Vraag omtrent nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:
  • 1.179 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naomi eshuis
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 07-07-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PMsCJz9gTP9Tc6J1xcEEBFXG-KY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AALv4Z0hkVei3eatowncISeu.jpg?f=fotoalbum_large

Hallo tweakers,

Gisteren heb ik mijn nieuwe pc in elkaar gezet, booten vanuit de usb die ik had was niet een succes en in de bios stond eigenlijk alles goed. Alleen na het opnieuw opstarten kwam er op de moederbord een rood lichtje tevoorschijn: VGA, gpu eruit gehaald en weer opnieuw erin gezet en toen kwam er weer beeld, maar het is nu 5 van de 10 keer wel beeld en de overige geen beeld en blijft de pc zichzelf uitschakelen en inschakelen en ik heb geen enkel idee meer wat te doen..

Specs:
I5 12600K
Gigabyte Z690 Gaming X
Rtx 3070 Ti
Intel 660P 1TB
Lpx 2x8GB 3600 mhz
Nzxt flow case
Cooler master mwe 850W gold v2

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

*knip* Als je niks nuttigs toe te voegen hebt, zeg dan niks.

[ Voor 66% gewijzigd door Blaat op 27-04-2022 12:20 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:12

HugoBoss1985

Xenotech

Als het kan niet de pci-e kabel naar je grafische kaart "daisy chainen".
Oftewel 1 kabel per connector op de kaart gebruiken i.p.v. één kabel met 2 aansluitingen voor beide connectoren op de kaart.
Je voeding heeft volgens mij 2 pci-e kabels; gebruik ze dan ook beide.
Niet dat dit het probleem persé veroorzaakt maar dit altijd toepassen is mijn advies ;)

[ Voor 43% gewijzigd door HugoBoss1985 op 27-04-2022 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:07
Is het BIOS van het moederbord up to date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

HugoBoss1985 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 11:44:
Als het kan niet de pci-e kabels naar je grafische kaart "daisy chainen".
Oftewel 2 kabels per stekker op je kaart gebruiken i.p.v. één kabel met 2 stekkers.

Niet dat dit het probleem persé veroorzaakt maar dit altijd toepassen is mijn advies ;)
Tenzij de PSU een specifieke high-power GPU-output heeft, toch? En daar lijkt die kabel wel op.
CodeCaster schreef op woensdag 27 april 2022 @ 11:44:
[mbr]*knip* Als je niks nuttigs toe te voegen hebt, zeg dan niks.[/]
@Blaat Hoewel misschien te ludiek verwoord, vraag ik me oprecht af of de kleur van de koelvloeistof zo hoort. Er kan ook gewoon een temperatuurbeveiliging aanslaan.

Als het een beeldschermpje is op de CPU, dan heb ik niks gezegd.

[ Voor 30% gewijzigd door CodeCaster op 27-04-2022 12:55 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-09 16:25
Corsair geheugen toevallig? Niet de meest stabiele keuze tegenwoordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naomi eshuis
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 07-07-2022
Uszka schreef op woensdag 27 april 2022 @ 11:46:
Is het BIOS van het moederbord up to date?
Nee dit nog niet gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Ik zou daar nog even goed mee oppassen met een pc die zichzelf uitschakelt/opnieuw opstart...

Je krijgt een rood vga lampje op het moederbord: ga daar (iets met de grafische kaart) dan even vanuit.
Probeer het eerst eens met 2 pci-e kabels i.p.v. 1.

[ Voor 26% gewijzigd door HugoBoss1985 op 27-04-2022 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08:50
Ik zou proberen bios updaten en ram eerst instantie xmp uitschakelen. Heb dit met een corsair ram kitje gehad maar kan natuurlijk van alles zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChronoTtrigger
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 27-02 00:42
Back 2 the basics.

Alles weer uitbouwen. Opzetten op de mamaplank doos. En kijken of het dan wel werkt, zo niet steeds dingen uitsluiten d.m.v. testen zonder videokaart, 1 reepje ram etc.

Dit alles voordat je je BIOS-update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn advies is sowieso om je moederbord op elk plekje vast te schroeven binnen je case. Dan zit je mobo wat stabieler, maar is ie ook op meerdere punten geaard. Nu lijkt dat niet het geval, als ik wat inzoom op de foto’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Zo te zien missen er ook een aantal schroefjes waarmee het moederbord in de behuizing vast zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
HugoBoss1985 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 11:44:
Als het kan niet de pci-e kabel naar je grafische kaart "daisy chainen".
Oftewel 1 kabel per connector op de kaart gebruiken i.p.v. één kabel met 2 aansluitingen voor beide connectoren op de kaart.
Je voeding heeft volgens mij 2 pci-e kabels; gebruik ze dan ook beide.
Welk rood lichtje gaat er branden?
Wat staat erbij,heb je eventueel een foto van dichtbij het lampje?

