goedendag,
Sinds 2009 hebben wij een Elga in combinatie met de zonnegasCombi van Atag.
Om warmteoverschot uit de zonneboiler te kunnen gebruiken is het noodzakelijk om de Elga uit te zetten of te blokkeren.
Daarvoor zitten er op de print van de Elga 2 pinnen waarmee deze is te blokkeren.
Martijn of Johan van Techneco heeft mij ooit aangegeven welke pinnen dat zijn.
Helaas ben ik vergeten welke.
Weet iemand welke pinnen dat zijn?
Op mijn zonnegascombi heb ik een schakeling en een thermostaat waarmee ik de Elga kan blokkeren waardoor deze de ketel gaat aansturen bij warmtevraag. De ketel gaat dan "kijken" of er voldoende warmte in de zonneboiler zit (op T8, 380L boiler) . Vooral nuttig bij weer met lage buitentemp en heel veel zon.
Vast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Mijn vraag
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
...In 2011 nieuwe Elga geplaatst door Techneco.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Sinds 2009 hebben wij een Elga in combinatie met de zonnegasCombi van Atag.
Om warmteoverschot uit de zonneboiler te kunnen gebruiken is het noodzakelijk om de Elga uit te zetten of te blokkeren.
Daarvoor zitten er op de print van de Elga 2 pinnen waarmee deze is te blokkeren.
Martijn of Johan van Techneco heeft mij ooit aangegeven welke pinnen dat zijn.
Helaas ben ik vergeten welke.
Weet iemand welke pinnen dat zijn?
Op mijn zonnegascombi heb ik een schakeling en een thermostaat waarmee ik de Elga kan blokkeren waardoor deze de ketel gaat aansturen bij warmtevraag. De ketel gaat dan "kijken" of er voldoende warmte in de zonneboiler zit (op T8, 380L boiler) . Vooral nuttig bij weer met lage buitentemp en heel veel zon.
Vast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Mijn vraag
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
...In 2011 nieuwe Elga geplaatst door Techneco.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
[ Voor 2% gewijzigd door teacher op 01-05-2022 22:37 . Reden: Naw geknipt ]