Toon posts:

Flits! Geen beeld meer :(

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist op een 5 jaar oude PC: FLITS! En toen was het beeld weg!

Wat is nou kapot? het scherm of de videokaart? Ik denk de videokaart, maar ik vraag het maar FF.

De PC liep gewoon verder, en de powerled van het scherm doet het ook nog gewoon. Groen, als in actief. Niet oranje, of uit. En hij krakelt ook statisch als je de PC aanzet. Maar geen beeld.

Videokaart het dan toch begeven? Het scherm is/was erg heet. Maar dat moet kunnen. En de kast staat al een jaar zonder behuizing, dus de videokaart was niet zo enorm heet.

Scherm: no-name 15" vissenkom
Videokaart: 2 MB PCI ATi Rage II

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 19:37

Flexx

This side up

Monitor ff op een andere PC probeeren en de Vid.kaart ook.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

geen andere monitor in de buurt?
en je kan van niemand even een kaartje lenen?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 augustus 2001 18:45 schreef Flexx het volgende:
Monitor ff op een andere PC probeeren en de Vid.kaart ook.
Welke ander PC? :)
Niet die van mij iig. Ik heb 'm nodig.

Ik zou graag horen als iemand hetzelfde heeft meegemaakt, en of het toen het scherm of de videokaart was.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
Het kan ook het mobo zijn... Op soortgelijke wijze is mijn Abit BF6 overleden :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 augustus 2001 18:48 schreef Mr_Atheist het volgende:
Het kan ook het mobo zijn... Op soortgelijke wijze is mijn Abit BF6 overleden :)
Zat ik ook net aan te denken. In dat geval hebben 'we' hier een groot probleem.

Verwijderd

Hij heeft de Flits ziekte! :P

>:)

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
misschien ging je PC te snel? snelheidsovertreding en ben je gewoon geflitst. Kan ook nog :)

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik zou toch ff kijken of je ergens een oud video kaartje kan lenen.
dan heb je al 1 mogelijkheid minder :)

Verwijderd

Topicstarter
Sodeju .. het is warm, maar ik ben op zoek naar serieuze input, en niet die onzin.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 augustus 2001 18:53 schreef chucky666 het volgende:
ik zou toch ff kijken of je ergens een oud video kaartje kan lenen.
dan heb je al 1 mogelijkheid minder :)
Ja ik ga straks een 486 ontleden. 14" en 1 Mb ISA kaart. FF de modem uit de kapotte PC slopen, en daar de videokaart in.

Maar voor dat ik dat doe wil ik FF wat advies inwinnen dus. Anders ben ik voor niks bezig.

• jkf
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-06-2025

jkf

Bij mij was de monitor kapot, begon ook een beetje te stinken als je hem een tijdje aan liet staan (zonder dat het beeld het deed.)

P II 233 @ begane grond, rip (1997-2007), vervangen door vituele server uptime,

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Denk dat het warme weer hier ook wel een handje in heeft gehad..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Toen dit bij mij gebeurde was het de monitor.

• Diamon
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Euhmmm, kan ook je monitor zijn die in de beveiliging slaat (over verhitting).

Als je een flits zit, lijkt het mij eerder de monitor dan iets anders.
Druk d'r eerst es effe een andere videokaart erin.
Mocht de monitor nog geen beeld geven, dan zal deze defect zijn.
T'sja, effe los schroeven en neuzen.
Kan een los contactje zijn, of een rot eilandje op je pintplaat.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Nahja flits .. ik zag zo'n witte streep. Floep!

En voorzover ik weet zit er geen zekering in het scherm. Hij staat nu iig af te koelen.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:31
Op vrijdag 24 augustus 2001 19:15 schreef HlpDsK het volgende:
Nahja flits .. ik zag zo'n witte streep. Floep!

En voorzover ik weet zit er geen zekering in het scherm. Hij staat nu iig af te koelen.
in philips schermen zit altijd wel een zekering :)

maar dat is het probleem niet, omdat ie nog wel gewoon "opstart"

denk idd dat je vidkaart naar de kl*te is :'(

• Sovereign
Nahja flits .. ik zag zo'n witte streep.
Yup, precies was ik zag toen een maand of 2 terug mijn Philips stuk ging.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dit kan inderdaad einde beeldbuis betekenen, ook kan bv. het hoogspanningsgedeelte ermee gestopt zijn. Maar ik ga voor de beeldbuis. Vooral omdat je ook die -< FLITS >- kreeg :P

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 augustus 2001 19:18 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

in philips schermen zit altijd wel een zekering :)

denk idd dat je vidkaart naar de kl*te is :'(
Denk ik dus ook. Helaas.