Dit zou ik ook zeker proberen, 2 aperte PCIe kabels, niet 1 met 2 aansluitingen.
Deze kaart vraagt nogal wat stroom en dat gaat niet goed met 1 kabel.
Hopelijk helpt dit🙂

Als je vermoed dat het de gpu is,test dan zonder, cpu heeft een gpu ingebouwd,daarmee kan je dan kijken of het systeem wel normaal werkt.

En XMP uitschakelen indien die aanstaat.

Tip als je dat red qua lengte van de slangen, plaats de radiator met de aansluiting van de slangen naar beneden, dat is beter voor de pomp.

YouTube: STOP DOING THIS!!!!!!!

[ Voor 28% gewijzigd door freaky35 op 27-04-2022 13:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:40

br00ky

Moderator Harde Waren
CodeCaster schreef op woensdag 27 april 2022 @ 11:46:
[...]

@Blaat Hoewel misschien te ludiek verwoord, vraag ik me oprecht af of de kleur van de koelvloeistof zo hoort. Er kan ook gewoon een temperatuurbeveiliging aanslaan.

Als het een beeldschermpje is op de CPU, dan heb ik niks gezegd.
Dit is een AIO met RGB verlichting. Je ziet nog net NXZT doorschemeren. Ik denk dat daar de verwarring ligt ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cpt.nIX
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-09 10:13
Even een gekke vraag misschien: Maar zit je rechter GPU voedingsstekker niet op de kop erin? Ik zie op de linker het locking-clipje zeer duidelijk, maar op de foto die je hebt geplaatst zie ik de rechter niet. Wel tekst. Die zit volgens mij tegenover het clipje. Zou kunnen verklaren dat je moederbord een VGA-foutmelding geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Cpt.nIX schreef op woensdag 27 april 2022 @ 18:07:
Even een gekke vraag misschien: Maar zit je rechter GPU voedingsstekker niet op de kop erin? Ik zie op de linker het locking-clipje zeer duidelijk, maar op de foto die je hebt geplaatst zie ik de rechter niet. Wel tekst. Die zit volgens mij tegenover het clipje. Zou kunnen verklaren dat je moederbord een VGA-foutmelding geeft.
Goed gezien :P dat kan dus fysiek ook gewoon passen (zonder hamer :+ ) ?
Ik dacht dat computer stekkers wel redelijk "fool proof" waren.

[ Voor 5% gewijzigd door HugoBoss1985 op 27-04-2022 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Goed gezien,die zit er zo te zien op de kop in.
Dan is het hopelijk stekker omdraaien en erin drukken en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:34
Niet alleen de PCI-e voedingsstekker. De 8pin CPU ook zo te zien. Clipje hoort naar boven te wijzen aan de lay out van het moederbord te zien (althans zo lijkt het op de foto).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Acid Vendetta schreef op woensdag 27 april 2022 @ 18:19:
[...]

Niet alleen de PCI-e voedingsstekker. De 8pin CPU ook zo te zien. Clipje hoort naar boven te wijzen aan de lay out van het moederbord te zien.
Dat kan ook gewoon de verbinding zijn wat van 2x4 1x8 pin maakt :P
Het lijkt mij ook te smal om het clipje te zijn.
Als je heel goed kijkt zie je dat het clipje het wit van de achtergrond "doorbreekt".
Deze lijkt dus gewoon goed te zitten (kan fysiek volgens mij ook niet verkeerd, zonder hamer :+ ? ).
Alleen de 2x4 i.p.v de 1x8 gebruiken is dan weer niet wenselijk (mits dat nu het geval is!).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sNLaeuTJsjfBHctQZGCF0gKLMXg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8QhACSv7aTEu86Q4uAGOO1fm.webp?f=fotoalbum_large

Wellicht niet nodig voor een 12600k, maar...
Ik zou persoonlijk alles aansluiten, de voeding heeft ook de nodige kabels/stekkers aanwezig.
1x4pin(van de 4+4) en 1x8pin aansluiten op het mobo.

[ Voor 59% gewijzigd door HugoBoss1985 op 27-04-2022 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.nIX
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-09 10:13
Acid Vendetta schreef op woensdag 27 april 2022 @ 18:19:
[...]

