Motorolie C3 vs LL

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto39
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-12-2024
Beste leden,

Ik had een vraag over motorolie. Ik heb een Golf 6 1.4 TSI en na het peilen van mijn olie zag ik dat deze bijna op MIN stond. Dus overwoog ik om motorolie te kopen en had ik Castrol Edge 5w30 C3 gekocht
https://www.amazon.nl/gp/...age_o02_s01?ie=UTF8&psc=1

Heb uiteindelijk een kwart van de fles ingegooid in de motor, maar er staat een sticker op de motor dat er alleen LongLife olie in mag.

Dus ik heb vandaag de Castrol 5w30 LL variant gekocht en ben van plan om de rest van de olie hiermee te mengen. Kan dit kwaad? En ook dat ik C3, dus de normale olie heb ingegooid, maakt dat wat uit of moet ik ermee oppassen?

https://www.amazon.de/gp/...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-05 16:28
Verkeerde olie is beter dan geen olie. Nee kan totaal geen kwaad, volgende wissel gewoon weer in 1x de goede. Let wat beter op het peil, je hebt een turbo die niet graag te weinig krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto39
Maar is de C3 wel een verkeerde olie? Want als ik mijn kenteken invul krijg ik gewoon C3 te zien bij verschillende olie websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

Je kan olie nooit 100%verversen er blijft altijd een deel achter dat zich mengt met nieuwe olie. Het is dus ook geen groot probleem dat je wat "verkeerde" olie hebt toegevoegd. Het mengt zich wel.

Dus straks gewoon weer aanvullen met de goede olie, of desnoods wat eerder de olie verversen bij een beurtje.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
naruto39 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 20:25:
Maar is de C3 wel een verkeerde olie? Want als ik mijn kenteken invul krijg ik gewoon C3 te zien bij verschillende olie websites.
Dat en op de fles staat ook bijna zeker weten "VW Spec". Prima te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 691473

De LongLife variant is ook een C3. Kan het heel lang maken maar maakt echt niks uit. En over dat longlife gesproken, ververs gewoon wat vaker dan VW voorschrijft, voorkomt een hoop problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto39
Bedankt voor de snelle reacties!!
Wat zouden jullie nu doen?

Olie niveau staat nu in het midden.
1. De rest ook bijvullen met C3
2. De rest bijvullen met de LongLife olie die ik binnenkort ontvang en de C3 weggooien?

[ Voor 7% gewijzigd door naruto39 op 26-04-2022 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
In het midden is prima, die C3 gewoon opmaken niet weggooien.
Pagina: 1