Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSlippens
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-01 20:14
Mijn vraag
Ik heb voor mijn tweede scherm met alleen een VGA aansluiting een (male) DP-naar-(female) VGA adapter. Als ik mijn computer opstart dan krijg ik NO SIGNAL. Als ik na opstarten de kabel eruit en erin doe dan werkt mijn monitor wel. Het is irritant om elke keer bij opstarten mijn kabel eruit en erin te moeten doen. Wat kan ik veranderen zodat mijn tweede monitor wel gedetecteerd wordt bij opstarten?

Relevante software en hardware die ik gebruik
GPU: MSI GTX 1070 Gaming X.
Scherm: LG W2243S-PF
Adapter: standaard DP naar VGA adapter van bol.com
Moederbord: ASUS ROG Maximus VIII Hero
Geen specifieke software gebruikt

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Proberen in BIOS instellingen te zoeken, geen succes.
Mijn adapter in de eerste DP port op de GPU aansluiten, denkende dat hij het dan wel detecteert. Ook geen succes.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb een dergelijk effect gehad met een HP Compaq LA2405WG. Die gaf ook pas beeld als Windows er was. Bleek uiteindleijk te liggen aan de resolutie die tijdens de boot gebruikt werd, die werd niet door de monitor ondersteund. Dat zou bij jou ook het geval kunnen zijn. Alleen zou ik dan op een gegeven moment wel beeld verwachten (er vanuit gaande dat je standaard je scherm extended of duplicated hebt op het tweede scherm.
WIndows kan hem namelijk pas aansturen als ie geinitieerd is (drivers geladen enzo). Dat gebeurt onder meer bij het er in steken van de kabel.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:06
Wat doet het als je van HDMI of DVI naar VGA gaat?
En misschien is het wel tijd voor een monitor die digitale input heeft ipv het antieke VGA.