• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-11 14:03
Op dit moment gebruik ik een Android (8.1) (non-Samsung) telefoon die via USB-C aangesloten kan worden op een dockingstation of beeldscherm en via de launcher Sentio Desktop een bureaublad kan genereren alsof je achter een laptop zit.
Zie ook:
https://www.online-tech-t...environments-for-android/

Echter wordt deze app niet meer ondersteund door de app ontwikkelaars. Samsung heeft DeX, maar kun je niet gebruiken bij een non-Samsung telefoon.
Weet iemand een Android launcher, liefst open-source, die vergelijkbaar is als Samsung DeX in gebruik en gemak??

(Geen screenmirroring, daar zijn apps genoeg voor en is absoluut niet hetzelfde, ook geen Linux installs op Android. Het moet echt simpel in te stellen en te gebruiken zijn ivm andere mensen die het ook moeten gaan gebruiken. Dus liever ook geen ADB moeten gebruiken om zaken als DPI in te moeten stellen)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:58
Heb je al naar Android Desktop Mode gekeken?
https://aartjan.nl/blog/android-desktop-mode/

En natuurlijk is dit 2020 artikel er ook nog:
reviews: Je smartphone als laptop of desktop - De desktopmodus van telefoons ...

• William_H
Dat is ook de rede dat ik schreef dat het toestel over Android 8.1 beschikt.
Desktop Mode zit pas in Android 10. Kunnen we een lange discussie voeren over of je dit toestel nog wel moet gebruiken, maar gaat naast deze persoonlijke vraag ook om een algemene ondersteuningsvraag.

Dus op zich geen slecht antwoord, maar dat had ik dus al uitgezocht.

Wie het wel weet mag een aanvulling geven :)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:58
Mmm, wat voor merk en model toestel heb je nu?

• William_H
Dat doet er voor de vraag denk ik even niet toe. Niet dat ik dat niet wil zeggen, maar zoals ik zei, m'n vraag is algemeen voor toestellen die (zeg vanaf Android 7 a 8 ) USB-C met Displaypoort ondersteuning zijn uitgebracht. Ik wil een beetje wegblijven van de discussie qua toestel, omdat ik weet dat de discussie dan daarnatoe gaat. In principe moeten die een DeX omgeving kunnen draaien. Probleem is alleen dat ik nergens onderhoude launchers kan vinden die datzelfde doen als DeX. Vandaar mijn vraag aan de community of iemand wel weet heeft van een onderhoude launcher met DeX functionaliteit.

• William_H
Is er nu niemand anders die toevallig weet heeft qua bijdrage op dit onderwerp? Of leeft dit totaal niet?
Pagina: 1