• Sovereign

denk idd dat je vidkaart naar de kl*te is
Mijn kapotte Philips monitor gaat ook nog gewoon aan, geeft alleen geen beeld meer. Ik houd het er dus op dat zijn monitor stuk is.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

probeer maar ff die videokaart dan kunnen we ophouden met het opnoemen van of de videokaart of de monitor O-)

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Alle monitoren die bij mij met een flits de geest gaven... En dat zijn alweer een heel stel oudjes geweest.

Was het de monitor zelf. Meestal de stuurtrap van de rasterspanning, of de cascade schakeling...

Ik heb pas 1x ook een videokaart daarmee kapot gehad, dat kwam omdat de voeding ook doorsloeg en de videokaart 220V op zijn uitgang niet leuk vond (de rest van de PC vond het ook niet leuk)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 22:27
Ik snap niet dat hier iedereen vind dat je de videokaart FF moet proberen. Ik heb net als de meeste mensen eerder een monitor over die je kan proberen dan een videokaart.

Waar ik me hierin vooral aan "erger" is dat een monitor juist zo'n KLEINE moeite is FF te verwisselen, terwijl een videokaart onwijs veel meer werk is: PC open, kaart eruit, modem eruit (geval van HlpDsK), andere kaart erin (moet je toevallig maar hebben !!!), zooi weer aanzetten ...... daarbij acht ik de kans dat de vidkaart kapot is vrijwel NIHIL, door die flits dus, dat zie je niet als je vidkaart kaduuk is, monitor heeft hoogspanning vandaar die flits :P

Begin dus bij het MAKKELIJKSTE door FF andere MONITOR te proberen

Verwijderd

Topicstarter
Jeuj, hij doet het weer :)

Ik denk dat het toch het scherm is geweest. Oververhitte elektronica oid. Er zal wel veel stof zitten in de ventilatiegaten oid.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik heb eerder een videokaart over dan een monitor :)
gooi me monitor pas weg als ie kapot is :'(

Verwijderd

Videokaart of mobo kapot!

Ik denk het 2e een videokaart gaat niet zo snel kapot!

Verwijderd

dat zal je Videokaartje zijn,
maar bel dan effe de helpdesk :+ sorry moets even :P

Verwijderd

mn Nvidia TNT2 Vanta 16MB AGP is nu ook kapot. Blikseminslag misschien?

2 monitoren geprobeerd, allebei bleven ze oranje.
Beide monitoren op andere pc geprobeerd -> werken
Aansluitkabels zijn ook goed.
Conclusie: videokaart kapot (150 piek vrig jaar nog)
Kan het zijn dat mn AGP slot nu ook defect is (kan niet testen, andere pc is een P75 met ISA&PCI only

• Abbadon
  • Laatst online: 22-08 17:07
Flits, en mijn beeld was vanavond ook weg :( 22 inches die allemaal zwart blijven. Heb een andere videokaart geprobeerd, een andere PC, en een andere VGA kabel, maar het blijft zwart. OSD doet het ook niet, maar ik kan het scherm wel uit/aan (plus bijbehorende 'knal') zetten. Rarara, wat is het? Ik denk dat 'ie dood is. Misschien oververhit, maar na een poosje weer geprobeerd te hebben nog steeds niks. Darn.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Wow .. nou valt maar weer eens op hoe weinig mensen übarhaupt het topic lezen voordat ze commentaar geven.

De 3 reacties na mijn melding dat ie het weer gewoon doet bijvoorbeeld. Gewoon niet gelezen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 augustus 2001 00:34 schreef abbadon het volgende:
Flits, en mijn beeld was vanavond ook weg :( 22 inches die allemaal zwart blijven. Heb een andere videokaart geprobeerd, een andere PC, en een andere VGA kabel, maar het blijft zwart. OSD doet het ook niet, maar ik kan het scherm wel uit/aan (plus bijbehorende 'knal') zetten. Rarara, wat is het? Ik denk dat 'ie dood is. Misschien oververhit, maar na een poosje weer geprobeerd te hebben nog steeds niks. Darn.
Zet 'm uit. Stekker er uit. En morgenvroeg weer proberen. Als ie het dan nog niet doet is ie echt kaduuk.

• Abbadon
  • Laatst online: 22-08 17:07
Op zaterdag 25 augustus 2001 02:01 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Zet 'm uit. Stekker er uit. En morgenvroeg weer proberen. Als ie het dan nog niet doet is ie echt kaduuk.
Ik had ook de ijdele hoop dat 'ie het vanmorgen weer zou doen: no way. Wel, ik zal eens een search doen op Teleplan, even kijken wat me te wachten staat.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

hmm, dat deed mijn monitor afgelopen donderdag dus ook flits en geen beeld meer. Staat nu ingepakt te wachten tot philips hem op komt halen.

En de dag erop deed ie het nog steeds niet. Mijn oude highscreen monitor 14" doet het nog wel alleen ik krijg koppijn van naar dat scherm turen.

