vloerverwarming eerste verdieping

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RDIK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:06
Beste allemaal,

Ik lees al heel wat tijd hier mee op het forum. We zitten zelf nu ook midden in het ontwerpproces van onze verbouwing. Hier zijn we voor een heel groot deel uit, alleen qua verwarming krijg ik te veel tegenstrijdige verhalen van wat ik hier lees en van installateurs.
Onderstaand is de verdieping zoals hij moet gaan worden.
Omdat de afwerkvloer (laminaat met ondervloer) op de hele verdieping er uit gaat en er pvc voor in de plaats gaat komen, wil ik ook graag vloerverwarming leggen. Mijn hele begane grond heeft al vloerverwarming en badkamer heeft al vloerverwarming, waardoor de stap naar een TL verwarming heel klein wordt.

Nu is mijn vraag hoe ik het beste die vloerverwarming kan realiseren. Mijn huis is van 1996 en heeft betonnen vloer. Met de renovatie van de badkamer zijn de nieuwe leidingen van de cv ruimte naar de badkamer onderin de cementdekvloer gelegd. Hierdoor wil ik het risico van verwarming infrezen niet nemen.
De ruimte die ik heb voor het inbouwen van vloerverwarming is maximaal 30mm als pakket incl afwerkvloer bovenop mijn bestaande cementdekvloer, zonder dat ik in de problemen kom met de dorpels van het toilet en de badkamer.

Alvast bedankt voor jullie adviezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9RGd_dqWQKXkgt9uICqCF--Gge0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cEPRMS8pVrddzwAdeVl9xwfF.jpg?f=user_large

Alle reacties

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:30
vraagje kan het stuk tussen de badkamer en je cv hok er uit hakken ?
is het zand cement. of is het beton ? dan is het probleem opgelost.
bij zandcement met de hand hakken en met beleidt. (beton vergeet het maar. )
eventuele leidingen die je raakt kan je laten herstellen door de loodgieter.
dan kan je de rest van je vloer gewoon infrezen. of bij zand cement alles eruit hakken.
bij beton zal je het in drie centimeter proppen. en kom je uit bij droogbouw.
https://www.droogbouw-vlo...8B-gTloAAejAaApyyEALw_wcB

andere opties zijn een ltv radiator. zoals radson u2 low. (wel heel ander verhaal)

• TweakHm
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 25-01 12:05
Vraag is ook hoe je uiteindelijk de warmte gaat opwekken, wil je al rekening houden met bijvoorbeeld het gebruik van een warmtepomp ?
Dan moetje optimaliseren voor max 30-35 graden watertemperatuur en hoge flow.

Er zijn ook opbouw systemen beschikbaar welke op de bestaande vloer geplaatst worden en dat afgewerkt met egaliseer, dat zit je volgens zeggen op 15 mm opbouwhoogte (b.v. Speetile 12 van Warpsystems.) nadeel is dat het 10-12 mm buis is. Infrezen is meestal 14-16mm buis.

• RDIK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:06
Vrij kappen zou misschien wel lukken. Maar de leidingen zullen dan dan wel op dat stukje hoger liggen dan in het andere stuk ingefreesde.
Qua verwarming is het inderdaad de bedoeling om met een L/W warmtepomp te gaan werken met onderdaad 30-35 graden.
Omdat het slaapkamers zijn vroeg ik me af of je met een wrapsystem of met een droogbouw systeem toch niet prima zou kunnen werken, aangezien je het er toch geen 20 graden wilt hebben.

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:30
enne was er niet zoiets als een regelgeving met legionalla koud water langs vloerverwarming.
(ja je water leiding isoleren is ook nog wel verstandig. of dat voldoende is geen idee)
hoe het precies zit moet je even navragen bij de loodgieter/instalatuer.
(de regels zijn bij mij een beetje weggezakt.)

[ Voor 8% gewijzigd door miciel op 28-04-2022 10:26 ]