit --> niks werkte ..
maar volder, heb jij ook een asus mobo als ik vragen mag ?

Ad Astra Per Aspera

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

ASUS mobo's hebben vaak een hogere 3.3V waarde.
Dit is om de stabiliteit te BEVORDEREN. Dus daar moet je geen zorgen over maken.

Bij mij zit de 3.3V op 3.5V ( ook asus mobo ).

Ik gok trouwens ook op die Live! + Asus V7700.
Haal es je Live! eruit. Game dan es.
Als ie dan goed werkt heb je prijs :)
Dan zoeken naar andere drivers of een andere oplossing.
Of in het slechtste geval andere soundkaart of beeldschermkaart.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het gevoel dat het aan me USB + geluidskaart ligt. Ik had me G-Force namelijk iets eerder gekocht en nog ff in me oude systeempie gestoken en toen speelde ik ook altijd met Asus v7700 + Live en heb nooit een crash of lockup erdoor gehad. Wat ik nu heb is dat me muis en me geluid ermee kappen en dan ken ik meestal nog ff doorlopen en daarna crashed de rest.

Ennuh Volder.... "na het halen van een update voor de live kaart" driver update neem ik aan?
Pagina: 1