Verwijderd

FF kassie los en wat perslucht er langs zal het stof wel geweest zijn in combinatie met dit zeer hete weer. Als het vaker gaat gebeuren heb je kans dat er haarscheurtjes in de printplaat zitten.

• Diamon

Diamon

The Weird One

En effe kijken naar een rotte verbinding van de aansluitingen op je printplaat.

And The Only One

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-08 10:54

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Als je nou gewoon dit topic sluit....krijg je ook geen overbodige reakties meer |:(

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

Verwijderd

Klinkt als kappotte hoogspanningstrafo.
Die zijn duur.

• Diamon

Diamon

The Weird One

Op zaterdag 25 augustus 2001 13:13 schreef Masta-T het volgende:
Klinkt als kappotte hoogspanningstrafo.
Die zijn duur.
Voor een monitor zijn ze iid vrij prijzig, voor tv's valt het wel mee.
Laatst een nieuwe besteld, en koste fl.60,-- piek.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 augustus 2001 12:41 schreef McBoldy het volgende:
Als je nou gewoon dit topic sluit....krijg je ook geen overbodige reakties meer |:(
Kan ook voor andere mensen nuttig zijn zoals je ziet (maar duidelijk niet begrijpt)

Verwijderd

Dan kunnen ze toch mbv de zoek functie deze draad alsnog lezen?

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Op zaterdag 25 augustus 2001 12:00 schreef marshal het volgende:
hmm, dat deed mijn monitor afgelopen donderdag dus ook flits en geen beeld meer. Staat nu ingepakt te wachten tot philips hem op komt halen.

En de dag erop deed ie het nog steeds niet. Mijn oude highscreen monitor 14" doet het nog wel alleen ik krijg koppijn van naar dat scherm turen.
Zet dan de refreshrate omhoog :)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Topicstarter
Update: De monitor is elke dag weer uitgevallen, en vanmiddag is ie echt genknald. Hij tikt nu alleen nog maar .. tik tik tik tik .. geen beeld.

Ik heb er nu een 10 jaar oude 14" aanhangen op 640x480@60 Hz :(

Verwijderd

Is hoogstwaarschijnlijk kortsluiting in een trafo, is wel te fixen denk ik (monitor zonder kap aanzetten en NERGENS AANKOMEN en luisteren bij die grote spoelen met geel tape eromheen)

Verwijderd

Topicstarter
Wat is er aan te doen dan?

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 02:21 schreef HlpDsK het volgende:
Wat is er aan te doen dan?
Ik zou het sowieso niet proberen zelf te doen. Je kunt jezelf echt lelijk te pakken hebben als je iets een beetje verknoeit. Maar heel vaak is van een kapotte monitor de beeldbuis zelf nog in orde, zeer vaak is er slechts een transistor of een transformator kapot.

• Vulcan750
  • Nu online
Op vrijdag 24 augustus 2001 20:01 schreef HlpDsK het volgende:
Jeuj, hij doet het weer :)

Ik denk dat het toch het scherm is geweest. Oververhitte elektronica oid. Er zal wel veel stof zitten in de ventilatiegaten oid.
Check ook maar ff je systeemkast, als dat ding al een jaar open staat.. Je kunt 'm beter dichtlaten en eventueel een extra fan monteren.
Krijg je er ook geen muizen in! ;)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 september 2001 10:44 schreef Vulcan750 het volgende:

[..]

Check ook maar ff je systeemkast, als dat ding al een jaar open staat.. Je kunt 'm beter dichtlaten en eventueel een extra fan monteren.
Krijg je er ook geen muizen in! ;)
Nee, het is echt de monitor geweest. Hij is nu echt kaduuk. Het waren blijkbaar de stuiptrekken voor het overlijden.

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 14:22 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Nee, het is echt de monitor geweest. Hij is nu echt kaduuk. Het waren blijkbaar de stuiptrekken voor het overlijden.
Da's klote.

Ik had exact zelfde met mijn (Hansol 701A) monitor. Kreeg via hansol customer support een 710A (garantie enzo) :) - ik hoop dat je nog garantie had.

Verwijderd

Dat zwarte beeld en alleen tikken heb ik ook gehad met een no-name monitor :( .
Bij de plaatselijke electronica-boer wisten ze me te vertellen dat reparatie ong. f 150,- zou gaan kosten en nog zonder garantie ook :( (alweer).
Dit ivm ontbreken van schema's en of ze de juiste componenten konden vinden.

Ik hoop je hiermee een kosten/mogelijkheids-indikatie mee gegeven te hebben. Het andere alternatief is dan toch een nieuwe.....

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Hehe .. nee, het is de moeite niet meer waard om te repareren. Hij is van mei '97 geloof ik. Garantie is ook al weg. Stereker nog: Het is een Commodore. En dat is ook al falliet. Voorheen Escom, nu Dynabyte.

• Vulcan750
  • Nu online
Escom? Brrrrrr! Let him rest in peace........ :z

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Pagina: 1