Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-08 20:52
Beste allemaal,

Ik ben een Mac-leek, dus ik dacht: zal het hier eens vragen 8)

Ik wil wat oude VHS banden gaan digitaliseren. Heb eerst zitten prutsen met wat goedkope ali-express gadgets, maar ontdekte al snel online dat ik eigenlijk gewoon een JVS SVHS deck en een Canopus ADVC wilde hebben om het zo goed mogelijk over te krijgen. Beide heb ik inmiddels in mijn bezit.

Nu het volgende: mijn WIndows 10 pc heeft geen firewire400 poorten.
Daarom heb ik een oude macbook pro uit 2008 gekocht, welke dat wel heeft.

De daadwerkelijke vraag:

Welke software kan ik het beste gebruiken op deze macbook (El Capitan) voor het importeren van de video?
Het idee is gewoon puur de import van het materiaal, 1-op-1 wegschrijven en dan kopiëren naar mijn eigen windows-workstation waarin ik verder kan spelen met Premiere. O-)

Dank alvast! :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-09 06:59

paularts

Paulux !!!!!!

Nu het volgende: mijn WIndows 10 pc heeft geen firewire400 poorten.
Daarom heb ik een oude macbook pro uit 2008 gekocht, welke dat wel heeft.
Maaltijd Mosterd.... maar had je niet beter een FireWire kaartje kunnen kopen... voor in je win PC

zit er geen programma bij de SVHS deck of ADVC?

verder geen verstand van maar wel iets dat nog op het lijstje staat (oude VHS digitalizeren)

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
paularts schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:25:
[...]

Maaltijd Mosterd.... maar had je niet beter een FireWire kaartje kunnen kopen... voor in je win PC

zit er geen programma bij de SVHS deck of ADVC?

verder geen verstand van maar wel iets dat nog op het lijstje staat (oude VHS digitalizeren)
:) Dank voor het meedenken!
Maar firewire400 wordt niet meer ondersteund door WIndows 10 (al schijn je wel te kunnen prutsen met legacy win8 drivers via een omweg).

Daarnaast is er geen software bij mijn videorecorder geleverd nee ;)
En wellicht dat de Canopus origineel met software is geleverd, geen idee, maar ik hoef geen toeters en bellen qua montage en bewerking.. Gewoon 1-op-1 overzetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 08:22

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Mijn vermoeden is dat je alleen videocapturingsoftware nodig hebt, zou je dat niet met de standaard QuickTime Player kunnen doen?

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
Adobe Première heeft heel lang allerlei capture mogelijkheden via FireWire ondersteund. Wellicht even op zoek naar bijvoorbeeld en demoversie van Première CS6. Als je het programma hebt opgestart en een nieuw project hebt aangemaakt even op F5 drukken om het capture-menu naar boven te halen

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanChr55
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18-12-2024
Vroeger gewerkt met de Canopus ADVC 700, weet niet over welke ADVC we het hier hebben. Daar zat overigens geen software bij, Sony Vegas 'zag' dat apparaat, aangesloten via FireWire op een PC en haalde vervolgens de video binnen.

Voor de Apple, kijk hier eens: https://www.appleclubeindhoven.nl/ace_canopus_alles.html

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
Dank allen, ik ga me er eens in verdiepen en kom er hier mee vast wel uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:34
standaard met iMovie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-09 15:32
Als je een windows PC hebt met een Vrije PCI-e X1 slot kan een TV-tuner kaart mogelijk de oplossing bieden.
Pagina: 1