Big troubles met UT

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-11 22:54

DSK

boeiend...

Topicstarter
Ik organiseer dus van't weekend een lan-party, maar ik zit dus op een van de PC's met een groot probleem... Ik krijg UT aan geen kanten goed draaien, als ik hem met Direct3D laat draaien, dan looptie vast bij het filmpje, wat ik kan omzeilen door vlug genoeg op esc te drukken, maar als ik dan wil spelen is er iets mis met de textures, ik zie dus geen muren enzo, alleen maar letters & cijfertjes enzo. Overigens zijn de spelers goed en de wapens & health. Wat me wel opvalt is dat Direct3D niet standaard in het lijstje staat, maar ik moet op show all devices klikken, vroeger werkte UT wel met direct3D, ik weet echt niet wa ik moet doen, kheb al windoos er opnieuw opgezet, directX 8, glsetup, drivers van videokaart hergeïnstalled... Hopelijk kan iemand me helpen, anders doe ik binnen een 2u een volledige format en ga ik dan kijken

De andere spellen werken trouwens perfect met direct3D
Config van die PC:
AMD K6/2 500
256Mb RAM @100Mhz
Spacewalker MVP3 moederbord
Quantum Fireball EL7.6
CL 3D blaster Banshee AGP (16Mb)
Realtek netwerkkaartje PCI
Sound Blaster 16PnP
Diskdrive
32X Hitachi CDROM
Windows Me

Greetzzzzz
JENSz

Blog (Linux-related)

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10 12:25
3dfx Banshee kaart. Je moet niet Direct3D, maar Glide kiezen als renderer.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:14
Op vrijdag 24 augustus 2001 18:38 schreef deviln het volgende:
:D

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-10 17:15
Op vrijdag 24 augustus 2001 18:38 schreef deviln het volgende:
Exactamente ..

en met de laatste drivers loopt ie dan als een tiet.

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Verwijderd

En de laatste patch voor UT wil misschien ook wel helpen
:)

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Jap, weet ik ook wel, alleen als ik dan kies voor glide, dan krijg ik een vreemd fout dingetje Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/jensd/UT2.jpg en kan ik spelen, maar nie fullscreen wat i ktrouwens ook raar vind, dat is dat 1024*768 niet is ondersteund in Glide, maar als ik hem dan op 800*600 zet, ik speel en start UT opnieuw op, geeft ie weer dat fout ding aan en staat de res op 1024*768, met OpenGl, kan ik ook niet spelen, dan blokkeert ie helemaal... Ik weet wel dat ik moet met glide spelen, maar vroeger ging het wel met Direct3D, waarom nu niet (ik kon trouwens vlot spelen op 1024*768)
o, en dit zijn trouwens de devices die ik kan kiezen: Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/jensd/UT1.jpg

Wat moet ik nu doen? en als ik dan toch format doe, moet ik dan GlSetup installen of niet, want i kheb een flauw gevoel dat het daaraan ligt...

Waar moet ik de patch vidnen trouwens ??

Blog (Linux-related)

• Devil N
Zoals al eerder gepost: Nieuwste drivers voor de Banshee downloaden, en de nieuwste versie van UT installeren (v436).
Wat betreft de resolutie: De Voodoo Banshee is een Voodoo 2 met 2D mogelijkheden, zodat ie als normale videokaart kan worden gebruikt, en niet alleen als add-on kaart (wat de Voodoo 2 wel is). Nou is de hoogste resolutie die de Voodoo 2 aankan 800x600x16, tenzij je twee Voodoo 2 kaarten in SLI configuratie hebt, dan kan je op 1024x768x16 draaien.
En als UT terugspringt naar 1024x768 als je'm op 800x600 zet, installeer UT dan gewoon opnieuw en zorg ervoor dat je al je instellingen meteen goed krijgt.
En wat betreft dat laatste plaatje wat je daar gepost hebt: Hij staat daar op 'Show all devices'. Dat houdt in dat ie alle door UT ondersteunde rendering APIs laat zien, inclusief degenen die niet door de Banshee worden ondersteund. Onder 'Show certified, compatible drivers' staan de APIs die je Banshee kan gebruiken. Maar voor een 3dfx kaart moet je sowieso altijd Glide kiezen. UT is ontworpen en geoptimaliseerd voor gebruik onder Glide, en geeft onder Glide dus ook de beste performance.

• Devil N
En dit zijn de nieuwste officiele Voodoo Banshee drivers:
ftp://ftp2.3dfx.com/drivers/voodoo_banshee/vb-w9x-figs-1.04.00.exe
Download en gebruik die, dan heb je GLSetup ook niet nodig.

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb deze problemen lekker niet!

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Op vrijdag 24 augustus 2001 20:19 schreef Flipmo2K het volgende:
Ik heb deze problemen lekker niet!
WTF heb ik hier aan ???, ik heb ze ook niet, maar kben zo vriendelijk om eens iemand anders te helpen... (Wat we van jij niet echt kunnen zeggen)

Ik kan het nu al spelen in 640*480 dankzij Devil N voor de drivers :) maar ik kan de res niet hoger krijgen, in gelijk welk spel dan... Geen probleem, dan laad ik er snel de andere drivers op
THX!

Blog (Linux-related)

• Devil N
Op zaterdag 25 augustus 2001 06:51 schreef Jensd het volgende:
Ik kan het nu al spelen in 640*480 dankzij Devil N voor de drivers :) maar ik kan de res niet hoger krijgen, in gelijk welk spel dan... Geen probleem, dan laad ik er snel de andere drivers op
THX!
Voodoo drivers zijn altijd wat dubieus geweest. Toen ik mijn Voodoo 2 had, gebruikte ik altijd oudere drivers, omdat de nieuwste reference drivers nooit werkten... :?
Maar goed, de drivers die ik aangaf werken in ieder geval min of meer. Mooi.

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 24 augustus 2001 19:30 schreef deviln het volgende:
Zoals al eerder gepost: Nieuwste drivers voor de Banshee downloaden, en de nieuwste versie van UT installeren (v436).
Wat betreft de resolutie: De Voodoo Banshee is een Voodoo 2 met 2D mogelijkheden, zodat ie als normale videokaart kan worden gebruikt, en niet alleen als add-on kaart (wat de Voodoo 2 wel is). Nou is de hoogste resolutie die de Voodoo 2 aankan 800x600x16, tenzij je twee Voodoo 2 kaarten in SLI configuratie hebt, dan kan je op 1024x768x16 draaien.
En als UT terugspringt naar 1024x768 als je'm op 800x600 zet, installeer UT dan gewoon opnieuw en zorg ervoor dat je al je instellingen meteen goed krijgt.
En wat betreft dat laatste plaatje wat je daar gepost hebt: Hij staat daar op 'Show all devices'. Dat houdt in dat ie alle door UT ondersteunde rendering APIs laat zien, inclusief degenen die niet door de Banshee worden ondersteund. Onder 'Show certified, compatible drivers' staan de APIs die je Banshee kan gebruiken. Maar voor een 3dfx kaart moet je sowieso altijd Glide kiezen. UT is ontworpen en geoptimaliseerd voor gebruik onder Glide, en geeft onder Glide dus ook de beste performance.
Een kleine aanvulling, de Banshee is voorzien van 16mb ipv 12mb wat de voodoo2 aan boord heeft dus de banshee kan wel een res. aan van 1024x768. :)

Only fools are enslaved by time and space.

Pagina: 1