Slot 1 processor uit mobo halen: hoe??

Pagina: 1
Acties:

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zit nu al een uur me suf te staren naar dat rare zwarte ding... Search levert alleen op dat ik iets met 'nipjes' moet doen? :?

Is er niet een guide ofzo met plaatjes?? Oh ja, hij moet uit een Gigabyte BX2000.

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Aan de bovenkant zitten idd 'nipjes' aan weerszijden. Die druk je in en je 'wriggelt' de proc rustig uit z'n slot. Moet lukken, gewoon ff goed kijken en proberen.

Systeem

• banaan-X
  • Niet online
Maar hoe krijg ik dan die poten die aan het mobo zitten aan de kant? Ik zou trouwens geen nipjes aan de bovenkant. :?

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Poten die aan het mobo zitten :? .. als je die zwarte 'houder' bedoelt die kun je los schroeven met een kruiskop schroevedraaier. Op iedere hoek zit een (meestal goudkleurige) 'schroef' ..

Je hoeft die houder er echter niet af te halen op de processor te verwijderen. Das echt heel simpel. Twee clipjes naar binnen duwen, beetje de CPU heen en weer bewegen (en omhoog trekken) en hij zou los moeten komen.

Suc6.

PC Specs

Verwijderd

Als je niet van die nipjes hebt dan heb je geloof ik een SECC-2 slot 1 (heb ik ook) ik heb m'n proc er uit gekregen door 2 fietsenbandenlichters (geweldig gereedschap ;) ) er tussen te steken, dan gaat hij wel los (boven in die pootjes steken)

• banaan-X
  • Niet online
Op vrijdag 24 augustus 2001 18:54 schreef Bomberman het volgende:
Poten die aan het mobo zitten :? .. als je die zwarte 'houder' bedoelt die kun je los schroeven met een kruiskop schroevedraaier. Op iedere hoek zit een (meestal goudkleurige) 'schroef' ..
Bij mij zitten er witte plastic verzonken pootjes die op die die poten aan het mobo vasthouden.
Maar volgens mij heb ik net ontdekt hoe het moet :)

Verwijderd

Echt heel makkelijk, twee knopjes (of nipjes, wat je wilt) indrukken en hel cardridge eruit trekken, je moet vaak wel flink wat kracht gebruiken, maar doe het wel met beleid. Die "paaltjes" moeten gewoon blijven staan natuurlijk. Als je goed kijkt zie dat die nipjes als het ware een soort hefboomsysteem is, je drukt hem aan de bovenkant in en aan de onderkant gaat de borging uit de connector, dus als je ze indrukt werkt het hetzelfde als een gewone agp of pci kaart,trekken dus!

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~roboord/fok/slot1.gif

Rood omcirkeld zijn de palletjes, deze moet je naar binnendrukken tot je klik hoort (en ze blijven zitten). Dan kan je die processor zo uit zn slot trekken.

Die benen er om heen moet je eerst van het mobo losschroeven, die zorgen er namelijk voor dat alles stevig staat. Je kan ze er daarna gewoon afhalen, ze zitten verder los.

/edit

beetje laat, maar ik heb wel een plaatje :)

• banaan-X
  • Niet online
Oke, het is gelukt!! (misschien had ik nog 5 minuutjes langer moeten staren :+ )

Ik moest aan beide zijkanten van die 2 zwarte houders die op het mobo zitten een 'klepje' naar achteren trekken, zodat het koelblok niet meer klem zat, (dus ik heb er ff 2 paperclips tussen geklemd toen ik die klepjes naar achteren had getrokken), toen kon ik m er gewoon als ware het een PCI-kaart uit zijn slot trekken.

Nu ga ik proberen om de fan eraf te halen... ;)

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 19:02 schreef banaan-X het volgende:

Nu ga ik proberen om de fan eraf te halen... ;)
Ow jee.... :)

• banaan-X
  • Niet online
Op vrijdag 24 augustus 2001 19:11 schreef SunStorm het volgende:

[..]

Ow jee.... :)
Alleen de fan, he! Moet heel simpel zijn: "Start by removing the fan cover off the heatsink. This is very easy to do and doesn't require any tools. Just apply some pressure on the little tabs on either ends of the fan housing and the unit will come off."

Ik drukken, maar er gebeurt niets... Hoe mat dat nou weer? :?

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Op vrijdag 24 augustus 2001 19:26 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Alleen de fan, he! Moet heel simpel zijn: "Start by removing the fan cover off the heatsink. This is very easy to do and doesn't require any tools. Just apply some pressure on the little tabs on either ends of the fan housing and the unit will come off."

Ik drukken, maar er gebeurt niets... Hoe mat dat nou weer? :?
Als het goed is, zit de fan met schroeven vast op je heatsink (bij mij tenminste :)). Gewoon even de schroeven eruit halen en je pikt hem er zo af.

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Hej dan weet ik dat ook weer... ik deed het normaal altijd met een breekijzer :)

• ReseT
  • Niet online
Probeer de heatplate maar niet eraf te halen dat is echt een ramp!

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:08

Beaves

Usque ad Finem

Als je een retail Intel CPU hebt, dus eentje die met een fan werd meegeleverd is het ook relatief makkelijk om de cooler eraf te halen. Je pakt een HD schroefje, dat leg je met de draad naar boven op een bureau en dan leg je daar de CPU op (de schroef in een van de 4 gaatjes leggen natuurlijk :) ). Dan een beetje hard duwen en de methode met alle 4 de gaatjes uitvoeren en de cooler is los.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• ReseT
  • Niet online
Op zaterdag 25 augustus 2001 21:40 schreef Beaves het volgende:
Als je een retail Intel CPU hebt, dus eentje die met een fan werd meegeleverd is het ook relatief makkelijk om de cooler eraf te halen. Je pakt een HD schroefje, dat leg je met de draad naar boven op een bureau en dan leg je daar de CPU op (de schroef in een van de 4 gaatjes leggen natuurlijk :) ). Dan een beetje hard duwen en de methode met alle 4 de gaatjes uitvoeren en de cooler is los.
Ehhm dat is voor een Pentium!!! Slot1

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Pagina: 1