Niet alleen de PCI-e voedingsstekker. De 8pin CPU ook zo te zien. Clipje hoort naar boven te wijzen aan de lay out van het moederbord te zien (althans zo lijkt het op de foto).
Zou kunnen verklaren dat de stekker scheef lijkt te zitten?

En voor degenen die zeggen "dat hoort niet passen zonder hamer", hier heeft vrouwlief het ook al eens voor elkaar gekregen om de 4p CPU power op de kop er in te krijgen. Zonder hamer. Gewoon duwen, want dat p**** ding hoort daar toch in? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:34
Of het ligt aan de lens van de camera (wat bol). Het lijkt er niet helemaal lekker in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Cpt.nIX schreef op woensdag 27 april 2022 @ 18:42:
[...]

Zou kunnen verklaren dat de stekker scheef lijkt te zitten?

En voor degenen die zeggen "dat hoort niet passen zonder hamer", hier heeft vrouwlief het ook al eens voor elkaar gekregen om de 4p CPU power op de kop er in te krijgen. Zonder hamer. Gewoon duwen, want dat p**** ding hoort daar toch in? 8)7
T.o.v. van elkaar zitten ze iets scheef, dat is normaal.
Omdat ze aan de kant van het clipje (de clipjes) niet tegen elkaar aan gehouden worden.
Aan de verbindingskant wél.
Dat (die verbinding van 2x4) is de onderkant op de foto.
Aan de kant van het clipje worden ze dus door bovenstaande iets uit elkaar gedrukt en dat zien we op de foto.

Wanneer je het met kracht moet forceren klopt het meestal niet.
Maargoed, ik moet soms ook stoeien met een ATX24pin connector, vooral om het ver genoeg erin te krijgen dat het clipje de connector kant in haakt :P

Als we het toch over vrouwen hebben, ander onderwerp... maar daar moet je niets mee forceren :+

[ Voor 11% gewijzigd door HugoBoss1985 op 27-04-2022 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:39

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik zou de graka eruit halen en de hdmi kabel op het moederbord aansluiten en zien dat je zo kunt booten en windows kunt installeren. Daarna pas terug de pc afzetten en de graka installeren en zien of je nog problemen hebt.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

@Naomi eshuis Ik ben benieuwd hoe het systeem zich nu gedraagt.

En ik denk ook steeds dat het misschien bijzonder is dat er geen vuurwerk uit de videokaart (de verkeerd geplaatste connector) is gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucasvisser
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 02-11-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LMiZ46IK2DudC2dE1dny0aw6Fh8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6C5eCW4TQY1i9oIOtjIznD1l.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb een nieuwe pc en ben nog maar 13 dus snap niet goed of ik er een m.2 ssd in kan doen en waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:38
Videokaart er even uithalen en opnieuw erin het kan zijn dat hij niet goed in het slot zit ondanks dat het wel zo lijkt.

Ook niet de power van de videokaart gaan doorlussen.

Opmerking: je kastkoelers zijn fout aangesloten waardoor je een herrie krijgt met weinig koeling.
Je waterkoeling hoort naar buiten te blazen en die anderen naar binnen, de koeler aan bovenkant voegt niks toe en die andere aan de achterkant ook weinig, je pc zal er niet koeler door worden doordat luchtstromen tegen elkaar in werken.

[ Voor 10% gewijzigd door mr_evil08 op 02-11-2022 15:25 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:28

Dhrax

Prog Lord

Kleine tip, draai je radiator om zodat de slang uiteinden aan de onderkant zitten. Dit voorkomt lucht in de loop en het hele gebeuren zal uiteindelijk ook beter koelen een langer meegaan.

Het is wel even wat passen en meten maar het moet in die H510 case (als ik het goed zie) passen met de slangen aan de onderzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-09 16:19
@mr_evil08 WC hoort helemaal niet naar buiten te blazen, je blaast dan warme lucht over je rad. Lucht langs een rad warmt relatief weinig op (zeker deze opstelling).

Verder zou ik front in, en de andere 2 uit. Liefst nog 2 aan de onderzijde als intake.

@Dhrax Ik weet niet zeker welke kraken dit is maar deze heeft toch gewoon de pomp in de cold plate zitten? Zo ja dan zie onderstaande filmpje en is dit prima. Zo niet dna heb ik niks gezegd

YouTube: STOP DOING THIS!!!!!!!

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:13

Bolletje

Moderator Harde Waren
Hierbij gesloten, is verwarrend omdat het een oud topic is.

@Lucasvisser graag even een nieuw topic openen. Graag dan even verduidelijken welke computer je hebt.
Het lijkt om een Acer H11H4-AD moederbord te gaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.