Hulp bij 'lakschade' aan achterkant (inclusief foto's)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HL1
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 13-06-2022
Dag allemaal, ik heb jullie advies nodig over een Mazda CX-3. Het betreft een tweedehands parallelimport auto. Aan de achterkant van de auto is deze 'lakschade' aanwezig. Zie de foto's hieronder. Naast dat de onderkant loslaat en er vocht in/uitkomt bij regen zie je erboven ook een donkere veeg.

Heeft iemand enig idee wat hiermee is gebeurd (overgespoten? schade?) en hoe dit stuk kan loslaten?

Alvast bedankt voor de hulp!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kn2kPcexqqVLM1TYJPiRnBFHRRE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RKQpFpDvMaMyM5FqGe4oTPhA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wBjuJxT6mqweGcUAsOXi8Oan8jA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JWF2y5htgahGNSTW5PBWDsy0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Q9sJcRHQmiPcziN0Bg0ClXs_x8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F0FJcnXosKiYopgJ0Xx5dH4v.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Parkeerschade waarschijnlijk.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HL1
@Marzman: is dit dan slecht gerepareerd dat het nu alweer losraakt en je die donkere veeg ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:57

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Yes, overgespoten op een snelle/goedkope manier.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

HL1 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 11:28:
@Marzman: is dit dan slecht gerepareerd dat het nu alweer losraakt en je die donkere veeg ziet?
Ja, of niet gerepareerd.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HL1
@teacher en @Marzman: Bedankt voor de input. Dan ga ik terug naar de dealer. Die had het erover dat er geen schade gereden was en dat de auto al zeker niet overgespoten was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:48
HL1 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 12:11:
@teacher en @Marzman: Bedankt voor de input. Dan ga ik terug naar de dealer. Die had het erover dat er geen schade gereden was en dat de auto al zeker niet overgespoten was.
Dan heb je een domme dealer. De meeste zullen geen uitspraken doen over dingen die ze niet met zekerheid kunnen weten.

De meeste zullen aangeven dat de auto "voor zover bij hun bekend" geen schade heeft gehad en niet is overgespoten.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Er zijn apparaatjes waarmee je de dikte van de laklaag kan meten. Daarmee kan je zien of het paneel is overgespoten, al hoeft dat niet op schade te duiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-05 16:19
Dat deel wat je op de foto hebt staan is (slecht) overgespoten en de lak krult hierdoor los van de onderlaag. Waarschijnlijk de originele lak. Je kan de tape rand van het afplakken nog duidelijk zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik weet niet zeker of het echt is overgespoten hoor? Dat deel bestaat namelijk uit zwart plastic en uit de fabriek loopt de lak dus tot in die hoek.
Het zou mij ook niet verbazen dat een aap met hogedrukreiniger de lans veel te dicht op de lak heeft gehad en deze er af heeft gespoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb sowieso bij de Mazda CX-serie wel meer "taperandjes" in de laklaag gezien, van gloednieuwe auto's ook, misschien is het dus géén herspoten deel.

Wat ik wel even zou doen is checken wat de BPM is die is afgetikt bij import met je kenteken op rdw.nl. Mijn vermoeden is dat ze een kleine schade hebben gecreëerd om de BPM te drukken (bekende importtruc, schadeauto) en deze zo goedkoop mogelijk hebben hersteld.

[ Voor 3% gewijzigd door pagani op 28-04-2022 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HL1
@pagani: Dat zou inderdaad ook het geval kunnen zijn. De bpm is ongeveer 900 euro goedkoper dan zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05:37

Youk

Volvo For Life

@pagani Ook bij gloednieuwe auto's kan het zijn dat er iets herspoten is. Mijn vader was vroeger vrachtwagenchauffeur en deed aan autotransport. Schades die bijvoorbeeld bij het transport ontstonden werden gewoon hersteld op dezelfde manier als dat je zelf zou doen als je schade hebt. Heb genoeg wagens zien passeren waar iets aan was.

Het is niet voor niets dat je vooral bij de duurdere auto's ziet dat ze enorm zijn ingepakt tegen transportschade. Maar zelfs dat kan niet alles voorkomen.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
HL1 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 23:23:
@pagani: Dat zou inderdaad ook het geval kunnen zijn. De bpm is ongeveer 900 euro goedkoper dan zou moeten.
Dat is geen schokkend bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08-05 16:32
TBTL schreef op woensdag 27 april 2022 @ 18:50:
Er zijn apparaatjes waarmee je de dikte van de laklaag kan meten. Daarmee kan je zien of het paneel is overgespoten, al hoeft dat niet op schade te duiden.
Succes op een plastic paneel.

Bpm? Alsof zo'n kleine schade ook maar enig verschil gaat maken op het bpm.

Hogedrukreiniger vind ik eigenlijk geen gekke suggestie. Het lijkt me eigenlijk niet overgespoten. Al is dat op foto's natuurlijk moeilijk te zien.
@HL1 Heb je ook foto's van verder weg? Zodat evt kleurverschil ook te zien is?

[ Voor 23% gewijzigd door WEBGAMING op 30-04-2022 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HL1
De panelen aan de achterkant hebben zeker kleurverschil in vergelijking met de rest. Op de foto's die ik heb gemaakt is dit helaas niet duidelijk te zien. Dus ik denk wel dat ze de achterkant hebben gespoten. De kleur neigt meer naar oranje dan naar soul red crystal.
Pagina: 1