Toon posts:

post weg? ip vrijgeven dmv stekker eruit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is het mogelijk dat als je de stekker van de kabel modem (terrayon) eruit trekt, alles vrij te laten geven..
normaal in windows onder winipconfig en dan "release all".
Is dit zelfde effect te bereiken door de stekker van kabelmodem eruit te trekken.

en verwijder deze post nou niet :( want dit is bloed serieus.

Verwijderd

Topicstarter
weet nou echt niemand dit???
kan niet.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
waarom wil je dit???? :?
en nee als je de kabel ruit trekt het ie nog steeds hetzelfde ip, maar je verbinding is dan een tijdje weg....

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Topicstarter
zo is het makkelijker.
en ik heb het niet over het ip. maar over het feit dat de kabelmodem zich vasthoud aan een bepaalde netwerkaart met een bepaald mac adress. misschien dat je op deze manier makkelijk van nic kan wisselen

• elgringo
nee dat kan niet. Moet je met je kabelexploitant over bellen....

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

ik heb begrepen dat het modem je netwerkkaart mac-adress 3 to 4 weken vast houd. (dan is het pas uit zijn geheugen)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Op vrijdag 24 augustus 2001 19:30 schreef Duur het volgende:
ik heb begrepen dat het modem je netwerkkaart mac-adress 3 to 4 weken vast houd. (dan is het pas uit zijn geheugen)
3 tot 4 weken? Langer zelfs. Kwam vorig jaar na 6 weken vakantie terug en nog steeds hetzelfde ip. Ligt ook aan je provider als er in die periode gerommelt wordt met ip adressen zou het wel eens zo kunnen zijn dat je ip inderdaad veranderd wordt.
Op dit moment is mijn ip maar 1 of 2 keer veranderd en 1 keer was omdat ik toen mijn terayon modem kreeg.

• elgringo
Op vrijdag 24 augustus 2001 19:34 schreef marshal het volgende:

[..]

3 tot 4 weken? Langer zelfs. Kwam vorig jaar na 6 weken vakantie terug en nog steeds hetzelfde ip. Ligt ook aan je provider als er in die periode gerommelt wordt met ip adressen zou het wel eens zo kunnen zijn dat je ip inderdaad veranderd wordt.
Op dit moment is mijn ip maar 1 of 2 keer veranderd en 1 keer was omdat ik toen mijn terayon modem kreeg.
Het ip wordt bij sommige kabelexploitanten gegeven op mac-adres. Als je dus wilt internetten met een andere netwerkkaart zul je dit door moeten geven. Je ip zal dus een lange tijd hetzelfde zijn (maand tot enkele jaren )

Bij essent @home gaat het op pc-naam. Als deze anders is krijg je geen IP.

Pagina: 1